,,Z wizytą u babci" - scenariusz zajęć
Temat: Z wizytą u babci
Cele:
• pokazuje gestem i mimiką określone czynności ,
• potrafi odczytać położenie przedmiotu, przy pomocy jego współrzędnych;
• odczytuje zakodowane informacje,
• układają kubki wg. wzoru,
• wykonuje laurkę według instrukcji obrazkowej
• układa przedmioty wg instrukcji na płaszczyźnie i w przestrzeni
Formy pracy: praca w parach, indywidualna, zespołowa
Metody pracy: czynna, aktywizująca, słowna, oglądowa, edukacja przez ruch elementy kodowania
Przebieg:
1. „Pomagamy dziadkom” – zabawa ruchowo-naśladowcza. Dzieci podają przykłady, jak można pomagać dziadkom.
Wybrane dziecko pokazuje gestami i mimiką określoną czynność, np. odkurzanie.
2 „Zakodowany kwiat dla babci” – zabawa z matą do kodowania. Nauczyciel odczytuje współrzędne np.2b różowy dzieci układają na macie kwadraty wg. wskazań nauczyciela.
3.Budujemy wieżę. Budowanie z kolorowych kubków wieży według instrukcji. Nauczyciel rozkłada dowolnie kolorowe kartki na dywanie i zadaniem grupy jest odzwierciedlić wzór za pomocą kubków, na dywanie i w przestrzeni (dla chętnych). układają w grupach kubki według wzoru (w przestrzeni – zadania wykraczające poza podstawę programową)
4. „Pamiątka dla babci i dziadka” – dzieci przygotowują – laurkę i ozdabiają ją.
„Wycinanki-składanki” – „Laurka dla babci i dziadka”.
5.Pożegnanie
Opracowała: Izabella Binkowska