Zwierzęta z wiejskiego podwórka - scenariusz zajęć

Zwierzęta z wiejskiego podwórka - scenariusz zajęć
4.3
4 oceny
Oceń

Zwierzęta z wiejskiego podwórka.

Hasło z podstawy programowej:

  • Kształtowanie umiejętności społecznych dzieci: porozumiewania się z dorosłymi i dziećmi, zgodne funkcjonowanie w zabawie i w sytuacjach zadaniowych.

Cele ogólne:

  • Wspólne podejmowanie określonych zadań i rozwiązywanie problemów w toku ich realizacji.
  • Rozwijanie umiejętności wypowiadania się i myślenia.
  • Rozwijanie percepcji wzrokowej.

Cele szczegółowe:

  • Zgodne współdziałanie w grupie
  • Uważne słuchanie poleceń n-la
  • Przestrzeganie ustalonych reguł
  • Swobodne komunikowanie się z innymi dziećmi
  • Uważne słuchanie opowiadania
  • Wypowiadanie się na określony temat
  • Rozwiązywanie zagadek
  • Składanie obrazków z części
  • Układanie historyjki obrazkowej

Metody:

  • Zadań stawianych dziecku do wykonania, rozmowa, problemowa, pedagogika zabawy

Formy:

  • Grupa
  • Zbiorowa
  • Indywidualna

Środki dydaktyczne:

  • Tajemniczy list, opowiadanie „Uciekinier”, ilustracje do opowiadania, obręcze, obrazki pocięte na kilka kilka części, zagadki, historyjka obrazkowa, chusta animacyjna, opaski na głowę przedst. zwierzęta z wiejskiego podwórka, dyplomy, emblematy ze zwierzątkami.

Przebieg zajęć:
1. Powitanie – zabawa integracyjna „Imiona”- dzieci w kole wypowiadają swoje imię w różny sposób, np. wykonując różne czynności (klaskanie, tupanie, posyłanie całusków).
2. Zabawa tropiąca „Tajemniczy list”- szukanie w sali tajemniczego listu - odczytanie listu przez n-lkę.

Drogie dzieci!
Dzień dobry. Pisze ten list do Was Krasnal Hałabała.
Często zaglądam do waszego przedszkola, obserwuję zajęcia, w których uczestniczycie. Ostatnio usłyszałem, że rozmawiacie o zwierzątkach z wiejskiego podwórka, to bardzo ciekawy temat. Chcę, żebyście wiedzieli, że moimi przyjaciółmi są nie tylko zwierzątka leśne, ale także te z wiejskiego podwórka,  dlatego też przygotowałem dla Was zagadki i ciekawe zadania do wykonania. A jak już wszystko wykonacie to czeka na was niespodzianka. Na początek posłuchajcie opowiadania. Życzę wam miłej zabawy.

Krasnal Hałabała


3. Słuchanie opowiadania pt. „Uciekinier” z wykorzystaniem ilustracji.

W wiejskiej szopie, pełnej worków śpi brązoworuda  Aza ze swoimi szczeniaczkami. Zwierzątka biegały dziś po łące i są bardzo zmęczone. Nie słyszą. że mały Pikuś korzysta z nieuwagi mamy i wymyka się na podwórko. Pikuś jest bardzo zadowolony, tyle tu gwaru i tak wesoło !Kolorowe kury, kaczki, indyki, gęsi, a każda  kwacze, gęga lub pieje!.
Witajcie - woła Pikuś- Pobawimy się razem ?- Próbuje ścigać się z kurami, ale one uciekają w popłochu, wykrzykując na całe gardło. Więc może kaczki zechcą się przyłączyć? Ale one kwaczą  oburzone : Zostaw nas w spokoju, nie chcemy tu takich gości!. Pikuś dogania gąski i woła zadowolony: - Złapałem was, wygrana!- i nagle przysiada ze strachu. – To boli, uważaj- piszczy i patrzy ze zdziwieniem na wielkiego białego ptaka, który uszczypnął go dziobem – Kto ci pozwolił robić tyle zamieszania – syczy groźnie gęś. Nasze podwórko to nie  miejsce dla niesfornych szczeniaków. Od strony studni nadchodzą  indyki, gulgoczą bardzo groźnie. Czy one też szczypią tak boleśnie? Pikuś chciałby schronić się w szopie, ale wokół  niego jest tak głośno: gdakanie gęganie i gulgoty. Na szczęście mama usłyszała te hałasy i staje w drzwiach szopy. Szczeka przyzywając synka, a wokół robi się cicho.-  Ja tylko chciałem się pobawić, nie wiedziałem, że te ptaki będą takie złe. Aza uspokaja synka :- Nikt tu nie jest zły. Po prostu wystraszyłeś kaczki , kury , gęsi i indyki. Pikuś cieszy się, że mama nie krzyczy. Tak bardzo lubi wtulić się w znajome, ciepłe futro i odpocząć. „Tu jest ciepło i bezpiecznie”- stwierdza zasypiając.


Rozmowa na podstawie opowiadania:

 - Co zrobił  Pikuś?
 - Z kim chciał bawić się piesek?
 - Co robiły kury, kaczki ,gęsi i indyki, gdy Pikuś chciał się z nimi bawić?

Twoje uwagi i pomysły

Tagi