Wyprawa po skarb - scenariusz zajęć dydaktycznych w grupie 6 latków

Jesteś nauczycielem wychowania przedszkolnego? Przygotowałeś scenariusz zajęć i chcesz podzielić się nim z innymi? Dajemy Ci taką możliwość!
Prezentowane poniżej materiały to Wasze scenariusze zajęć dla dzieci w przedszkolu!
Wyprawa po skarb - scenariusz zajęć dydaktycznych w grupie 6 latków
1.0
1 ocena
Oceń
{

Cele ogólne:

  • stwarzanie sytuacji sprzyjających aktywizowaniu myślenia i doskonalenia sprawności umysłowych,
  • utrwalenie poznanych liter.

 

Cele szczegółowe: dziecko…

  • zna litery i potrafi ułożyć wyrazy z rozsypani literowej i sylabowej,
  • zna obraz graficzny cyfr od 1 do 8, potrafi rozwiązać działania matematyczne,
  • potrafi złożyć pocięty obrazek w całość,
  • potrafi dopasować rymujące się ze sobą wyrazy,
  • potrafi posługiwać się kodem obrazkowym, przeczytać powstałe wyrazy.

 

Przebieg zajęć


Forma opowieści:
Moi drodzy, chciałabym dzisiaj zabrać was na wyspę w celu odnalezienia… skarbu. Postarajmy wcielić w piratów i… w drogę. Aby czuć się bezpiecznie na łodzi, musimy założyć kamizelki ratunkowe. Powodzenia.


1. Wizytówki – dzieci otrzymują wizytówki w czterech kolorach. Wizytówki są wykonane w kształcie żaglówek.

2. „Wyruszamy po skarb” – dzieci podzielone na cztery zespoły wg kolorów wizytówek. Każde dziecko ma na sobie kamizelkę ratunkową – to kartka A4 z jedną napisaną literą. Na hasło „wsiadamy do łodzi” – dzieci w swoich grupach muszą prawidłowo ułożyć wyraz z liter znajdujących się na kamizelkach. Powstały wyraz to – pirat. Po wykonaniu zadania siadają w rzędach, jedno dziecko za drugim. „Wiosłujemy” – dzieci reagują na podany sygnał słowny „prawa burta” naśladują ruch wiosłowania z prawej strony. „Lewa burta” naśladują ruch wiosłowania z lewej strony.
Niestety na morzu zaskoczył nas sztorm, nasza łódź nabiera wody, aby kontynuować podróż musimy ją wylać.

3. „Wylewamy wodę z łodzi” – zabawa ruchowa. Dzieci w swoich grupach (4 grupy) siadają na dywanie, tworząc znak „+” (każda grupa to jedno ramię „+’’). Pośrodku „+” stoi miska , pojemnik z wodą. Pierwsze dziecko z każdego rzędu otrzymuje kubeczek plastikowy. Za ostatnim dzieckiem z każdego rzędu ustawiony słoik 1l ( słoik ozdobiłam naklejkami z folii samoprzylepnej, tworząc obrazek , dno morskie – rybki, koniki morskie, ośmiorniczki itp.). Pierwsze dziecko z każdego rzędu napełnia kubeczek wodą i podaje ostrożnie kolejnemu dziecku. Ostatnie dziecko z rzędu, do którego dotrze kubeczek, wlewa wodę do słoika. Pusty kubeczek wraca do pierwszego dziecka. Wygrywa ta grupa, która pierwsza napełni słoik wodą . Należy zwrócić uwagę aby dzieci starały się robić to ostrożnie.
Dotarliśmy na wyspę. Na wyspie znaleźliśmy list (odczytanie listu)

„Drodzy Piraci!
Dotarliście na wyspę, brawo!!! Ale to nie koniec waszej przygody. Jeśli chcecie odnaleźć skarb, musicie rozwiązać zadania.
Powodzenia – Duszek wyspy”

„Jesteście na wyspie. Czy wiecie jak ona się nazywa? To Wasze pierwsze zadanie. Rozwiązanie znajduje się w balonach”

Zadanie nr 1
„Co to za wyspa?” – zadanie do wykonania w grupach. Aby dowiedzieć się na jaka wyspę dopłynęliśmy musimy rozwiązać pierwsze zadanie. W balonach ukryte są karteczki, na każdej karteczce napisana jest jedna sylaba. Dzieci przebijają balony, skacząc po nich, lub siadając. Wydobyte z balonów sylaby składają w wyrazy a wyrazy w zdanie. „To jest wyspa Balonowa”. Przypomnienie dzieciom o tym, że każde zdanie zaczyna się wielka literą i kończy kropką. Nazwy (nazwa wyspy) piszemy również wielką literą.

„Doskonale poradziliście sobie z pierwszym zadaniem, zatem przyszedł czas na drugie. Waszym zadaniem jest złowienie rybek. Jeśli prawidłowo rozwiążecie zadania matematyczne dowiecie się jakie imiona mieli piraci, którzy byli tu przed wami. Życzę sukcesów duszek wyspy”

Zadanie nr 2

Twoje uwagi i pomysły

Tagi