„W krainie figur geometrycznych” - scenariusz zajęć otwartych w grupie 5-latków

Jesteś nauczycielem wychowania przedszkolnego? Przygotowałeś scenariusz zajęć i chcesz podzielić się nim z innymi? Dajemy Ci taką możliwość!
Prezentowane poniżej materiały to Wasze scenariusze zajęć dla dzieci w przedszkolu!
„W krainie figur geometrycznych” - scenariusz zajęć otwartych w grupie 5-latków
2.4
5 ocen
Oceń
{

Cele ogólne:

 

  • rozpoznawanie i nazywanie figur geometrycznych płaskich;
  • kształtowanie zdolności abstrahowania, polegających na wyróżnianiu cech charakterystycznych dla danej grupy figur;
  • aktywizowanie myślenia oraz rozwijanie pomysłowości dzieci;

Cele operacyjne:
Dziecko:

 

  • poprawnie nazywa figury geometryczne;
  • określa charakterystyczne cechy figur geometrycznych;
  • klasyfikuje figury według jednej cechy;
  • tworzy kompozycje z figur geometrycznych;
  • rozwija swoją pomysłowość i kreatywność;
  • współpracuje z grupą podczas wykonywania zadań;

 

Metody:

 

  • burza mózgów;
  • słowna: opis, rozmowa, zagadki;
  • oglądowa;
  • czynna - zadania stawiane do wykonania;
  • elementy met. E. Gruszczyk - Kolczyńskiej;

 

Formy pracy:

 

  • grupowa;
  • indywidualna;

Pomoce dydaktyczne: plansze z figurami geometrycznymi, fotografie przedmiotów o geometrycznych kształtach, szablony figur geometrycznych, klocki Dienesa, wizytówki, treść zagadek, treść. utworu D. Wawiłow „Posłuchajcie bajki nowej, prostokątnej i kwadratowej”, białe kartki, kredki, instrumenty, piosenka „O figurach” MP4, ciastka w kształcie figur geometrycznych;


Przebieg zajęć:

 

1. Powitanie dzieci przez nauczyciela - piosenka  „Wszyscy są...”:

   
Wszyscy są, witam was.
Zaczynamy już czas.
Jestem ja, jesteś ty
Raz, dwa, trzy.

Dzieci witają Rodziców:
Gdy się dzieci chcą przywitać,
to
dzień dobry” mówią wszystkim.
Uśmiech miły posyłają,
prawą rączką pomachają.


2 Nauczyciel wyjaśnia cel i temat spotkania.

3. Geometryczne wizytówki: każde dziecko otrzymuje wizytówkę na sznureczku w kształcie figury geometrycznej.

4. Bajkowe figury: nauczyciel czyta utwór „Posłuchajcie bajki nowej, prostokątnej i kwadratowej” D. Wawiłow, a dzieci wymieniają jakie figury geometryczne wystąpiły w bajce, a jakich zabrakło.

Za górami i za lasami, tam gdzie rzeki płyną miodowe,
było sobie kiedyś królestwo bardzo piękne i kwadratowe.
Kwadratowe stały tam chatki, kwadratowe kwitły tam kwiatki,
kwadratowe latały ważki, kwadratowe śpiewały ptaszki.
Kwadratowy był sobie zamek, cztery wieże i most zwodzony,
kwadratowe ogromne wrota, kwadratowe złote balkony.
W kwadratowej złotej koronie król zasiadał w sali na tronie,
W kwadratową drapał się głowę i do ludu wygłaszał mowę:
„Posłuchajcie, moi kochani! Coś tu nudno jest niesłychanie.
Życie mamy nazbyt spokojne! Wypowiedzmy sąsiadom wojnę”
Nieopodal, za siódmą rzeką, stała góra, a na tej górze
Było sobie drugie królestwo, prostokątne i niezbyt duże.
Prostokątne stały tam chatki, prostokątne kwitły tam kwiatki,
Prostokątne latały ważki, prostokątne śpiewały ptaszki.
Prostokątny był również pałac, cztery wieże i most zwodzony,
Prostokątne ogromne wrota, prostokątne złote balkony.
W prostokątnej złotej koronie król zasiadał na złotym tronie,
W prostokątną drapał się głowę i do ludu wygłaszał mowę:
„Posłuchajcie, drodzy poddani. Coś tu nudno jest niesłychanie.
Życie mamy nazbyt spokojne, więc wypowiem sąsiadom wojnę!”
Zatrąbiły trąby bojowe, pędzi wojsko już kwadratowe,
Żeby w bitwie wielkiej się zmierzyć z prostokątną armią rycerzy.
I krzyknęły obie królowe: „Ej, puknijcie się lepiej w głowę!
Dosyć tego! Skończcie tę wojnę! My lubimy życie spokojne!”
A królowie się zawstydzili i natychmiast się pogodzili,
Wyprawili ucztę wspaniałą i bawili się przez noc całą.
Kwadratowa armia rycerzy z prostokątnych jadła talerzy
I w ogóle było bombowo prostokątnie i kwadratowo!

Twoje uwagi i pomysły

Tagi