„ZABAWY ANDRZEJKOWE” SCENARIUSZ SPOTKANIA INTEGRACYJNEGO Z RODZICAMI

Wszystkie materiały w tej zakładce to teksty przesyłane przez osoby niezwiązane z Przedszkola.edu.pl. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za prezentowane treści.
„ZABAWY ANDRZEJKOWE” SCENARIUSZ SPOTKANIA INTEGRACYJNEGO Z RODZICAMI
3.0
3 oceny
Oceń
Drukuj

„ZABAWY ANDRZEJKOWE”

„ZABAWY ANDRZEJKOWE”


Cele:
- kultywowanie tradycji i zwyczajów związanych z dniem św. Andrzeja
- wzbogacenie pozytywnych doświadczeń dzieci w kontaktach z dorosłymi i rówieśnikami
- propagowanie metod pedagogiki zabawy

Środki wspomagające: nagrania muzyczne, rekwizyty do wróżb: kapcie, serduszka, szpilki, obrazki przedstawiające różne zawody, małe karteczki do obliczenia magicznej liczby swojego dziecka, konfetti.

Przebieg spotkania:

1. Pląs integracyjny „Chodźcie do koła” (Klanza)
Chodźcie wszyscy tu do koła
zabawimy się wesoło.
Witamy was wszyscy wraz
na zabawę nadszedł czas – wszyscy idą po kole

Prawa ręka, lewa ręka – zgodnie ze słowami akcentujemy
prawa noga, lewa noga poprzez wysunięcie przed siebie
cały tułów oraz głowa - kiwanie głową
witamy was – ukłon, rozkładamy ręce w geście powitania

2. Wprowadzenie w nastrój świętowania i zabawy – słuchanie wiersza (na koniec wiersza n-lka sypie konfetti)

Komu bliski czarów świat
kto u Andrzeja szuka rad
ten zostanie zaproszony
na zabawę wymarzoną.
Unieś głowę, spójrz do góry
czarodziejski proszek z chmury
spada, tańczy i wiruje
wszystkie dzieci zaczaruje.
Radość jest, a smutek znika
wnet rozbawi nas muzyka!


3. Wspólny taniec dzieci i rodziców „ Zróbmy kółka dwa”

Zróbmy kółka dwa, niech zabawa trwa
Zabawimy się wesoło on i ty i ja.
Chodźże ze mną całusa ci dam tarara
Chodźże ze mną całusa ci dam raz, dwa, trzy.


4. Czarowanie – wprowadzenie nastroju
     
Mam laseczkę czarodziejską
siądźcie w kole na dywanie
Nic nie mówcie, tylko patrzcie
zobaczycie, co się stanie ...


Wróżba „Marsz butów”
Dziewczynki (potem chłopcy)zdejmują z lewej nogi kapcie i ustawiają jeden za drugim, czyj kapeć znajdzie się przed drzwiami, ten jutro będzie stał w pierwszej parze.

Wróżba „Rzucanie butem”
Wszyscy rzucają butem w stronę drzwi, czyj but odwróci się noskiem w stronę drzwi, tego jutro spotka coś miłego.

Wróżba „Kim będę – jaki będę miał zawód”
Dzieci siedzą w kole, na środku rozłożone są obrazki przedstawiające różne zawody. Kolejno każde z dzieci podchodzi i losuje dla siebie obrazek i nazywa zawód, który jest na nim przedstawiony.

Wróżba „Serce z imionami”
Kłujemy szpilką w papierowe serce z imionami chłopców lub dziewczynek by dowiedzieć się jakie będzie imię męża, żony.

Wróżba „Magiczne liczby”
Każdy uczestnik może losować los z daną liczbą lub obliczyć, jaka liczba jest dla niego szczęśliwa, dodając do siebie kolejne cyfry ze swojej daty urodzenia.

N: Hokus-pokus, czary-mary, niech się spełnią Andrzeja zamiary!

5. Taniec integracyjny „Magiczna liczba siedem” (Klanza)

Czy znasz, czy znasz magiczna liczbę siedem?/ 2x                   

Tak jest jeden –tupnięcie prawą nogą                               

Czy znasz, czy znasz magiczna liczbę siedem?/ 2x                   

Tak jest dwa–tupnięcie lewą nogą       

Czy znasz, czy znasz magiczna liczbę siedem?/ 2x                   

Tak jest trzy – prawym kolanem dotykamy podłogi    

Skomentuj

Skomentuj jako pierwszy!

Tagi