„Zawód aktor” - scenariusz zajęć dla 4 latków

Jesteś nauczycielem wychowania przedszkolnego? Przygotowałeś scenariusz zajęć i chcesz podzielić się nim z innymi? Dajemy Ci taką możliwość!
Prezentowane poniżej materiały to Wasze scenariusze zajęć dla dzieci w przedszkolu!
„Zawód aktor” - scenariusz zajęć dla 4 latków
3.0
1 ocena
Oceń
{

Cele ogólne: Zapoznanie z pracą aktora, rozwijanie sprawności umysłowych i teatralnych (pantomima), zapoznanie z nastrojami (radość, smutek, złość, zdziwienie).

 

Cele szczegółowe: Dziecko wie, kto to jest aktor, wymienia cechy zawodu aktora, rozpoznaje postaci z różnych baśni, potrafi wyrazić i pokazać smutek, radość, złość, zdziwienie (zabawa pantomimiczna)

 

Metody: słowna, czynna, oglądowa.

 

Formy: indywidualna i zbiorowa.

 

Środki dydaktyczne: baśń „Lew, królik i pszczoły”, ilustracje z różnych baśni, rysunki do kolorowania, kredki, zdjęcia aktorów, sylwety twarzy wyrażające różne nastroje.

 

Przebieg zajęć:

 

  • Powitanie dzieci piosenką „Dzień dobry” z płyty CD. Dzieci siedzą na dywanie, a nauczycielka proponuje zabawy z rymowanką: „Czerwony Kapturek, Calineczka - baśnie te znamy od dziecka”. Dzieci wypowiadają rymowankę w różnych pozycjach.

 

  • Nauczycielka czyta dzieciom baśń „Lew, królik i pszczoły”, a następnie proponuje zabawę pantomimiczną: „Pokaż jak…”. Dzieci najpierw za nauczycielem pokazują, jak groźny jest lew, jak są rozzłoszczone pszczoły, a potem same próbują pokazać, jak cieszył się królik z uwolnienia swoich dzieci.

 

  • Następnie, nauczycielka pokazuje sylwety twarzy wyrażające różne nastroje, a dzieci losując kartoniki naśladują je.

 

  • Wypowiedzi dzieci na temat: kto to jest aktor, gdzie można go spotkać, jakie cechy posiada aktor (wyraźnie mówi, dobrze się uczy w szkole, jest sprawny ruchowo, ładnie śpiewa, tańczy). Podczas wypowiedzi nauczycielka pokazuje dzieciom ilustracje i zdjęcia aktorów.

 

  • Następnie, nauczycielka proponuje zabawę ruchową przy piosence z płyty CD wg własnej inicjatywy.

 

  • Dzieci ponownie siadają na dywanie, a nauczycielka proponuje zagadki: Z jakiej baśni pochodzi ilustracja? Pokazuje kolejno obrazki, a dzieci odgadują z jakiej to bajki.

 

  • Na zakończenie zaprasza dzieci do stolików, na których leżą obrazki do kolorowania z różnych bajek i kredki. Dzieci wybierają sobie obrazek z ulubionej bajki i kolorują go. Nauczycielka organizuje wystawkę prac dzieci. Po zakończonej pracy dzieci odkładają kredki na miejsce i otrzymują naklejki za aktywny udział w zajęciach.

 

Autor:  Danuta Baranowska

 

Twoje uwagi i pomysły

Tagi