Zajączek Wielkanocny - scenariusz zajęć artystyczno-plastycznych grupa 3-latków

Wszystkie materiały w tej zakładce to teksty przesyłane przez osoby niezwiązane z Przedszkola.edu.pl. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za prezentowane treści.
Zajączek Wielkanocny - scenariusz zajęć artystyczno-plastycznych grupa 3-latków
3.7
3 oceny
Oceń
Drukuj

Temat:

  • „Zajączek Wielkanocny”


Grupa:

  • 3 latki


Data:

  • 14.03.2016r


Cele ogólne:

  • Przybliżenie tradycji Świąt Wielkanocnych.
  • Rozwijanie inwencji twórczej.
  • Rozwijanie aktywności plastycznej.


Cele szczegółowe
Dziecko:

  • pogłębia swoją wiedzę na temat Świąt Wielkanocnych,
  • rozmawia o wielkanocnych zwyczajach,
  • wie, jakie zwierzątka są symbolem Świąt Wielkanocnych,
  • umie powiedzieć z jakich podstawowych części ciała składa się zając,
  • przykleja włóczkę i papierowe elementy do swojej pracy,
  • wykonuje estetycznie swoją pracę,
  • dba o porządek i bezpieczeństwo podczas wykonywania zadania,
  • rozwija swoje zainteresowania artystyczne.


Pomoce:

  • pomalowane na brązowo rolki od papieru toaletowego, pocięta włóczka w kolorze brązowym, papierowe oczka zrobione z papieru, wata, różowy „nosek” z papieru, kleje dla każdego dziecka, szablony zajączka dla każdego dziecka, zielone karteczki z imionami dzieci w kształcie trawy.

 

PRZEBIEG ZAJĘĆ

 

  • Pogadanka na temat zbliżających się Świąt Wielkanocnych. Rozmowa z dziećmi o wielkanocnych symbolach i jakie zwierzątka kojarzą nam się z tymi świętami.

 

  • Nauczyciel przekazuje dzieciom, że na dzisiejszych zajęciach będziemy właśnie wykonywać jedno z tych zwierzątek, a dokładniej zajączka. Zajączek będzie nam umilał święta.

 

  • Rozdanie dzieciom szablonów z zajączkami. Każde dziecko mówi jakie części ciała ma ich zajączek (głowa, dwa uszy, dwoje oczu, nosek, dwie łapki i nóżki, brzuszek, ogonek) i co takie zajączki lubią jeść.

 

  • Dzieci dobrze wiedzą, że zające mają futerko i nauczyciel daje propozycję, że takie milutkie futerko możemy zrobić z brązowej włóczki. Rozdanie dzieciom klei i kawałków włóczki aby wykleiły ją swoje szablony.

 

  • Prowadzący rozdaje również watę, by nią wykleić środki uszu, policzki i ogonek.

 

  • Na koniec dzieci doklejają swoim pracą papierowe oczy i nosek.

 

  • Kiedy prace są już gotowe, nauczyciel pomaga dzieciom przykleić zajączki do papierowej rolki.

 

  • Nauczyciel podpisuje każdą pracę i umieszcza je na wystawie.


Autor: Sylwia Murgrabia

Skomentuj

Dodane komentarze (1)

Tagi