W mlecznej krainie - scenariusz zajęć w grupach 3 i 4-latków

Jesteś nauczycielem wychowania przedszkolnego? Przygotowałeś scenariusz zajęć i chcesz podzielić się nim z innymi? Dajemy Ci taką możliwość!
Prezentowane poniżej materiały to Wasze scenariusze zajęć dla dzieci w przedszkolu!
W mlecznej krainie - scenariusz zajęć w grupach 3 i 4-latków
4.0
1 ocena
Oceń
{

Podstawa Programowa Wychowania Przedszkolnego: 1.2; 3.4; 4.2; 5.4; 13.1

  • przestrzega reguł obowiązujących w społeczności dziecięcej (stara się współdziałać w zabawach i w sytuacjach zadaniowych) oraz w świecie dorosłych;
  • w zrozumiały sposób mówi o swoich potrzebach i decyzjach;
  • grupuje obiekty w sensowny sposób (klasyfikuje) i formułuje uogólnienia typu: to do tego pasuje, te obiekty są podobne, a te są inne;
  • dba o swoje zdrowie; zaczyna orientować się w zasadach zdrowego żywienia;
  • liczy obiekty i rozróżnia błędne liczenie od poprawnego;
  • uczestniczy w zajęciach ruchowych, w zabawach i grach.

Cel ogólny:

  • Utrwalenie poznanych wiadomości na temat walorów mleka i jego przetworów.
  • Kształcenie prawidłowych nawyków żywieniowych.

Cele szczegółowe – dziecko:

  • utrwala poznane wiadomości na temat mleka i jego przetworów,
  • wykonuje zadania zgodnie z instrukcją nauczyciela,
  • czerpie radość z uczestnictwa w zabawach.

Metody pracy:

  • Słowne: rozmowa
  • Czynne: stawianie dz. zadań do wykonania

Formy pracy:

  • indywidualna, zbiorowa,

Środki dydaktyczne:

  • pytania do quizu, płyta CD z piosenką „Jedzie pociąg z daleka”, papierowa sylweta lokomotywy, pięć wagoników z symbolami stacji, zagadki o mleku ilustracje do nich, kartoniki z mlekiem, jogurty, sylwety krów i łat, kostka matematyczna, tacki, mleko w kartonikach dla każdego uczestnika, słomki, kubki, wyspy gimnastyczne, tekst wymyślony przez nauczyciela, duże sylwety zwierząt dających mleko, kącik z produktami mlecznymi.

 

Przebieg zajęć


1. Zabawa integracyjna na powitanie „Uśmiechy” – wszyscy stają w dużym kole i następuje powitanie przy muzyce.

Witanie się mimiką twarzy:
Uśmiech jak słońce do ciebie ślę,
jeśli mnie lubisz uśmiechnij się.


2. Wsiadamy do pociągu – zabawa przy piosence „Jedzie pociąg…”. Dzieci wyruszają pociągiem na wycieczkę do „Mlecznej krainy”. Papierowa sylweta lokomotywy z pięcioma wagonami leży na podłodze w centralnym miejscu. Na każdym wagonie naklejony jest symbol stacji, do której będziemy podróżować. Natomiast każda stacja ma swoją nazwę i zadania do wykonania. W różnych miejscach sali leżą rozłożone charakterystyczne elementy dla poszczególnych miejscowości, do których podróżujemy śpiewając piosenkę „Jedzie pociąg”.

I STACJA – „Mleczne zagadkowo”
Dzieci wspólnie z nauczycielkami śpiewają piosenkę, którą słyszą z płyty, poruszając się w jej rytm. Dojechaliśmy do stacji „Mleczne zagadkowo”, dzieci oznajmiają to gwizdkiem – naśladując zawiadowcę stacji. Zadanie do wykonania dla dzieci: rozwiązać zagadki i wskazać odpowiednią ilustrację będącą jej rozwiązaniem.

* Dobre ma zwyczaje,
 Mleko ludziom daje. (KROWA)

* Zwykle bywa w sklepie,
w kostkach sprzedawane.
Będzie nim pieczywo
w mig posmarowane. (MASŁO)

* Jest dziurawy, lecz tych dziurek
nigdy nie łatamy.
My kroimy go w plasterki
i z chlebem zjadamy. (SER)

* Jest białe i pyszne,
Krówka nam je daje,
Pij je już od rana
Zdrowy wtedy będziesz. (MLEKO)


Wyruszamy w dalszą podróż, dzieci dają sygnał gwizdkami.

II STACJA – Mleczni detektywi
Śpiewając piosenkę „Jedzie pociąg” dojeżdżamy do stacji „Mleczni detektywi”, gdzie zadaniem dzieci jest znaleźć w określonym czasie ukryte w sali jogurty. Sygnał gwizdka świadczy o zakończonej zabawie na tej stacji i odjazd pociągu do następnej ze śpiewem.

III STACJA – Mleczni matematycy

Twoje uwagi i pomysły

Tagi