Wiosenny pokaz mody - scenariusz zajęć dla dzieci 5-6-letnich
2.3
Temat:
- „Wiosenny pokaz mody” – projektowanie i wykonanie strojów z bibułek, gazet i kawałków materiału, prezentacja kolekcji do muzyki.
Cele ogólne:
- rozwijanie zainteresowań plastycznych
- rozwijanie umiejętności płynnego mówienia
- wyrażanie muzyki ruchem
Cele operacyjne:
- odczuwa radość z tworzenia, działania plastycznego
- wykorzystuje w pracy materiały odpadowe
- swobodnie posługuje się mową, zna znaczenie słów związanych z modą: pokaz, projektant, modelka, krawcowa
- improwizuje do muzyki
- potrafi współdziałać z rówieśnikami
Metody:
- słowne – rozmowa, objaśnienia, instrukcje
- czynne – zadań stawianych do wykonania, własnych doświadczeń dzieci
- oglądowe – pokaz, obserwacja
- aktywizujące – improwizacja, zabawy kolorowymi ścinkami
Formy:
- praca z całą grupą, zespołowa, indywidualna
Pomoce:
- ilustracje, prezentacja multimedialna, nagrania CD, gazety, kolorowe bibuły, ścinki materiałów, klej nożyczki.
Przebieg
1. Wprowadzenie w tematykę zajęcia poprzez zagadkę „Jaka to pora roku”.
2. Rozmowa na temat wiosennej aury oraz wyszukiwanie spośród ilustracji odzieży ubrań odpowiednich na wiosenny spacer.
3. „Pokaz mody” – prezentacja multimedialna. Wypowiadanie się na temat zawodów związanych z modą: projektant, krawiec, modelka.
4. „Moja wiosenna kreacja” – praca w zespołach trzyosobowych. Projektowanie i wykonanie strojów z bibułek, gazet i kawałków materiału.
5. Wcielenie się w rolę modelek i modeli. Prezentacja swojego ubioru na przedszkolnym „wybiegu”. Improwizacja do muzyki.
Autor: Katarzyna Jezusek