Zabawy babci i dziadka - scenariusz

Zabawy babci i dziadka - scenariusz
1.0
2 oceny
Oceń

 

Scenariusz zajęć                                                                                          

 

Temat dnia: Zabawy babci i dziadka

 

Cele ogólne:

                 wzmacnianie więzi uczuciowej z rodziną,

                 rozwijanie szacunku wobec osób starszych.

 

Cele szczegółowe:

dziecko:

       wie, kiedy obchodzimy dzień babci i dzień dziadka,

       rozwiązuje zagadki,

       klasyfikuje przedmioty,

       wypowiada się na określony temat,

       uczestniczy w zabawach ruchowych,

       śpiewa piosenkę,

       wciela się w rolę aktora.

 

Metody pracy:

                 słowna (rozmowa, zagadki, piosenka),

                 czynne (zadania stawiane do wykonania).

 

Formy pracy:

                 indywidualna,

                 grupowa.

 

Środki dydaktyczne: dwa pudełka, sylweta babci i dziadka z wyciętym otworem na buzie,szablony babeczek, obrazki przedstawiające: (korale, pierścionek, bransoletkę, szminkę, szpilki, chustę, lakier, spinki, kolczyki, torebkę, sukienkę, wąsy, wędkę, zegarek, krawat, pasek, muszkę, fajkę, młotek, maszynkę, bilet, laskę), historyjki obrazkowe, ilustracje, magnetofon, płyta CD, treść zagadek o babci i dziadku, treść opowiadania I. Salach „Idzie babcia”, rekwizyt do utworzeni scenografii do piosenki, skakanka, guma do skakania, dywanik klasy i krążek.

 

1.  Przywitanie się z dziećmi „Wszyscy są ...”

2.  Wprowadzenie dzieci do tematu zajęć za pomocą zagadek nt babci i dziadka.

 

a) Krząta się po kuchni, pyszne ciasto piecze. Dzisiaj przyjdą wnuki, kochają ja przecież.  Włosy ma upięte w zgrabny siwy kok. Mogłoby jej święto trwać przez cały rok. Kto to taki?

b) Często gdy na dworze pada, on nam bajki opowiada. Lub wspomina jak był młody, jakie wtedy miał przygody. My słuchamy i słuchamy i w ogóle nie ziewamy. Takie to ciekawe rzeczy, że nie sposób jest zaprzeczyć. Kto to taki?

 

Rozmowa z dziećmi inspirowana pytaniami oraz ilustracjami:

Dlaczego teraz rozmawiamy o babci i dziadku?

Kiedy babcia i dziadek obchodzą swoje święto?

Czego możemy im życzyć z okazji ich święta?

 

3. „ Babcia i dziadek”- wypowiedzi dzieci na temat  ilustracji przedstawiających babcie i dziadków,  określanie wyglądu, stosunków łączących dziadków z rodzicami, rozmowa na temat w jaki sposób pomagamy naszym dziadkom. Próba odpowiedzi na pytanie: Za co kochamy babcię i dziadka?, inspirowane 3 historyjkami obrazkowymi (3-elementowe).

2. „Szafa babci i dziadka”- zabawa dydaktyczna. Na tablicy umieszczona jest postać babci i dziadka. Na stoliku ułożone są pudełka, pełniące funkcję szafy, do których dzieci mają ułożyć rozsypane na stoliku przedmioty: korale, krawat, kapelusz itp. Dziecko ma zadanie nazwać wybraną przez siebie rzeczy, ułożyć z nią krótkie zdanie i umieścić ją w odpowiednim pudełku.

Twoje uwagi i pomysły

Tagi