W krainie Troskliwych Misiów - scenariusz imprezy przedszkolnej

Jesteś nauczycielem wychowania przedszkolnego? Przygotowałeś scenariusz zajęć i chcesz podzielić się nim z innymi? Dajemy Ci taką możliwość!
Prezentowane poniżej materiały to Wasze scenariusze zajęć dla dzieci w przedszkolu!
W krainie Troskliwych Misiów - scenariusz imprezy przedszkolnej
3.6
14 ocen
Oceń
{

Cele ogólne:

  • Umożliwienie dzieciom przeżywania uroczystości przedszkolnej;
  • Aktywne włączanie dzieci do przygotowania i uatrakcyjniania wspólnego świętowania;
  • Kształtowanie u dzieci poczucia konieczności poszanowania zabawek;
  • Rozwijanie wszechstronnej stymulacji dzieci poprzez połączenie wrażeń ruchowych, słuchowych, wzrokowych i dotykowych;
  • Integracja dzieci przedszkolnych.

Cele operacyjne:

  • Zna historię powstania święta pluszowego misia;
  • Podejmuje i realizuje zadania konkursowe;
  • Bierze aktywny udział w zabawach ruchowych przy muzyce oraz zabawach ze śpiewem;
  • Potrafi ułożyć tęczę wg. wzoru;
  • Potrafi dopasować cienie łapek do poszczególnych sylwet zwierząt;
  • Rozpoznaje bajki, w których występują misie.

Metody:

  • słowna,
  • oglądowa,
  • praktyczna.

Formy:

  • zbiorowa,
  • indywidualna.

Środki dydaktyczne:

  • odtwarzacz, płyty CD, kukiełka żaba, koperty z zadaniami, brystol z tęczą, pocięte paski tęczy, ilustracje sylwet zwierząt oraz cieni ich łapek, obrazki misiów z popularnych bajek, talerzyki, miód, parawan, obrazki zwierząt krzesła, misie przyniesione przez dzieci, ciasteczka Lubisie, emblematy pluszowych misiów.

 

Przebieg:


1. Wstęp „ Opowieść żaby” (podkład głosowy) – zapoznanie z historią powstania pluszowego misia.
Historia pluszowego misia zaczyna się w 1902 roku, kiedy to ówczesny prezydent Stanów Zjednoczonych, Theodore Roosevelt, będąc na polowaniu, sprzeciwił się zabiciu młodego niedźwiadka. Świadkiem tego wydarzenia był Clifford Berryman, który uwiecznił tę historię na rysunku. Rysunek ukazał się w waszyngtońskiej gazecie, gdzie ujrzał go Morris Michton, właściciel sklepu z zabawkami. Michton wpadł na pomysł, aby wykonać kilka zabawek przedstawiających misia i zobaczyć, jak się będą sprzedawały. Jak można się domyślać, pluszowe misie sprzedawały się znakomicie. Producent zwrócił się z prośbą do prezydenta o zezwolenie nadania misiom imienia Teddy i tak się je nazywa do tej pory. Wszystkim tak od stu lat misie towarzyszą dzieciom na całym świecie, dodają im otuchy, pocieszają, łagodzą lęk przed samotnością.

2. Wejście Troskliwych Misiów.
Przedstawienie każdego misia, ich kolorów i mocy. Losowanie kopert – jeden miś odpowiada za jedno zadanie.

3. Zadanie I – Ułożenie pociętej tęczy wg wzoru (grupa Biedronki).
Dzieci mają przed sobą ułożoną przez prowadzącego określoną kompozycję ( tęcza )  obserwując ją, układają taką samą.

4. Wspólne śpiewanie piosenki „Misie Szare”.
Ty i ja ,ty i ja, ty i ja,
Misie szare, misie szare obydwa.
I kochają się te misie, przytulają swoje pysie.
Misie szare, misie szare obydwa.

5. Zadanie II – Odszukaj pasujący cień.

  • Zadaniem dzieci jest dopasowanie cieni łapek do poszczególnych sylwet zwierząt
  • człowiek
  • niedźwiedź
  • kura
  • słoń
  • tygrys

6. Zadanie III – Rozpoznawanie melodii z bajek.

  • Miś Uszatek
  • Kubuś Puchatek
  • Gumisie
  • Miś Koralgol

Zadaniem dzieci jest rozpoznanie bajek, w których wystąpiły misie po wysłuchaniu pochodzących z nich piosenek.

7. Zadanie IV – „Wyjadanie miodku”.
Zlizywanie w jak najkrótszym czasie miodu z talerzyka bez pomocy rąk.

8. Wspólna zabawa ruchowo naśladowcza „Ramzam zam”.
Dzieci w rytm muzyki klaszczą w uda, robią młynek i pokazują, że chcą spać przykładając ręce do policzków. Kolejne zwrotki przyśpieszają tempa.

9. Zadanie V – Zabawa „Czyje to nogi?”.
W zabawie bierze udział kilkoro dzieci. Zadaniem zawodnika jest odgadnięcie, jakiego zwierzęcia widzi łapy? Sylwety zwierąt schowane są za parawanem, widać jedynie łapy.

10. Wspólne śpiewanie piosenki „ Misia A Misia B”.
Ref: Misia A Misia B, misia Kasia konface
Misia A Misia B kto się z nami bawić chce.

Twoje uwagi i pomysły

Tagi