Zabawy słuchowe - zajęcia rewalidacyjne z dzieckiem niedosłyszącym

Scenariusz zajęcia rewalidacyjnego z dzieckiem niedosłyszącym.
Temat zajęć:
Zabawy słuchowe.
Cel ogólny:
Rozwijanie percepcji słuchowej.
Cele szczegółowe:
Dziecko:
- rozpoznaje przedmioty po dotyku
- doskonali umiejętność dokonywania analizy i syntezy sylabowej
- reaguje prawidłowo na sygnały i instrukcje nauczyciela
- koncentruje się na zadaniu
- uczestniczy chętnie i aktywnie w proponowanych zabawach
Przebieg zajęć:
1. Magiczny worek
Losowanie przez dziecko przedmiotów zgodnie z poleceniem.
2. Dzielenie wyrazów na sylaby
Zadaniem dziecka jest podzielić wyrazy na sylaby (przedmioty wcześniej wylosowane).
3. Etykiety
Zadaniem dziecka jest dopasowanie etykiet pod wylosowane wcześniej przedmioty.
4. „Ile dźwięków słyszysz?”
Zadaniem dziecka jest uważne słuchanie oraz przeliczenie dźwięków (kamyczki wpadające do puszki).
5. „Dłonie klaszczą”
Zadaniem dziecka jest wystukiwanie rytmu wcześniej zaprezentowanego przez nauczyciela, stopniowo zwiększając stopień trudności
6. „Skąd dochodzi dźwięk?”
Ćwiczenia lokalizacji dźwięku.
7. „Pół słowa”
Nauczyciel rzuca piłkę do dziecka i mówi pierwszą sylabę słowa. Zadaniem dziecka jest powiedzieć kolejne sylaby (dokończyć słowo).
Rzucam Ci piłkę i mówię pół słowa a Ty mi powiesz jaka jest druga połowa, np. - imię – Kuba; - mama; - piłka
8. Podziękowanie za udział w zajęciach.
Opracowała: Irmina Bugajczyk