Zajączek Wielkanocny - scenariusz zajęć artystyczno-plastycznych grupa 3-latków
4.0
Temat:
- „Zajączek Wielkanocny”
Grupa:
- 3 latki
Data:
- 14.03.2016r
Cele ogólne:
- Przybliżenie tradycji Świąt Wielkanocnych.
- Rozwijanie inwencji twórczej.
- Rozwijanie aktywności plastycznej.
Cele szczegółowe
Dziecko:
- pogłębia swoją wiedzę na temat Świąt Wielkanocnych,
- rozmawia o wielkanocnych zwyczajach,
- wie, jakie zwierzątka są symbolem Świąt Wielkanocnych,
- umie powiedzieć z jakich podstawowych części ciała składa się zając,
- przykleja włóczkę i papierowe elementy do swojej pracy,
- wykonuje estetycznie swoją pracę,
- dba o porządek i bezpieczeństwo podczas wykonywania zadania,
- rozwija swoje zainteresowania artystyczne.
Pomoce:
- pomalowane na brązowo rolki od papieru toaletowego, pocięta włóczka w kolorze brązowym, papierowe oczka zrobione z papieru, wata, różowy „nosek” z papieru, kleje dla każdego dziecka, szablony zajączka dla każdego dziecka, zielone karteczki z imionami dzieci w kształcie trawy.
PRZEBIEG ZAJĘĆ
- Pogadanka na temat zbliżających się Świąt Wielkanocnych. Rozmowa z dziećmi o wielkanocnych symbolach i jakie zwierzątka kojarzą nam się z tymi świętami.
- Nauczyciel przekazuje dzieciom, że na dzisiejszych zajęciach będziemy właśnie wykonywać jedno z tych zwierzątek, a dokładniej zajączka. Zajączek będzie nam umilał święta.
- Rozdanie dzieciom szablonów z zajączkami. Każde dziecko mówi jakie części ciała ma ich zajączek (głowa, dwa uszy, dwoje oczu, nosek, dwie łapki i nóżki, brzuszek, ogonek) i co takie zajączki lubią jeść.
- Dzieci dobrze wiedzą, że zające mają futerko i nauczyciel daje propozycję, że takie milutkie futerko możemy zrobić z brązowej włóczki. Rozdanie dzieciom klei i kawałków włóczki aby wykleiły ją swoje szablony.
- Prowadzący rozdaje również watę, by nią wykleić środki uszu, policzki i ogonek.
- Na koniec dzieci doklejają swoim pracą papierowe oczy i nosek.
- Kiedy prace są już gotowe, nauczyciel pomaga dzieciom przykleić zajączki do papierowej rolki.
- Nauczyciel podpisuje każdą pracę i umieszcza je na wystawie.
Autor: Sylwia Murgrabia
3 punkt celów szczegółowych niepoprawnie sformułowany ;)