Zabawy z małą pszczółką - scenariusz zajęć dla 4 latków

Jesteś nauczycielem wychowania przedszkolnego? Przygotowałeś scenariusz zajęć i chcesz podzielić się nim z innymi? Dajemy Ci taką możliwość!
Prezentowane poniżej materiały to Wasze scenariusze zajęć dla dzieci w przedszkolu!
Zabawy z małą pszczółką - scenariusz zajęć dla 4 latków
Oceń
{

Temat zajęć: „Zabawy z małą pszczółką”

 

Grupa: 4-latki

 

Podstawa programowa: I /4; III/8, 9; IV/2, 5, 6, 7, 15

 

Cele zajęć: 

I. Cel główny:

 

  • rozwijanie umiejętności językowych oraz matematycznych 

 

 

II. Cele operacyjne:

Dziecko:

 

  • śpiewa i ilustruje ruchem treść piosenki
  • w skupieniu słucha wiersza
  • odpowiada na pytania
  •  wzbogaca słownictwo
  • dzieli wyrazy na sylaby, 
  • określa ilość sylaby w słowie
  • porusza się „pod dyktando”
  • rozumie pojęcia: do góry, w dół, na bok, w przód, w tył
  • rozumie i stosuje określenia: najmniej, najwięcej, razem
  • przelicza w zakresie 12

 

Metody:

 

 

  • Słowne: rozmowa, objaśnienia, instrukcje
  • Oglądowa: pokaz, obserwacja
  • Czynna: zadań stawianych dziecku

 

Formy pracy:

 

  • indywidualna
  • z całą grupą

 

Pomoce dydaktyczne:

 

odtwarzacz CD, piosenka, tekst wiersza, obrazki przedstawiające skarby pszczółki, sylwety pszczółek i plastrów miodu 

 

 

Przebieg  zajęć:

 

Zabawa na powitanie w kole z piosenką „Pszczółka śpi w ogrodzie” – śpiewanie i ilustrowanie ruchem piosenki.

 

Słuchanie wiersza „Pszczółka”.

 

Jestem sobie mała pszczółka,

chcę by dzieci mnie poznały.

Mieszkam sobie w żółtym ulu,

skarbów tutaj mam bez liku.

 

W małym pudełeczku

trzymam: zasuszone kwiatki,

garść listeczków, złotą kulkę,

pawie piórko, rosy kropelkę,

trochę nektaru, kamyczek mały

i miodek doskonały.

 

Mam też w moim ulu szafkę,

w której trzymam: szalik, szelki i muszelki, 

żółty żakiet, czarny czepek,

dużą teczkę i apteczkę,

czarodziejski kluczyk, złoty kolczyk

dwa kalosze, kapelusze i kilka muszek. 

Jest tam także srebrna broszka

i duża ciemna szyszka.

 

 

Rozmowa na podstawie wiersza – udzielenie odpowiedzi na pytania:

Gdzie mieszka Pszczółka?

Gdzie Pszczółka trzyma swoje skarby?

Co Pszczółka trzyma w pudełeczku?

Co Pszczółka ma w szafce?

 

Zabawa werbalna „Skarby pszczółki” w oparciu o wiersz – podział słów na sylaby. Nauczyciel pokazuje obrazki przedstawiające zgromadzone przez pszczółkę skarby, dzieci nazywają je i dzielą na sylaby (kwiatki, listki, kulka, piórko, rosa, nektar, kamyczek, miód, szalik, szelki, muszelki, żakiet, czepek, teczka, apteczka, kluczyk, kolczyk, kalosze, kapelusze, muszki, broszka, szyszka).

 

Zabawa ruchowa „Spacer z pszczółką” – dzieci ustawiają się w szeregu, następnie nauczyciel wydaje polecenia, a dzieci je wykonują:

 

Pszczółka idzie dwa kroki do przodu,

Pszczółka idzie trzy kroki do tyłu,

Pszczółka idzie cztery kroki w bok,

Twoje uwagi i pomysły

Tagi