Dzień soków - scenariusz imprezy przedszkolnej

Jesteś nauczycielem wychowania przedszkolnego? Przygotowałeś scenariusz zajęć i chcesz podzielić się nim z innymi? Dajemy Ci taką możliwość!
Prezentowane poniżej materiały to Wasze scenariusze zajęć dla dzieci w przedszkolu!
Dzień soków - scenariusz imprezy przedszkolnej
5.0
1 ocena
Oceń
{

Cele:

  • zapoznanie dzieci z wyglądem wyciskarki do soków,
  • uświadomienie zachowania ostrożności przy korzystaniu z urządzeń elektrycznych (tylko pod opieką rodziców),
  • uświadomienie znaczenia picia świeżo wyciśniętych soków dla zdrowia (źródło wielu witamin),
  • zwrócenie uwagi na walory odżywcze i smakowe warzyw oraz owoców,
  • kształtowanie swobodnej ekspresji tanecznej, ruchowej, rytmicznej,
  • rozwijanie umiejętności współpracy i współdziałania,
  • uwrażliwianie wszystkich zmysłów podczas zabaw, rozwiązywania zagadek i sytuacji aktywizujących myślenie.


Metody pracy:

  • słowne,
  • oglądowe,
  • praktycznego działania.

 

Formy pracy:

  • z całą grupą,
  • zespołowa,
  • indywidualna.


Pomoce dydaktyczne:

  • sokowirówka, kubki dla wszystkich dzieci, owoce (pomarańcze, jabłka, banany), sylwety owoców, soki owocowe (jabłkowy, pomarańczowy, bananowy, grejpfrutowy), płyta CD, magnetofon, opaski z emblematami owoców i warzyw (jabłko, pomarańcza, banan, gruszka, marchewka).

 

Przebieg:


1. Przywitanie dzieci i krótka rozmowa kierowana pytaniami nauczyciela:

  • Po co się spotkaliśmy?
  • Jakimi owocami są poszczególne grupy?
  • Czy owoce i warzywa są zdrowe?
  • Czy dzieci lubią owoce i warzywa?
  • Co można zrobić z owoców i warzyw?


2. Zabawa integracyjna według Klanza „Piosenka powitalna”.
Dzieci stoją w kręgu i śpiewają piosenkę, naśladując ruchy nauczyciela prowadzącego.

3. Zabawa dydaktyczna „Tajemnicze koperty”.
Chętne dzieci (po jednym z każdej grupy) losują jedną kopertę, w której ukryta jest sylweta jakiegoś owocu lub warzywa (marchewka, jabłko, pomarańcza, banan, gruszka). Zadaniem dzieci jest podanie polskiej oraz niemieckiej nazwy wylosowanego owocu.

4. Zabawy rozwijające zmysł smaku:

  • „Jaki to owoc?” – zagadka smakowa
  • „Jaki to sok?” – zagadka smakowa.


5. Zabawa muzyczno-ruchowa „Stonoga”.
Wszystkie dzieci ustawiają się jedno za drugim, tworząc stonogę oraz powtarzają kroki pokazywane przez nauczyciela prowadzącego w rytm muzyki.

6. Zabawa muzyczno-ruchowa „Tańczące witaminki”.
Każda grupa ma za zadanie wymyślić najbardziej śmieszny taniec i zaprezentować go pozostałym dzieciom.

7. Zabawy ruchowe z elementem biegu:

  • „Bieg z jabłkiem na łyżce” – chętne dzieci za zadanie jak najszybciej przebiec określony dystans z jabłkiem ułożonym na łyżce (jabłko nie może upaść).
  • „Bieg po zdrowie” – chętne dzieci stoją na wyznaczonym miejscu. Biegną do miejsca, w którym umieszczona jest pomarańcza. Zabierają ją i wracają na miejsce startu.


8. Wspólne robienie soku owocowo-warzywnego z marchewki i jabłek.
Zapoznanie dzieci z sokowirówką – krótki pokaz jej budowy, zwrócenie uwagi na to, co jest potrzebne, aby działała. Nauczyciel pokazuje, w jaki sposób będzie robiony sok. Zwraca uwagę na przestrzeganie zasad bezpieczeństwa podczas pracy z sokowirówką. Dzieci kolejno podchodzą, podają jabłka lub marchewki. Nauczyciel wkłada je do sokowirówki i dociska. Następnie dzieci wraz z nauczycielem degustują powstały sok – określają jego kolor i smak. Nauczyciel podkreśla walory zdrowotne soku.

9. Swobodna zabawa taneczna przy muzyce.

10. Zakończenie i podziękowanie za aktywny udział w zabawie.

Opracowanie: mgr Katarzyna Glapiak (Ustka)

Twoje uwagi i pomysły

Tagi