Zwierzęta z wiejskiego podwórka - cykl zajęć dla 4 i 5 latków

Jesteś nauczycielem wychowania przedszkolnego? Przygotowałeś scenariusz zajęć i chcesz podzielić się nim z innymi? Dajemy Ci taką możliwość!
Prezentowane poniżej materiały to Wasze scenariusze zajęć dla dzieci w przedszkolu!
Zwierzęta z wiejskiego podwórka - cykl zajęć dla 4 i 5 latków
5.0
3 oceny
Oceń
{

Zadania:
Wzmacnianie więzi ze środowiskiem przyrodniczym
Budzenie uczuć opiekuńczych w stosunku do zwierząt
Rozwój aktywności w działalności plastycznej
Umożliwienie dzieciom zaspokojenia potrzeby ruchu w
przedszkolu i na powietrzu
Rozbudzanie zainteresowań matematycznych
Wyrabianie poczucia przestrzennego
Rozumienie pojęcia liczby

Zadania:
Wzmacnianie więzi ze środowiskiem przyrodniczym
Budzenie uczuć opiekuńczych w stosunku do zwierząt
Rozwój aktywności w działalności plastycznej
Umożliwienie dzieciom zaspokojenia potrzeby ruchu w
przedszkolu i na powietrzu
Rozbudzanie zainteresowań matematycznych
Wyrabianie poczucia przestrzennego
Rozumienie pojęcia liczby


I TEMAT DNIA: CZYM SIĘ ŻYWIĄ KOŃ I KROWA?

1. Zestaw zabaw dydaktycznych
a) „Zgadnij, które obrazki mogą być razem?”

►ćwiczenia rozwijające umiejętność uogólniania
►ćwiczenie w sferze percepcyjnej

Nauczycielka przygotowała zestawy obrazków (po 3 obrazki w zestawie, które łączy jakaś wspólna cecha, 1 obrazek, który nie pasuje do tego zestawu oraz pusta karteczka, na której dziecko może narysować jeszcze coś, co pasuje do grupy przedmiotów)

obejrzyjcie obrazki znajdujące się w kopertach i zgadnijcie, dlaczego znalazły się razem, a może jakiś obrazek nie pasuje?
◦ dom, buda, gniazdo, most;
◦ kura, krowa, koń, buty;
◦ drzewo, kwiaty, trawa, kredki;
◦ stół, krzesło, szafa, samochód;

dzieci udzielają odpowiedzi na pytanie: dlaczego obrazki znalazły się razem, dlaczego jeden nie pasuje?
Chętne dzieci dorysowują na pustej kartce jeszcze coś, co mogłoby pasować do obrazków.

b) „Coś ciekawego” – zabawa z guzikami

Nauczycielka zawiązuje dzieciom oczy. Przed każdym kładzie tackę z kilkoma guzikami, specjalnie dobranymi pod względem kształtu, wielkości, materiału, z którego są wykonane oraz faktury.
(guziki małe, bardzo małe, bardzo duże, ozdobne, plastikowe, metalowe, obszyte materiałem, dwustronne, z dziurkami, z nóżkami...)

Dzieci „badają” guziki, obracają w rękach, stukają, ściskają i wyrażają swoje spostrzeżenia.

Dzieci odsłaniają oczy. Nauczycielka podtrzymuje aktywność dzieci zadając pytania:
Co to jest?
Jaki jest ten guzik?
Jakiego jest koloru?
Po co te dziurki?........

Nauczycielka prosi dzieci, aby wyszukały guziki na swoim ubraniu.
Po co przyszyty jest guzik do twojej koszulki?....

►rozwijanie umiejętności rozpoznawania przedmiotów po dotyku oraz określania ich charakterystycznych cech.

c) „Przeciwnie” – zabawa na podstawie wiersza

Nauczycielka mówi wiersz pomijając niektóre słowa:

Coś jest duże, a coś małe,
Coś jest czarne, a coś........ (białe).

Jedno tłuste, inne chude,
Tamto cienkie, a to .......... (grube).
   
To głębokie, a to ............ (płytkie),
Może piękne być i ...........(brzydkie).
       
Wiele jest przeciwnych słów,
Więc się pobawimy znów.

Zadaniem dzieci jest dopowiedzenie brakujących określeń.

►doskonalenie umiejętności w dobieraniu wyrazów o przeciwnym znaczeniu.

„Przeciwnie” – łączenie rysunków na zasadzie przeciwności.

Dom niski – dom wysoki
Pasek krótki – pasek długi
Wstążka cienka – wstążka szeroka
Kot biały – kot czarny......

►poprawne posługiwanie się przymiotnikami,
► rozwijanie umiejętności porównywania.

2. Zabawa ruchowa z elementem naśladownictwa „Zwierciadło”

►kształtowanie pamięci rytmiczno-ruchowej
►rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej

Nauczycielka wystukuje rytm, po czym demonstruje odpowiednio dobrane, różnoraki ruchy.
Zadanie dzieci polega na dokładnym ich powtórzeniu (podskoki, biegi w miejscu, wymachy ramion, skręty tułowia, lekkie przeskakiwanie z nogi na nogę, przesuwanie się z palców na pięty i odwrotnie, płynne ruchy rąk i nóg naśladujące jakby „skradanie się”...)

NA PASTWISKU – teatrzyk kukiełkowy

Twoje uwagi i pomysły

Tagi