Wiosna tuż tuż - Scenariusz zajęć dydaktycznych w grupie 3 latków
Prezentowane poniżej materiały to Wasze scenariusze zajęć dla dzieci w przedszkolu!

„Wiosna tuż tuż” – zabawy i ćwiczenia wprowadzające w świat pisma, z wykorzystaniem metody nauki czytania dr I. Majchrzak
Komentarze (5)
Układanie swojego imienia z pociętych liter - to nie zajęcie dla...
W wieku 3 lat dzieci mają fazę wrażliwą na pisanie i czytanie....
Zgadzam się z alfa. 4-5 latki mogą mieć problem.
Konspekt...
Cele ogólne:
- Zapoznanie dzieci z nadchodząca porą roku – wiosna.
- Wspieranie i pobudzanie podstawowych funkcji psychicznych uczestniczących w procesie elementarnej nauki czytania
Cele operacyjne:
- Odnajduje w sali wizytówkę ze swoim imieniem;
- Ustala imiona dzieci nieobecnych;
- Uważnie słucha wiersza recytowanego przez nauczycielkę;
- Wie jaka pora roku nadchodzi;
- Odszukuje na swojej wizytówce litery wskazane przez nauczyciela w wyrazie wiosna;
- Odnajduje krzesełko ze swoją wizytówką;
- Potrafi kartkom z symbolami zjawisk pogody przyporządkować umówiony dźwięk;
- Potrafi naśladować deszcz stukając palcami o gazetę;
- Śpiewa piosenkę i ilustruje ruchem jej treść;
- Układa swoje imię z pociętych liter wg wzoru.
Metoda:
- Słowne – wiersz, objaśnienia, instrukcja
- Czynne – metoda ćwiczeń, zadań stawianych
- Percepcyjne – metoda obserwacji, pokazu
- Odimienna metoda nauki czytania I.Majchrzak
Środki dydaktyczne:
Wizytówki z imionami dzieci, krzesełka z imionami, napis „ wiosna”, paski z imionami oraz pojedyncze litery do złożenia imienia, kartki z symbolami (wiatru, słońca, deszczu), gazety, kaseta z piosenką „Pada deszcz”, wiersz I. Salach pt. „Kto to?”.
Przebieg:
1. Powitanie przy piosence „Wszyscy są”
2. Zabawy z wizytówkami stałymi
a. sprawdzenie obecności dzieci – nauczycielka czyta imiona dzieci a one ustawiają się w różnych miejscach sali w zależności od położenia wizytówek
b. ustalenie kogo brakuje – dzieci odczytują imiona z wizytówek pod którymi nie ma nikogo.
3. Wprowadzenie do zajęcia poprzez wysłuchanie wiersza I. Salach pt. „Kto to”
Powiedzcie mi dzieci
Co to jest za Pani:
Trawa rośnie, słonko świeci,
Ptaszek śpiewa dla niej?
Kto przychodzi do nas
O tej porze roku?
Jest pachnąca i radosna.
Czy wiesz kto to?
4. Rozmowa nt. wiersza przy tablicy tematycznej.
5. Zaprezentowanie napisu wiosna – odnajdywanie na swoich wizytówkach liter wskazywanych przez nauczycielkę w wyrazie wiosna.
6. Zabawa „Zaczarowane krzesełka” wg metody I. Majchrzak.
7. „Słońce, wiatr i deszcz” zabawa przyporządkowująca kartkom z symbolami odpowiednie dźwięki,
a. słońce – ach
b. wiatr – hu, hu, hu
c. deszcz – kap, kap, kap
d. grzmot – bum
8. „Świeci słonko – pada deszczyk” – zabawa ruchowa.
9. „Wiatr porozrzucał nasze imiona” zabawa wg metody I. Majchrzak.
10. „Pada deszczyk” zabawa naśladowcza przy piosence z wykorzystaniem gazet, dzieci stukając palcami naśladują padający deszcz.
11. „Wiosenny wiatr”- dmuchanie na gazety, ćwiczenia oddechowe.
12. Zabawy z paskami imion – układanie swojego imienia z pociętych liter wg wzoru, niektóre dzieci bez wzoru.
Autor: Elżbieta Gieltowska
Metoda dr I.Majchrzak odimienna metoda czytania obejmuje dzieci od 3 - lat proszę doczytać scenariusz bardzo fajny dla tej grupy wiekowej czyli 3 latki.
Układanie swojego imienia z pociętych liter - to nie zajęcie dla 3-latków! Polecam zejść na ziemię.
3 lata? Tak późno???
Zgadzam się z alfa. 4-5 latki mogą mieć problem.
Konspekt ciekawy dla starszych dzieci.
W wieku 3 lat dzieci mają fazę wrażliwą na pisanie i czytanie. Alfa sama zejdź na ziemię,
Ciekawy konspekt