W krainie baśni i bajeczek - scenariusz zajęć dla 4, 5 i 6-latków

Jesteś nauczycielem wychowania przedszkolnego? Przygotowałeś scenariusz zajęć i chcesz podzielić się nim z innymi? Dajemy Ci taką możliwość!
Prezentowane poniżej materiały to Wasze scenariusze zajęć dla dzieci w przedszkolu!
W krainie baśni i bajeczek - scenariusz zajęć dla 4, 5 i 6-latków
3.8
21 ocen
Oceń
{

Cele ogólne:

  • Ćwiczenie zdolności ekspresyjnych w różnego rodzaju dziedzinach edukacyjnych.
  • Rozwijanie wyobraźni dziecięcej, oraz inspirowanie ich do wyrażania treści w formie ekspresji ruchowej.
  • Rozwijanie zainteresowań dzieci bajkami i baśniami.


Cele operacyjne – dziecko:

  • Potrafi uważnie wysłuchać opowieści Czerwonego Kapturka.
  • Wymienia bohaterów znanych bajek.
  • Rozpoznaje wybrane bajki na obrazku i przyporządkowuje im bohaterów.
  • Poprawnie rozwiązuje zagadki dotyczące bohaterów bajek.
  • Zgodnie współdziała w grupie.
  • Stosuje zwroty grzecznościowe wobec kolegów i koleżanek, oraz wobec gości odwiedzających przedszkole.


Metody pracy:

  • słowna – opowiadanie, zagadki, list, wypowiedzi dzieci, rozmowa z postacią bajkową;
  • oglądowa – pokaz obrazków;
  • czynna – zadań stawianych do wykonania, ekspresja ruchowa przy muzyce.

Formy pracy:

  • z całą grupą,
  • indywidualnie

Środki dydaktyczne:

  • Obrazki do bajek, kuferek, nagrania na płycie CD piosenek „Witajcie w naszej bajce”, „Krasnoludki”, bajkowy strój dla nauczyciela, list od wróżki, pocięte ilustracje przedstawiające bohaterów bajek, czarodziejskie pudełko z zagadkami, kasztany i groch, pierniki.

 

Przebieg zajęć


1. Wprowadzenie do zajęć: wysłuchanie piosenki „Witajcie w naszej bajce”.

2. Przywitanie:
Dziś na moje zawołanie
Niech się miły nastrój stanie
Niech w zabawach znajdzie się rozpoznawanie
Bajek, baśni, które znamy”

3. Nauczycielka przebrana za postać bajkową pyta dzieci jak myślą, o czym będą zajęcia? Nagle udaje, że słyszy jakieś szmery za drzwiami i prosi wybrane dzieci, aby sprawdziły co to. Dzieci przynoszą kuferek i list. Nauczycielka odczytuje list.

Kochane przedszkolaki, witam Was serdecznie.
Jestem bajkową wróżką i przybywam do Was z Krainy Bajek. Na Krainę Bajek spadło wielkie nieszczęście. Otóż zły czarodziej Kadabra rzucił na nas klątwę. W bajkowej krainie wszystko się pomieszało. Nikt teraz nie wie, w jakiej mieszkał bajce i nie może do niej wrócić. To straszne i smutne, ale jest na to rada. Wy możecie pomóc naszym bohaterom, bo przecież bardzo dobrze znacie wszystkie bajki. Czy chcecie im pomóc i zdjąć zaklęcie z bajkowej krainy? Jeżeli tak, to musicie wykonać wszystkie zadania złego czarodzieja Kadabry. Przekazuję Wam kuferek, w którym zły czarodziej ukrył zadania. Życzę wam powodzenia. Bajkowa Wróżka

4. I zadanie
Zagadki obrazkowe
Na dywanie rozłożone są ilustracje do znanych dzieciom bajek. Każda z ilustracji przykryta jest kartonem, w którym zostały wycięte okienka odsłaniające wybrany fragment obrazka. Zadaniem dzieci jest odgadnięcie tytułu bajek na podstawie rozpoznanego fragmentu. Dziecko uzasadnia swoją wypowiedź.

5. II zadanie „Bajkowe puzzle”
Układanie puzzli z ilustracjami bajek, podanie tytułu bajki (starszaki).
Uczestnicy tej konkurencji starają się jak najszybciej oddzielić groch od kasztanów (maluchy i średniaki). Potem starają się odpowiedzieć na pytanie: w postać z jakiej bajki się wcielili? (pomogą im w tym obrazki postaci bajkowych)

6. III zadanie
Ćwiczenia w czytaniu pod hasłem „Kłopoty z baśniami”.
Zły czarnoksiężnik pozamieniał tytuły bajek. Przeczytaj zamienione tytuły i podaj ich poprawne nazwy

  •  „Cudowny Kapturek”
  • „Janek i Gosia:
  • „Gapciusek”
  • „Kot w bucie”
  • „O rybaku i rudej rybce”

(Starszaki)

7. Opowieść ruchowa (dzieci i rodzice)
Dzieci przedstawiają za pomocą ruchu opowieść nauczycielki:
– Czerwony Kapturek idzie przez las do babci, zrywa kwiaty, goni motylki, podskakuje.
– Jaś i Małgosia błądzą po lesie, aż w końcu zasypiają pod drzewem.
– Marsz krasnoludków do domu po ciężkiej pracy, a tam Śnieżka sprząta domek krasnoludków: zamiata, zmywa naczynia...

8. IV zadanie

Twoje uwagi i pomysły

Dodane komentarze (1)

Tagi