W wiejskiej zagrodzie - scenariusz zajęć świetlicowych

Jesteś nauczycielem wychowania przedszkolnego? Przygotowałeś scenariusz zajęć i chcesz podzielić się nim z innymi? Dajemy Ci taką możliwość!
Prezentowane poniżej materiały to Wasze scenariusze zajęć dla dzieci w przedszkolu!
W wiejskiej zagrodzie - scenariusz zajęć świetlicowych
2.0
1 ocena
Oceń
{

Czas:

  • 45 minut


CELE OGÓLNE:

  • Rozpoznawanie i nazywanie zwierząt mieszkających w gospodarstwie;
  • Rozumienie przeczytanego tekstu ( wierszyk o zwierzętach);
  • Przełamanie barier wstydu;
  • Tworzenie radosnej atmosfery w grupie.


CELE SZCZEGÓŁOWE. Uczeń powinien:

  • Potrafić integrować się z grupą;
  • Potrafić wysłuchać wiersz;
  • Znać zwierzęta mieszkające w zagrodzie wiejskiej;
  • Umieć opisać sylwetki zwierząt;
  • Rozumieć treść zagadek.


FORMY PRACY:

  • indywidualna
  • grupowa


METODY PRACY:

  • słowna
  • plastyczna


ŚRODKI DYDAKTYCZNE:

  • kredki, sylwetki zwierząt (dla zerówki), kartki papieru

 

PRZEBIEG


1. Przeczytanie dzieciom wierszyka o zwierzętach mieszkających w gospodarstwie:

W chlewiku mieszka świnka, co ryjkiem trąca drzwi
Ja mówię jej dzień dobry, a ona kwi, kwi, kwi

N podwórku szczeniak mały, podnosi wielki gwałt
ja mówię mu dzień dobry, a on hau, hau, hau

Na łące stoi krówka, śniadanie właśnie je tu
ja mówię jej dzień dobry, a ona mu, mu, mu

W kurniku są kokoszki, co jajek mają sto
ja mówię im dzień dobry, a one ko, ko, ko, 

A w stajni stoi koń, co piękną grzywę ma
ja mówię mu dzień dobry, a on iha, iha, iha

Jest także stary kogut, co ma dużo wdzięku i szyku
ja mówię mu dzień dobry, a on kukuryku.

A po każdym zwrocie: ja mówię mu dzień dobry, a on (…) tu dzieci naśladują głos zwierzęcia, o którym mowa w danej zwrotce.

2. Rozmowa na temat usłyszanego wiersza:

  • Jakie zwierzęta w nim występują?
  • Jakie znają zwierzęta żyjące na wsi, o których nie było mowy w wierszyku?
  • Jak wyglądają zwierzęta z wiersza?


3. Rozwiązywanie zagadek:

  • Co to jest? Co dzień mówię jej dzień dobry, a ona na to kwi kwi? (świnia)
  • Biało-czarna, mieszka w oborze, mleko nam daje rano lub wieczorem. (krowa)
  • Za kości rzucone dziękuje ogonem. (pies)
  • Śpi na grzędzie, po podwórku grzebie pazurkami wszędzie. (kura)
  • Ma długie uszy, futerko puszyste, ze smakiem schrupie sałaty listek. (królik)
  • W każdej wsi jest taki budzik, co wszystkich, co dzień budzi. (kogut)
  • Zawsze blisko krowy i ogonem miele, każdy przecież odgadnie, bo to jest… (cielę)
  • Dzięki niej na zimę masz czapkę i szalik. Gdy w góry pojedziesz ujrzysz ją na hali. (owca)
  • Maleńkie puszyste, gdy wrona je spłoszy szybko się ukryją pod skrzydła kokoszy. (kurczęta)


4. Dzieci udają zwierzęta wiejskie. Biegają po całej sali i prowadzący mówi: teraz jesteśmy kotkami, miauczymy jak one, łasimy się jak one, itd. i dzieci udają koty. Następnie prowadzący wymienia nazwę innego zwierzęcia i dzieci próbują je naśladować. Proponowane zwierzęta to: kura, kot, królik, koń, pies.

5. Ćwiczenia ruchowe, głownie palców: żaróweczki, klaskanie, zaciskanie pięści, itp.

6. Zajęcia plastyczne. Dzieci rysują zwierzątko wybrane przez siebie.

7. Omówienie prac i wywieszenie rysunków na gazetce.

8. Zakończenie zajęć, podziękowanie za wspólną zabawę.

Opracowanie: Emilia Kałuska

Twoje uwagi i pomysły

Tagi