„W karnawale same bale” - scenariusz zajęć dla 4-5-latków

Wszystkie materiały w tej zakładce to teksty przesyłane przez osoby niezwiązane z Przedszkola.edu.pl. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za prezentowane treści.
„W karnawale same bale” - scenariusz zajęć dla 4-5-latków
4.7
3 oceny
Oceń
Drukuj

Cele ogólne:

 

  • utrwalenie wprowadzonych wcześniej pojęć (m.in. karnawał, serpentyna itd.),
  • kształcenie umiejętności reagowania umownym gestem i ruchem na muzykę,
  • rozwijanie poczucia rytmu,
  • doskonalenie umiejętności wokalnych,
  • doskonalenie percepcji słuchowej,
  • rozwijanie zdolności plastycznych,
  • tworzenie atmosfery zabawy, radości.

 

Cele operacyjne:
Dziecko:

 

  • wie, co to jest karnawał i co się z nim kojarzy,
  • dokonuje analizy sylabowej wyrazów, przelicza sylaby w wyrazie,
  • rozwiązuje zagadki słowne związane z tematyką zajęć,
  • odczytuje globalnie napisy: bal, balony, taniec, muzyka, maska, korona, karnawał, serpentyny, stroje,
  • wykonuje układ ruchowy  do piosenki,
  • prawidłowo reaguje na umówione sygnały w zabawie,
  • wykonuje pracę plastyczną na zadany temat.

 

Metody:

 

  • burza mózgów,
  • słowna: opis, rozmowa,
  • oglądowa,
  • czynna - zadania stawiane do wykonania, m.in. praca plastyczna.

 

Formy pracy:

 

  • grupowa
  • indywidualna


Pomoce deydaktyczne: CD (piosenka „Podajmy sobie ręce”, „Zapraszamy do poleczki”), ilustracje (w galerii zdjęć), kartoniki z napisami, rekwizyty: balon, maska, korona, różdżka, serpentyna; białe kartki, kredki, flamastry, kolorowe papierowe koła, klej, kolorowy papier, nożyczki, brokat.


Przebieg zajęć:

 

1. Powitanie dzieci - zabawa integracyjna „Ramię przy ramieniu” - dzieci stoją w kole, blisko siebie, ilustrując ruchem treść wyliczanki:


Stoimy ramię przy ramieniu.
Możemy być wielcy w okamgnieniu.
Możemy być też całkiem mali,
ale nigdy nie będziemy sami!

Dzieci witają się wzajemnie, podając sobie ręce.

 

2. Rozmowa kierowana przez nauczyciela: „Co to jest karnawał? Z czym się kojarzy?” (burza mózgów).

 

3. Umieszczenie na tablicy ilustracji - skojarzeń z pojęciem karnawał (ilustracje w galerii zdjęć).

 

4. Wspólne z nauczycielem odczytywanie globalne napisów na ilustracjach (karnawał, bal, balony, serpentyny, maska,  taniec, muzyka, stroje).

 

5. Nauczyciel prosi wybrane dzieci o dopasowanie napisów na kartonikach do napisów na ilustracjach.

 

6. Dokonywanie przez dzieci analizy sylabowej wyrazów umieszczonych na ilustracjach, przeliczanie sylab.


*5 - latki: określanie 1. głoski i litery w podanych wyrazach; wskazywanie wyrazów zaczynających sie na literę "b" (zapoznanie z obrazem graficznym na wcześniejszych zajęciach).

 

7. Nauczyciel dokonuje analizy głoskowej wyrazów z tablicy - dzieci syntezy (trudniejsze wyrazy odgadują  5-latki).

 

8. Zabawa ruchowa „Rozruszanka”. Nauczyciel pyta, czy wszystkie dzieci zabrały ze sobą do zabawy:

 

  • ręce? dzieci machają rączkami
  • nogi? tupią nogami
  • głowy? potrząsają głowami
  • bioderka? kręcą biodrami

9. Taniec w parach „Podajmy sobie ręce”(dodatkowo, jeśli dzieci chcą:  „Zapraszamy do poleczki”):

Podajmy sobie ręce
i zróbmy kółka dwa.
I brzuszek do brzuszka
i buzia do buzi
tak do białego dnia.

Więc bawmy się, więc bawmy się.
Zabawa nas nic nie kosztuje.
Masz dłonie dwie, więc klaśnij w nie,
zabawa niechaj trwa.

10. Praca plastyczna: „Serpentyny i baloniki”.
Nauczyciel pokazuje gotową własną pracę, a następnie wyjaśnia i demonstruje, jak należy ją wykonać (rysowanie serpentyn, naklejanie kolorowych kółek, posypywanie kartki brokatem; 5 - latki: samodzielnie obrysowują szablony kół i wycinają je).

11. Zakończenie zajęć, sprawdzenie, czy zamierzone cele zostały osiągnięte:
Nauczyciel zadaje zagadki:

Najbardziej znany jest sylwestrowy,
może być także karnawałowy.
Zawsze wesoły i roztańczony,
kopciuszek był nim zachwycony.   
    BAL

Skomentuj

Skomentuj jako pierwszy!

Tagi