Scenariusz zajęć Wielkanocne tradycje

Wielkanocne tradycje poznajmy je razem!
Grupa przedszkolna:
5-latki
Temat kompleksowy:
Wielkanocne tradycje.
Pisanki, jajka malowane.
Cel zajęcia:
Poznanie wielkanocnych tradycji.
Forma pracy:
Indywidualna, zbiorowa.
Metody pracy:
Słowne, oglądowe, praktycznego działania.
Przebieg zajęć:
Powitanie
Nauczyciel śpiewa z dziećmi piosenkę „Dzień dobry”.
Dzieci witają się ze sobą i nauczycielem śpiewając piosenkę.
Gra multimedialna – „tradycje wielkanocne”.
Nauczyciel wyświetla grę multimedialną, dzieci w kolejności podchodzą i wybierają odpowiedzi.
Dziecko wybiera obrazki związane z tradycjami wielkanocnymi.
Oglądanie różnych rodzajów pisanek.
Nauczyciel pokazuje dzieciom zdjęcia różnych rodzajów pisanek, nazywa je na podstawie techniki wykorzystanej do ich tworzenia.
- Dziecko rozpoznaje różne techniki wykorzystane przy tworzeniu danej pisanki. Utrwala w pamięci nazwy pisanek dzieląc je na sylaby (lub głoski w zależności od umiejętności).
Zabawa - „o którym jajku mówię”
Nauczyciel opisuje wygląd jajka. Dzieci zgadują, które jajko pasuje
do opisu. Starają się nazywać je na podstawie techniki, którą zostały wykonane.
- Dziecko odgaduje, które jajko pasuje do opisu nauczyciela, używa różnorodnych nazw pisanek.