„W wielkanocnym koszyczku”

„W wielkanocnym koszyczku”
Oceń

Senariusz zajęć otwartych dla rodziców oraz dla nauczycieli. Wykorzystano w nim metody aktywizujące.

Grupa wiekowa:
6-latki.

 

Cele ogólne:

 

  • Przybliżenie rodzicom form aktywności dzieci w przedszkolu oraz zaprezentowanie obecnego poziomu umiejętności matematycznych, czytelniczych, społecznych.
  • Zacieśnienie więzi emocjonalnych między dziećmi, rodzicami, nauczycielem, wyzwalanie i rozwijanie różnych sposobów twórczej ekspresji (muzycznej, plastycznej).
  • Utrwalenie i usystematyzowanie wiedzy na temat zawartości koszyczka wielkanocnego.

 

Cele szczegółowe: 

 

  • Rozpoznawanie graficznego obrazu pierwszej litery swojego imienia i identyfikowanie jej z głoską.
  • Ćwiczenia w czytaniu.
  • Składanie obrazka z 6 niejednakowych części.
  • Odtwarzanie ruchem treści piosenki.
  • Rozwijanie koordynacji słuchowo – ruchowej.
  • Klasyfikowanie przedmiotów według przyjętego kryterium.
  • Kojarzenie liczby elementów z jej zapisem graficznym – cyfrą.
  • Rozwijanie umiejętności współdziałania w małym zespole i kontrolowania postępów własnej pracy.
  • Komponowanie koszyczka wielkanocnego.

 

Metody pracy z dziećmi:

     

  • Metody i techniki aktywizujące (stacje uczenia się, promyczkowe uszeregowanie, termometr uczuć, elementy odimiennej metody nauki czytania I. Majchrzak, metoda aktywnego słuchania muzyki według Batii Strauss).
  • Czynne (samodzielnych doświadczeń, kierowania aktywnością, zadań).
  • Oglądowe (udostępnianie sztuki).
  • Słowne (objaśnienia, instrukcje).

 

Formy organizacyjne:

 

  • indywidualna, grupowa, zbiorowa.

 

Środki dydaktyczne:

 

radioodtwarzacz, pendrive z muzyką, płyta CD, wizytówki, obręcze, oznaczenia stacji, karty obiegowe, pieczątki, koperty, pocięte obrazki, sylweta koszyczka wielkanocnego, promienie z obrazkami, (na których znajdują się: chleb, sól, pisanka, babka, kiełbasa, jajka, chrzan, bazie, forsycja, bukszpan, baranek, wstążka, prezent świąteczny, bombki, barszcz z uszkami, pierniki), plansze z kodem obrazkowo-sylabowym, sylaby (PI-SAN-KA), koszyczki wielkanocne oznaczone cyframi, małe pisanki, termometr uczuć umieszczony na tablicy, klamerki z imionami dzieci, elementy koszyczka wielkanocnego z filcu, styropianowe jajka, pędzle, farby, wykałaczki, bukszpan, ozdoba do koszyczka (papierowy kurczaczek, baranek).

 

Podstawa programowa:

 

I.5,6,7, II.1,8,11, III.1,2,5,8,9, IV.2,4,7,8,12,15.

 

Opis przebiegu zajęć:

 

Część I wstępna

 

  • Powitanie piosenką pt. „Wszyscy są, witam was”.

Dzieci śpiewają piosenkę razem z nauczycielem.
  • „Litery w imionach” - zabawa na powitanie wg. I. Majchrzak.
Nauczyciel wymawia głoski, a dzieci których imiona rozpoczynają się daną głoską klaszczą w dłonie i odszukują swoją wizytówkę. 
  • Zabawa ruchowa inspirowana treścią piosenki pt. „Święta Wielkanocne”. Wprowadzenie do tematu zajęć.
Przedszkolaki stają w kręgu. Nauczyciel odtwarza piosenkę, a dzieci naśladują jego kroki i gesty.

 

Część II właściwa

Twoje uwagi i pomysły

Tagi