Zabawy z chusteczką - scenariusz dla dzieci 5-6 letnich

Jesteś nauczycielem wychowania przedszkolnego? Przygotowałeś scenariusz zajęć i chcesz podzielić się nim z innymi? Dajemy Ci taką możliwość!
Prezentowane poniżej materiały to Wasze scenariusze zajęć dla dzieci w przedszkolu!
Zabawy z chusteczką - scenariusz dla dzieci 5-6 letnich
3.0
1 ocena
Oceń
{

„Zabawy z chusteczką” - wykorzystanie elementów metody Dennisona

CELE - Dziecko:

  • potrafi abstrahować poprzez wyróżnianie cech chusteczki i  wyszukiwanie podobieństw między chusteczką a różnymi przedmiotami,
  • potrafi myśleć kreatywnie,


POMOCE:

  • chusteczka dla każdego dziecka, kolorowe kwadraty, gotowe plastikowe stempelki, stemple z ziemniaka, gotowe wycięte  elementy (różne wzory), kaseta z piosenką „Jedzie pociąg”, „Mam chusteczkę haftowaną”.


PRZEBIEG:
1. Wprowadzenie do tematu:
Zabawa ruchowa ze śpiewem „Mam chusteczkę haftowaną” – marsz dzieci z chusteczkami po całej sali, na słowa „tobie podaruję” dzieci w parach wymieniają się chusteczkami.

2. Leniwa ósemka – dzieci kreślą w powietrzu leniwą ósemkę trzymając chusteczkę najpierw w jednej , potem w drugiej ręce, na końcu obiema.

3. Ćwiczenia werbalne – techniki twórczego myślenia.

  • „Lista atrybutów”– opisywanie cech chusteczek, porządkowanie (według kolorów, wzorów, kształtów) połączone z doświadczeniem wrażeń dotykowych.
  • „Podobieństwa” – wykrywanie podobieństw np.; chusteczka jest lekka jak piórko, chusteczka jest kolorowa jak kwiaty.
  • „Burza mózgów” – do czego może służyć chusteczka? co można z niej zrobić?


4. Oddychanie przeponowe – dzieci oddychają przeponowo. Następnie bawią się chusteczką dmuchając na nią raz delikatnie, raz mocno wachlując się, masując twarz (delikatne przeciąganie chusteczki wzdłuż i wszerz twarzy).

5. Ruchy naprzemienne – dzieci ustawiają się jedno za drugim, prawą rękę kładą na lewym ramieniu kolegi stojącego z przodu, a lewą machają chusteczką przy swoim prawym uchu. Następnie zmieniają kierunek i u kład rąk. Ćwiczenie wykonują przy muzyce „Jedzie pociąg z daleka”.

6. Ekspresja plastyczna – w jaki sposób można ozdobić chusteczkę? Dzieci ozdabiają chusteczkę (kwadrat) według własnych pomysłów, wykorzystując przygotowane pomoce oraz pomoce zgromadzone w kąciku plastycznym.

Autor: Elżbieta Baracz

Twoje uwagi i pomysły

Tagi