W krainie dźwięków: scenariusz zajęć w grupie 3 latków

Jesteś nauczycielem wychowania przedszkolnego? Przygotowałeś scenariusz zajęć i chcesz podzielić się nim z innymi? Dajemy Ci taką możliwość!
Prezentowane poniżej materiały to Wasze scenariusze zajęć dla dzieci w przedszkolu!
W krainie dźwięków: scenariusz zajęć w grupie 3 latków
2.5
10 ocen
Oceń
{

Temat zajęć: „Zagubione instrumenty” – stosowanie nazw instrumentów muzycznych podczas zabaw dydaktycznych oraz muzycznych.

Temat zajęć: „Zagubione instrumenty” – stosowanie nazw instrumentów muzycznych podczas zabaw dydaktycznych oraz muzycznych.


Cele ogólne:

1. Ilustrowanie ruchem śpiewanej piosenki.
2. Słuchanie i rozumienie jasnych zrozumiałych treści przekazywanych przez nauczyciela.
3. Udział w prostych zabawach dydaktycznych.
4. Stosowanie nazw instrumentów muzycznych.
5. Rozpoznawanie kolorów.
6. Wprowadzanie radosnej atmosfery w grupie.

 

Cele szczegółowe: ( dziecko)

 

1. Ilustruje ruchem słowa piosenki.
2. Uważnie słucha listu czytanego przez nauczycielkę.
3. Bierze czynny udział w zabawie dydaktycznej.
4. Stosuje nazwy instrumentów muzycznych.
5. Wykonuje pracę plastyczną.
6. Prawidłowo reaguje na sygnał dźwiękowy podczas zabawy ruchowej.

 

Środki dydaktyczne:

 

Treść listu, bębenki, tamburyna, grzechotki, dzwonki, ilustracje instrumentów, kolorowe kartki, pudełko, kartki, kredki.

 

Przebieg zajęć:

1. „Muzykanci konszabelanci” – zabawa muzyczno – ruchowa w kole.

2. „Tajemniczy list” - słuchanie listu czytanego przez nauczycielkę wprowadzającego do tematu dnia.

 

Drogie dzieci!

 

Jestem sprzedawcą w sklepie muzycznym, mam ogromny problem i potrzebuje Waszej pomocy. Moje instrumenty wybrały się wczoraj na spacer, ale po powrocie nie wróciły na swoje miejsce. Czy pomożecie mi poustawiać je na odpowiednich półkach? Żeby to zrobić musicie rozpoznać instrumenty słuchając jaki wydają dźwięk. Mam nadzieję, że sobie świetnie poradzicie. Życzę miłej zabawy na dzisiejszych zajęciach. Bardzo Wam dziękuję za pomoc.

 

Pozdrawiam.

 

3. „Jaki to instrument” – zagadki słuchowe – nauczyciel prezentuje dzieciom 4 instrumenty muzyczne ( tamburyno, bębenek, grzechotka, dzwonki), umieszcza je pudełku tak, aby dzieci ich nie widziały. Dzieci odgadują na jakim instrumencie zagrał nauczyciel i umieszczają instrument w odpowiednim miejscu na tablicy.

 

Tamburyno – czerwona półka
Bębenek – zielona półka
Grzechotka – niebieska półka
Dzwonki – żółta półka

 

4. „Wesołe instrumenty” - zabawa ruchowa - dzieci poruszają się po dywanie w rytm bębenka, na dźwięk tamburyna robią przysiady, na dźwięk dzwoneczków podskakują.

 

5. „Podróż na ulicę dźwięków” – zabawa muzyczna –  każde dziecko otrzymuje instrument muzyczny, nauczyciel opowiada dzieciom co spotkało instrumenty podczas spaceru, zadaniem dziecka jest zagranie na instrumencie gdy usłyszy jego nazwę.

Bajka o ulicy dźwięków

Były sobie kiedyś dzwonki, grzechotki, bębenki i tamburyna. Instrumenty te mieszkały w sklepie muzycznym na swoich półeczkach. Pewnego dnia wybrały się na spacer w poszukiwaniu ulicy dźwięków. Nie wiedziały gdzie ta ulica się znajduje, ale były tak ciekawe jak tam jest, że postanowiły jej poszukać. Aby było im przyjemniej maszerować, wyruszyły wszystkie razem: dzwonki, grzechotki, bębenki i tamburyna. Instrumenty szły jedno za drugim. Najpierw zaczęły grać dzwonki, następnie grzechotki, później bębenki, a na końcu tamburyna. Po długim marszu były już tak zmęczone, że dzwonki, grzechotki, bębenki i tamburyna grały bardzo cichutko. Dzwonki, grzechotki, bębenki i tamburyna wydając te cichutkie dźwięki zaczęły rozumieć, gdzie jest ta ulica dźwięków – dokładnie tam, gdzie stoją. Dzwonki, grzechotki, bębenki i tamburyna spoglądały na siebie i wspólnie stworzyły cudowną melodię. Po chwili wyruszyły w drogę powrotną, ponieważ odnalazły już ulice dźwięków. Po długim marszu pierwsze pożegnały się dzwonki. Zaraz po nich pożegnały się grzechotki, następnie bębenki, a tamburyna były już tak zmęczone, że szybciutko pobiegły do swojego ulubionego miejsca, do sklep muzycznego. Teraz, dookoła jest tak cicho jak makiem zasiał, a na ulicy dźwięków już nic nie słychać.

 

Twoje uwagi i pomysły

Tagi