Wojna w Ukrainie - jak radzić z emocjami towarzyszącymi temu wydarzeniu

Jesteś nauczycielem wychowania przedszkolnego? Przygotowałeś scenariusz zajęć i chcesz podzielić się nim z innymi? Dajemy Ci taką możliwość!
Prezentowane poniżej materiały to Wasze scenariusze zajęć dla dzieci w przedszkolu!
Wojna w Ukrainie - jak radzić z emocjami towarzyszącymi temu wydarzeniu
5.0
1 ocena
Oceń
{

Wojna w Ukrainie – jak radzić z emocjami towarzyszącymi temu wydarzeniu 

Wojna w Ukrainie – jak radzić z emocjami towarzyszącymi temu wydarzeniu 


Realizacja edukacji społecznej w zakresie wrażliwości na prawdę i dobro 

 

Temat: Wojna w Ukrainie – jak radzić z emocjami towarzyszącymi temu wydarzeniu 

 

(I/5; II/6; III/1,2,5,6,8,9; IV/ 2,5) 

 

Opracowała: mgr Elżbieta Stankiewicz 

 

Cele ogólne: 

 

rozwijanie u dzieci wartości takich jak dobro, szlachetność, zaangażowanie społeczne  

 

poznawcze: 

 

  • nazywanie emocji: radość, miłość, smutek, gniew, strach  
  • rozpoznawanie barw narodowych Ukrainy i Polski 

 

kształcące: 

 

  • rozwijanie umiejętności uważnego słuchania 
  • rozwijanie mowy i myślenia 
  • rozwijanie świadomości, że każdy może pomagać 

 

wychowawcze: 

 

  • kształtowanie postawy przyjacielskiej;  
  • budowanie przyjaznej atmosfery, integracja grupy  

 

Metody pracy: 

 

- słowne 

- oglądowe 

- praktycznego działania 

 

 

Formy pracy: indywidualna, zbiorowa 

 

Środki dydaktyczne: wstążki niebiesko-żółte, mapa Ukrainy, tablica multimedialna, zabawki do rozładowania nagromadzonych emocji np.: gniotki, folia bąbelkowa, spiner, pop it, piłki itd., film edukacyjny (https://www.youtube.com/watch?v=KM4K1Ahja1s), historyjka obrazkowa, tablice demonstracyjne „Emocje”, kleje, nożyczki, szablony serduszek, piosenka „O pomaganiu” (źródło youtube: piosenki dla dzieci https://youtu.be/rRK_VQQonrU ) 

 

 

 

Przebieg zajęć: 

 

Codzienne Powitanie  

 

Wszyscy są, witam was 

 

Zaczynamy już czas. 

 

Jestem ja, jesteś ty 

 

Raz, dwa, trzy  

 

Rozmowa  „O emocjach”. Emocje to wewnętrzny przyjaciel, który mówi nam prawdę o nas samych i o sytuacji w której się odnaleźliśmy. 

 

Jakie znacie emocje (nauczyciel pokazuje 5 napisów do odczytania, podział na sylaby), kolejne obrazki dzieci odgadują samodzielnie nazywając przedstawioną emocje (obrazki demonstracyjne „Emocje”).  

 

Zabawa ruchowo – sensoryczna rozładowująca nagromadzone emocje za pomocą zabawek przygotowanych przez nauczyciela oraz za pomocą ruchu zapropowanego przez dzieci. Jakie jeszcze znacie sposoby rozładowania emocji?  

 

Zabawa z rymowanką (dzieci ustawione w pozycji stojącej na obwodzie koła):  

Twoje uwagi i pomysły

Tagi