„Urządzenia elektryczne i ich bezpieczne użytkowanie” - scenariusz zajęć
Prezentowane poniżej materiały to Wasze scenariusze zajęć dla dzieci w przedszkolu!

Komentarze (0)
Treści programowe: 10-3: Interesuje się urządzeniami technicznymi (np. używanymi w gospodarstwie domowym), próbuje zrozumieć, jak one działają i zachowuje ostrożność przy korzystaniu z nich.
Temat zajęcia: Utrwalamy zasady bezpiecznego korzystania z urządzeń elektrycznych na podstawie wiersza „Król i jego elektryczni słudzy” oraz zabaw dydaktycznych.
Cele ogólne:
- poznanie działania i sposobów wykorzystania urządzeń elektrycznych w gospodarstwie domowym,
- poznanie zasad bezpiecznego korzystania z urządzeń elektrycznych,
- kształtowanie umiejętności skupienia uwagi,
- rozpoznawanie dźwięków wydawanych przez wybrane urządzenia elektryczne,
- rozwijanie umiejętności manualnych,
- rozwijanie ekspresji ruchowej w zabawach ruchowych.
Metody pracy:
- słowna - pogadanka, rozmowa kierowana,
- praktycznego działania - wyklejanka, gra dydaktyczna,
- poglądowa - pokaz, obserwacja.
Formy pracy:
- indywidualna,
- zbiorowa.
Środki dydaktyczne:
Tekst zagadek, obrazki przedstawiające urządzenia elektryczne (odkurzacz, suszarka, lampa, lodówka, telewizor, toster, pralka, zmywarka), tekst wiersza „Król i jego słudzy”, klej, papier kolorowy, płyta CD z muzyka do piosenki, piórka, kostka do gry, piłka, sokowirówka, kubki, jabłka i marchewki.
„Król i jego elektryczni słudzy” - Danuta Graj
W dzisiejszym świecie
jak król żyć mogę -
odkurzacz czyści
moją podłogę,
zmywarka myje
za mnie talerze,
pralka mi brudne
ubrania pierze,
toster mi grzanki
przypieka smacznie,
a na mój rozkaz
radio grać zacznie.
Lecz, gdy brak prądu
- przyznaję z bólem -
zaraz przestaję
być wielkim królem.
Przebieg zajęć:
1. Witamy się podczas śpiewu piosenki „Popatrzcie na jamniczka”:
Dzieci śpiewają razem z nauczycielem piosenkę.
Cele szczegółowe:
- zna słowa i melodię piosenki (5,6 l.),
- czerpie radość ze śpiewu piosenki (3,4,5,6 l.),
- śpiewa wspólnie piosenkę (3,4 l.);
2. Słuchanie wiersza „Król i jego elektryczni słudzy” - Danuta Graj:
Dzieci słuchają w skupieniu wiersza i odpowiadają na pytania nauczyciela.
- wymienia nazwy urządzeń występujących w wierszu (3,4 l.),
- wie, dlaczego urządzenia elektryczne działają (5,6 l.),
- wie, jak bezpiecznie korzystać z urządzeń elektrycznych (3,4,5,6 l.),
- potrafi określić do czego służą wybrane urządzenia (5,6 l.),
- wie, jakie zagrożenia może powodować prąd (5,6 l.);
- 1
- 2
- 3
- 4
- Następna strona