Zwierzęta egzotyczne - scenariusz zajęć dla dzieci 5-letnich
1.0
Cel główny:
- rozwijanie aktywności twórczej poprzez różnorodne zabawy i ćwiczenia z elementami metody P. Dennisona;
Cele szczegółowe:
- rozwijanie aktywności twórczej i wyobraźni dziecka,
- rozwijanie koordynacjo wzrokowo-ruchowej,
- usprawnianie narządu wzroku, słuchu, dotyku i mowy,
- pobudzenie do pracy obu półkul mózgowych,
- utrwalenie wiadomości o zwierzętach egzotycznych;
Formy pracy: praca indywidualna, grupowa, w zespołach.
Pomoce: płyta CD z muzyką relaksacyjną, tacki z grysikiem, kartki, kredki, pędzle, rozrobiona farba, kubki jednorazowe z wodą, słomki, obrazki ze zwierzętami egzotycznymi.
Pomoce: płyta CD z muzyką relaksacyjną, tacki z grysikiem, kartki, kredki, pędzle, rozrobiona farba, kubki jednorazowe z wodą, słomki, obrazki ze zwierzętami egzotycznymi.
Przebieg:
1. Zabawa przy muzyce „Powitanie”- na przerwę w muzyce dzieci witają się lewymi częściami ciała np. lewą ręką, lewym kolanem, itp.
1. Zabawa przy muzyce „Powitanie”- na przerwę w muzyce dzieci witają się lewymi częściami ciała np. lewą ręką, lewym kolanem, itp.
2. Rytmiczne nazywanie nazw zwierząt na obrazkach z jednoczesnym ruchem obu rąk : pa-pu-ga - rysują w powietrzu np. dziób,
ży-ra-fa - rysują szyję itp.
Zabawa „Wąż” - dzieci naśladując syczenie węża, pokazują, jak pełznie – rysując w powietrzu „leniwą ósemkę” prawą, lewą i obiema rękami
(zaczynamy rysować od środka, w lewą stronę).
4. Nazywanie zwierząt przez dzieci ze wskazaniem charakterystycznych cech:
np. słoń – ma trąbę, duże uszy, ciosy itp.
małpa – ma sprężysty ogon, sprawne łapy,
żyrafa – ma długą szyję, plamy na futrze itp.
5. Zabawa „Słoń pije wodę”- picie wody przez słomki, powolne picie, burzenie wody itp.
6. Aktywność słowna: Co by powiedziała papuga, gdyby umiała mówić... ( z różnymi zwierzętami).
7. Ćwiczenie przy muzyce relaksacyjnej: dzieci leżą na dywanie, noga założona na nogę, ręce skrzyżowane z palcami pod pachą, oczy zamknięte.
8. Aktywność graficzna: kreślenie na tackach z grysikiem, farbami lub kredkami (praca w zespołach) na dużych arkuszach - „ruchów” węża, trąby słonia, leniwej ósemki.
9. Dzieci żegnają się przy muzyce i na przerwę dotykają się prawymi częściami ciała.
Autor: Łucja Gapska