Zwierzęta egzotyczne - scenariusz zajęć dla dzieci 5-letnich

Jesteś nauczycielem wychowania przedszkolnego? Przygotowałeś scenariusz zajęć i chcesz podzielić się nim z innymi? Dajemy Ci taką możliwość!
Prezentowane poniżej materiały to Wasze scenariusze zajęć dla dzieci w przedszkolu!
Zwierzęta egzotyczne - scenariusz zajęć dla dzieci 5-letnich
1.0
2 oceny
Oceń
{

Cel główny:

 

  • rozwijanie aktywności twórczej poprzez różnorodne zabawy i ćwiczenia z elementami metody P. Dennisona;

Cele szczegółowe:

  • rozwijanie aktywności twórczej i wyobraźni dziecka,
  • rozwijanie koordynacjo wzrokowo-ruchowej,
  • usprawnianie narządu wzroku, słuchu, dotyku i mowy,
  • pobudzenie do pracy obu półkul mózgowych,
  • utrwalenie wiadomości o zwierzętach egzotycznych;

Formy pracy: praca indywidualna, grupowa, w zespołach.

Pomoce: płyta CD z muzyką relaksacyjną, tacki z grysikiem, kartki, kredki, pędzle, rozrobiona farba, kubki jednorazowe z wodą, słomki, obrazki ze zwierzętami egzotycznymi.

Przebieg:

1. Zabawa przy muzyce „Powitanie”- na przerwę w muzyce dzieci witają się lewymi częściami ciała np. lewą ręką, lewym kolanem, itp.

2.  Rytmiczne nazywanie nazw zwierząt na obrazkach z jednoczesnym ruchem obu rąk :   pa-pu-ga  - rysują w powietrzu np. dziób,
ży-ra-fa - rysują szyję itp.

Zabawa „Wąż” - dzieci naśladując syczenie węża, pokazują, jak pełznie – rysując w  powietrzu „leniwą ósemkę” prawą, lewą i obiema rękami
 (zaczynamy rysować od środka, w lewą stronę).

4. Nazywanie zwierząt przez dzieci ze wskazaniem charakterystycznych cech:

np. słoń – ma trąbę, duże uszy, ciosy itp.
      małpa – ma sprężysty ogon, sprawne łapy,
      żyrafa – ma długą szyję, plamy na futrze itp.

5.  Zabawa „Słoń pije wodę”- picie wody przez słomki, powolne picie, burzenie wody itp.

6.  Aktywność słowna: Co by powiedziała papuga, gdyby umiała mówić... ( z różnymi zwierzętami).

7.  Ćwiczenie przy muzyce relaksacyjnej: dzieci leżą na dywanie, noga założona na nogę, ręce skrzyżowane z palcami pod pachą, oczy zamknięte.

8.  Aktywność graficzna: kreślenie na tackach z grysikiem, farbami lub kredkami (praca w zespołach) na dużych arkuszach - „ruchów” węża, trąby słonia, leniwej ósemki.

9.  Dzieci żegnają się przy muzyce i na przerwę dotykają się prawymi częściami ciała.


Autor: Łucja Gapska

Twoje uwagi i pomysły

Tagi