Wiosenne zabawy z językiem: scenariusz zajęć otwartych z rodzicami

Jesteś nauczycielem wychowania przedszkolnego? Przygotowałeś scenariusz zajęć i chcesz podzielić się nim z innymi? Dajemy Ci taką możliwość!
Prezentowane poniżej materiały to Wasze scenariusze zajęć dla dzieci w przedszkolu!
Wiosenne zabawy z językiem: scenariusz zajęć otwartych z rodzicami
3.0
5 ocen
Oceń

Zabawy rozwijające sprawność narządów artykulacyjnych i umiejętność poprawnego wypowiadania się – zajęcia dydaktyczne, zajęcia otwarte z rodzicami.


Kra, niosąca Bałwanka na rwącej fali, znikła za zakrętem rzeki...

 

Pytania do bajki

 

Kto przyszedł do Uszatka?
Dlaczego Kogucik pukał do okna?
Dlaczego Uszatek martwił się o bałwanka?
Gdzie popłynął bałwanek?

Przeganianie śnieżynek – zabawa oddechowa w zespołach 5-6 osobowych.

 

Dzieci otrzymują słomki do napojów zadaniem ich jest zagonienie „śnieżynek” do obręczy.

Oznaki wiosny – ćwiczenia narządów artykulacyjnych (kostka, obrazki)

 

Dzieci na zmianę rzucają kostką w grupach w ten sposób losując jedną z kart – oznaczonych kropkami. Odsłaniają odpowiednią kartę i wykonują ćwiczenia:

 

Słońce – szeroki uśmiech
Kapiąca z sopli woda – kląskanie
Ptak na gałęzi – naśladowanie ćwierkania
Niedźwiedź (głodny po zimie) – ziewanie i oblizywanie warg
Przebiśniegi – sięganie językiem do nosa
Chmura – nadymanie policzków i powolne wypuszczanie powietrza

 

Czy to zima, czy to wiosna? – zabawa klasyfikacyjna, dzielenie nazw obrazków na sylaby, próby wyróżniania głoski w nagłosie

 

Dzieci losują obrazki i opowiadają, co wylosowały. Dzielą nazwę na sylaby, chętne dzieci wyróżniają głoskę w nagłosie. Następnie, rozdzielają obrazki do 2 obręczy – zielonej – wiosennej i niebieskiej – zimowej.

Obrazki: pączki na drzewie, gałązki, sople, rynna, śnieg, przebiśniegi, bazie, bociany, śpiący niedźwiedź, kra płynąca po rzece, wracające ptaki.

Koszyczek Pani wiosny – zabawa słownikowa.

 

Dzieci podają sobie koszyczek z obrazkami w rytm piosenki, na przerwę osoba trzymająca koszyk losuje obrazek i uzupełnia zdanie „W koszyku Pani wiosny nie ma…” odmieniając w prawidłowy sposób wylosowane słowo.

Obrazki: kolorowe liście, płatki śniegu, okulary słoneczne, samochód, strój kąpielowy, skarpetki, jabłka, gruszki, kot, pies, kasztany, żołędzie, parasol, rękawiczki, itp.

Wiosenne zdania – zabawa słownikowa.

 

Na tablicy umieszczone są obrazki odwrócone, a pod nimi kwiatki. Zadaniem dzieci jest ułożenie zdań do poszczególnych obrazków zawierających tyle wyrazów, ile kwiatków znajduje się pod obrazkiem.

Karmimy żabki – nauka czytania metodą krakowską.
Rodzice otrzymują żaby wykonane z papieru kolorowego, zadaniem dzieci jest podawanie żabkom much wg polecenia nauczyciela. Rodzice kontrolują poprawność wykonania zadania. W razie potrzeby pomagają.

Wesołe żabki – wykonanie żabki, zabawa oddechowa.

 

Dzieci otrzymują 2 trójkąty z zielonego papieru, pasek papieru czerwonego, słomkę i klej. Składają żabę według pokazu nauczyciela.
Wierzchołek (kąt prosty) obu trójkątów zaginamy do środka.
Jeden z trójkątów smarujemy od strony zagięcia klejem i kładziemy na niego słomkę tak, aby koniec był równo z linią zgięcia. Na słomkę układamy pasek czerwonego papieru, smarujemy klejem drugi trójkąt i sklejamy wszystko razem. Czerwony pasek nawijamy np. na kredkę w stronę słomki. Na wierzchu rysujemy lub naklejamy oczka. Wierzchołki trójkąta zaginamy pod spód tak, aby wyglądały jak łapki.
Kiedy dmuchamy w słomkę język naszej żabki powinien się rozwijać.
Po wykonaniu dmuchają przez słomkę tak, aby język żaby się wyprostował.

 

Podsumowanie zajęć:
Rozmowa z dziećmi:
Co było dla nich trudne?, Co im się najbardziej podobało?
W którą zabawę chciałyby pobawić się raz jeszcze?

 

 

Autor: Natalia Glinka

Twoje uwagi i pomysły

Tagi