Tradycje i zwyczaje świąt wielkanocnych - scenariusz zajęć dla 4 i 5 latków

3.9
7 ocen
CELE GŁÓWNE:
- Poszerzanie wiadomości o tradycjach i zwyczajach wielkanocnych;
- Wprowadzenie nastroju oczekiwania i wywoływanie radości z powodu zbliżających się świąt oraz uczestnictwa bliskich osób we wspólnej zabawie;
- Kształtowanie przywiązania do tradycji rodzinnych;
- Zapoznanie z symbolami wielkanocnymi (omówienie ich znaczenia);
- Układanie historyjki obrazkowej; posługiwanie się określeniami: na początku, potem, na końcu;
- Doskonalenie analizy sylabowej wyrazów;
- Rozpoznawanie kształtów oraz kolorów;
- Doskonalenie przeliczania w zakresie 10; porównywanie liczebności zbiorów; posługiwanie się liczebnikami głównymi i porządkowymi;
- Rozpoznawanie znaku graficznego cyfr od 1 do 6;
- Rozwijanie logicznego myślenia poprzez rozwiązywanie zagadek;
- Rozwijanie orientacji na kartce papieru;
- Reagowanie we właściwy sposób na umówione wcześniej sygnały dźwiękowe w zabawach ruchowych; reagowanie ruchem na zmiany dynamiki, tempa i wysokości dźwięku utworu muzycznego;
- Wyrabianie umiejętności współdziałania w zespole;
- Osłuchanie się z językiem angielskim; odpowiadanie na proste pytania oraz reagowanie ruchem na polecenia Nauczyciela;
- Rozwijanie pomysłowości i sprawności manualnych podczas wykonywania pracy plastyczno - technicznej;
- Wzmacnianie więzi emocjonalnej, społecznej w grupie przedszkolnej, z Rodzicami i Nauczycielką.
CELE OPERACYJNE (SZCZEGÓŁOWE) dziecko:
- Zna symbole i tradycje wielkanocne; rozpoznaje potrawy z koszyczka wielkanocnego;
- Ustala związki przyczynowo - skutkowe w historyjce;
- Dzieli wyrazy na sylaby;
- Rozpoznaje i wybiera odpowiednie kształty i kolory;
- Rozwiązuje zagadki;
- Potrafi przeliczać w zakresie 10; posługuje się liczebnikami głównymi i porządkowymi;
- Rozpoznaje znak graficzny cyfry;
- Zgodnie uczestniczy w zadaniach zespołowych;
- Prawidłowo reaguje na sygnały słuchowe;
- Utrwala nazwy związane z Wielkanocą w języku angielskim: a basket, a lamb, an egg, a bread, a bunny, a chicken, a salt, a sausage, a cake. Posługuje się liczebnikami od 1 do 10;
- Współdziała w grupie z innymi dziećmi i rodzicami;
- Wykonuje wspólnie z rodzicami pracę przestrzenną.
METODY:
- czynne: samodzielnych doświadczeń, ćwiczeń utrwalających poznane wiadomości, kierowania własną działalnością dziecka, zadań stawianych dziecku, zabawy dydaktyczne;
- oglądowe: obserwacja, pokaz;
- słowne: rozmowy, sposoby społecznego porozumiewania się, żywego słowa, objaśnienia, instrukcje, zagadki.
FORMY:
- Praca z całą grupą, zespołowa, indywidualna, praca razem z Rodzicami
ŚRODKI DYDAKTYCZNE: opowiadanie ks. Twardowskiego pt.: KRÓTKA A WIELKA; ilustracje przedstawiające symbole wielkanocne: baranek, pisanki, kurczaczek, palmy, zajączek; historyjka obrazkowa: ZAJĄCZKI MALUJĄ JAJKA, sylwety pisanek do zabawy ruchowej; koszyk wielkanocny - potrawy: baranek, jajko, chleb, wędlina, sól, chrzan, babka; sylwety kur i pisanek z kropkami i cyframi od 1 do 6; zagadki, duże arkusze papieru; sylwety symboli wielkanocnych; kolorowa bibuła i arkusze papieru, koperty, elementy wycięte
z dekoracyjnych dziurkaczy, wstążki, dekoracyjne sianko, zszywacz, klej, magnetofon, płyta CD z muzyką.
PRZEBIEG ZAJĘĆ:
1. Powitanie Rodziców oraz dzieci przez Nauczyciela piosenką pt.: WSZYSCY SĄ, WITAM WAS.
Nauczycielka zwraca się do dzieci i pyta o pogodę w języku angielskim:
What’s the weather like today? Is it sunny (windy, rainy, cold) today?
Dzieci odpowiadają YES/NO.
2. Zabawa integracyjna: WITAM TYCH, KTÓRZY...
- 1
- 2
- 3
- 4
- Następna strona