Zabawy z kubeczkami- czyli kolorowy zawrót głowy - kodowanie na dywanie

Jesteś nauczycielem wychowania przedszkolnego? Przygotowałeś scenariusz zajęć i chcesz podzielić się nim z innymi? Dajemy Ci taką możliwość!
Prezentowane poniżej materiały to Wasze scenariusze zajęć dla dzieci w przedszkolu!
 Zabawy z kubeczkami- czyli kolorowy zawrót głowy - kodowanie na dywanie
Oceń
{

 Zabawy z kubeczkami- czyli kolorowy zawrót głowy – kodowanie na dywanie

Temat: Zabawy z kubeczkami- czyli kolorowy zawrót głowy – kodowanie na dywanie.

Grupa: 3 latki

 

Cele:

• doskonalenie umiejętności określania stosunków przestrzennych

(nad, pod, obok)

• rozwijanie umiejętności logicznego myślenia, wnioskowania

• rozwijanie współdziałania dzieci w zabawach i w sytuacjach zadaniowych,

• rozwijanie twórczej aktywności dziecka za pomocą ruchu.

 

Metody:

• słowne: rozmowa, instrukcja, objaśnienia, społecznego porozumiewania się;

• czynne: samodzielnych doświadczeń; kierowana własna działalnością, zadań

stawianych dziecku;

• percepcyjne: obserwacja, pokaz, demonstracja;

oraz

• pedagogika zabawy;

• kodowanie na dywanie

• koncepcja planu daltońskiego.

Formy pracy: indywidualna, w parach, zespołowa, zbiorowa

Środki dydaktyczne: mata 3x3, kolorowe kubeczki, parawan, laptop, mata wirtualna,

pendraiv, odtwarzacz mp3

 

Przebieg zajęcia:

 

1. Wierszyk na powitanie „Jestem zuch”.

 

„Jestem zuch, jestem zuch

Tu mam głowę, a tu brzuch

W ręce klaszcze ram, pam ,pam

I dzień dobry mówię Wam”

 

2. Zapraszam Was dziś w podróż do krainy zaczarowanych kubeczków☺

Chcecie? –

więc wybierzmy się w podróż hmmm czym się wybierzemy w podróż? – pomysły dzieci ☺ za kotarą znajduje się taca z kubeczki i maty 3x3.

Dzieci siadają na dywanie i rozpoczynamy zajęcia.

 

3. Utrwalenie nazw kolorów☺ po polsku i po angielsku☺ Nauczyciel pokazuje –

dzieci nazywają.

 

4. Podział na sylaby nazw kolorów.

5. Kodowanie na macie 3x3 – prawa ręka rozdaje maty do kodowania dla dzieci – następnie wybrane dzieci biorą sobie z tacy stos kubeczków ☺ nauczyciel koduje na macie wirtualnej a dzieci na swoich – komendy typu np. kubeczek niebieski jest obok kubeczka żółtego itd. wspólne sprzątanie ☺

 

6. Szukam pary - zabawa ruchowa przy muzyce

 

Zacznę od zabawy ruchowej, którą dzieci bardzo lubią...potrzebne nam będą kubki w wielu kolorach (po 2, 3 lub 4 z każdego koloru...im mniejszą liczbą kolorów dysponujemy, tym więcej kubków z każdego koloru nam będzie potrzebnych; łączna liczba kubków musi być równa liczbie dzieci w zabawie). Rozstawiamy w dowolny sposób kubki na podłodze.

 

Tłumaczymy dzieciom, że zaraz będą poruszać się pomiędzy kubkami i muszą to zrobić tak, żeby żaden z kubków nie ucierpiał. Włączamy ulubioną przez dzieci muzykę.

Dzieciporuszają się swobodnie po sali. Kiedy muzyka przestanie grać podnoszą jeden kubek i znowu poruszają się po sali w rytm muzyki. Kiedy muzyka ponownie przestanie grać szybko odszukują osoby, które mają taki sam kolor kubków. Kiedy wszystkie zespoły się odnajdą dzieci odkładają kubki na podłogę i dalej poruszają się w rytm muzyki. Gdy ponownie ucichnie podnoszą kubek (w innym kolorze niż poprzednio...).

 

Zabawę powtarzamy kilkukrotnie.


7. „Nasze wieże” – praca zespołowa – budowanie wieży według wzoru nauczyciela oraz własnego pomysłu.

 

8. „Start i stop” – zabawa w parach zadaniowych- powrót do przedszkola☺

 

9. Podsumowanie „W co dziś bawiliśmy się na zajęciach?

 

10. Ewaluacja „Czy dzisiejsze zajęcia Ci się podobały?” 

 

 

Opracowała : Anna Danielczuk 

 

Twoje uwagi i pomysły

Tagi