Zajęcia ruchowe - dzień sportu

Zajęcia ruchowe - dzień sportu
5.0
1 ocena
Oceń

Zajęcia dla przedszkolaków z okazji Dnia Sportu

Dzień sportu

Cele ogólne:

- rozwijanie sprawności ruchowej u dzieci;
- kształtowanie postawy prozdrowotnej;

Cele operacyjne:

4 latki:

  • wymienia co najmniej 2 dyscypliny sportowe;
  • wykonuje ćwiczenia według instrukcji nauczyciela;
  • reaguje na umowne sygnały;

5,6 latki:

  • wymienia co najmniej 4 dyscypliny sportowe i najważniejsze zasady w nich obowiązujące;
  • sprawnie ustawia się na sygnał w rzędzie;
  • dba o bezpieczeństwo swoje i innych;

 

Metody (wg M. Kwiatkowskiej):

  • Metody słowne: Rozmowy, opowiadania, zagadki; Objaśnienia i instrukcje;
  • Metody percepcyjne: Metoda obserwacji i pokazu;
  • Metody czynne: Metoda zadań stawianych dziecku; Metoda ćwiczeń;

Formy:

  • W grupie
  • Indywidualne

Pomoce dydaktyczne/sportowe:

 Woreczki, pachołki, piłki, kosze/miski, szarfy, magnetofon, lina.

Przebieg:

I.  Powitanie wszystkich zebranych przez prowadzącą.
(wszyscy, którzy poczuli się powitani machają do nauczycielki)
 - witam wszystkich przedszkolaków;
- witam wszystkie dziewczynki;
- witam wszystkich chłopców;
 - witam wszystkich, którzy mają dzisiaj dobry humor;
- witam wszystkich, którzy zjedli dzisiaj na śniadanie warzywo:

II. Zapoznanie z tematem imprezy: 6 kwietnia – dzień sportu.

Dziś obchodzimy Międzynarodowy Dzień Sportu dla Rozwoju i Pokoju.
Święto ustanowiła w 2013 roku Organizacja Narodów Zjednoczonych, a 6 kwietnia nie jest datą przypadkową. Właśnie tego dnia w 1896 roku w Atenach  rozpoczęły się pierwsze w nowożytnej epoce letnie igrzyska olimpijskie.
Dzień ten ma na celu podkreślenie roli i potencjału sportu jeśli chodzi o przestrzeganie praw człowieka oraz międzyludzkiej solidarności na świecie. Dlatego też sport to nie tylko ćwiczenia fizyczne, to przede wszystkim nauka cierpliwości i umiejętność współpracy w grupie.
Dzisiejszy dzień to świetna okazja do promocji aktywności fizycznej, podczas której nasz organizm wydziela endorfiny, czyli hormony szczęścia, a także świetnie wpływa na ogólny stan naszego zdrowia.

III. Rozwiązywanie zagadek słownych:

Skoki, biegi, gimnastyka
wspólną nazwę mają.
Jaki je wszystkie razem
ludzie nazywają?
(lekkoatletyka)

Między dwiema bramkami
bielutkie boisko.
Gra się krążkiem, bo dla piłki
jest tutaj zbyt ślisko?
(hokej na lodzie)

Zawodnicy grając w piłkę,
rękoma ją odbijają
wysoko ponad siatką
drugiej drużynie podają?
(siatkówka)

Piruety wykonuje
po tafli lodowiska,
Wcale  się nie lęka
że tafla bardzo śliska?
(jazda figurowa na lodzie)

Zawodnicy na głowy,
czepki zakładają.
Rękami i nogami
w wodzie poruszają?
(pływanie)

Wysocy  panowie po boisku biegają, piłkę do kosza celnie wrzucają? (koszykówka)

Dwie drużyny, bramki dwie, w tym sporcie piłkę kopie się? (piłka nożna)

Na nartach z wysokiej góry zawodnicy zjeżdżają, dalekie skoki zazwyczaj oddają? (skoki narciarskie)

Każdy sportowiec  marzy o tym,
ażeby zdobyć srebrny lub złoty? (medal)

Rozmowa kierowana pytaniami nauczycielki - O jakich dyscyplinach sportowych była mowa w zagadkach?

IV.  Zanim przejdziemy do konkurencji musimy złożyć przysięgę (wszyscy kładą rękę na piersi).

Obiecuję:
Wykonywać wszystkie zadania uczciwie,
Nie płakać jeśli nie uda mi się wygrać.
Wykonywać wszystkie zadania do końca i dokładnie.
Bardzo dobrze się bawić i dużo śmiać.


V. Rozgrzewka – zabawa muzyczno -ruchowa ,,Gimnastyka”.

VI. Zabawy sportowe (grupy podzielone na mniejsze drużyny):

1. Rzuty do kosza – każdy uczestnik rzuca raz piłką do kosza (na koniec są zliczane punkty).

Twoje uwagi i pomysły

Tagi