Kodeks dobrego przedszkolaka

Jesteś nauczycielem wychowania przedszkolnego? Przygotowałeś scenariusz zajęć i chcesz podzielić się nim z innymi? Dajemy Ci taką możliwość!
Prezentowane poniżej materiały to Wasze scenariusze zajęć dla dzieci w przedszkolu!
Kodeks dobrego przedszkolaka
Oceń
{

KODEKS PRZEDSZKOLAKA

 

    Dzieci potrzebują precyzyjnego określenia, co jest dozwolone, a czego nie wolno robić. Opracowując „Kodeks  przedszkolaka” musimy zarówno wspierać  jak i motywować  je do przestrzegania obowiązujących norm i zasad, jak również wypełniania obowiązków przedszkolaka.

ZASADY ZACHOWANIA SIĘ PODCZAS POSIŁKÓW

    • Przed posiłkiem i po posiłku myjemy ręce.
    • Pamiętamy o właściwej postawie przy stoliku (plecy proste, nogi złączone).
    • Korzystamy  ze sztućców w sposób kulturalny (tzn. nie bawimy się nimi, nie uderzamy o stół itp.).
    • Kulturalnie spożywamy posiłek ( nie mlaskamy, nie rozmawiamy, korzystamy z serwetki).
    • Jemy w ciszy –  nie rozmawiamy, gdyż rozmowa w czasie jedzenia może być przyczyną zadławienia.
    • Potrawy, które dziecku nie smakują pozostawiamy na boku talerza.
    • Prośbę o dokładkę sygnalizujemy podniesioną ręką.
    • Po zakończeniu posiłku w spokoju czekamy na pozostałe dzieci.
    • Kończymy posiłek wspólnym podziękowaniem.
    • Wstajemy od stołu po cichu wsuwając krzesło.
    • Używamy zwrotów grzecznościowych: proszę, dziękuję, przepraszam.

ZASADY ZACHOWANIA SIĘ W ŁAZIENCE

    • Podwijamy rękawy, aby się nie zamoczyły.
    • Myjemy ręce z przestrzeganiem kolejnych etapów tej czynności.
    • Samodzielnie myjemy ręce, twarz.
    • Prawidłowo myjemy zęby wg kolejnych etapów.
    • Utrzymujemy w czystości przybory do mycia zębów (myjemy kubeczek i szczoteczkę).
    • Otrząsamy ręce z wody nad umywalką, aby nie zamoczyć posadzki.
    • Wycieramy  dokładnie dłonie, a ręcznik papierowy wrzucamy do kosza.
    • Wyrabiamy nawyk mycia rąk przed każdym posiłkiem, po skorzystaniu z toalety, po przyjściu z placu zabaw.
    • Potrafimy korzystać z mydła, ręcznika papierowego i papieru toaletowego.
    • Korzystamy z toalety wyłącznie pojedynczo.
    • Zawsze po skorzystaniu z toalety spłukujemy wodę, zostawiamy po sobie porządek, myjemy ręce.

ZASADY ZACHOWANIA SIĘ W SZATNI
    • Ubieramy i rozbieramy się samodzielnie w wyznaczonym miejscu tj. przy swoim znaczku, szafce.
    • Spokojnie oczekujemy na pomoc osoby dorosłej podczas sytuacji wymagających pomocy np. wiązanie butów itp.
    • Starannie układamy swoją odzież, buty ustawiamy równo na półce.
    • Pamiętamy o kolejności zakładania odzieży przed wyjściem na powietrze (buty, sweter, szalik, czapka, kurtka, rękawiczki).
    • Po powrocie z placu, przed wejściem do budynku – otrzepujemy  buty z piasku, błota, śniegu, a następnie wycieramy  buty o wycieraczkę.
    • Przy rozbieraniu się - pamiętamy o kolejności zdejmowania odzieży(odwrotnie niż przy ubieraniu).
    • Kulturalnie zachowujemy  się w szatni - nie biegamy, nie krzyczymy, nie popychamy innych nie wchodzimy na szafki.
    • Dbamy  o własne rzeczy i nie narażamy ich na zagubienie.
    • Schodzimy i wchodzimy ze schodów trzymając się poręczy.
    • Nie zabieramy i nie przenosimy rzeczy z innych półek.
    • Pilnujemy rzeczy osobistych w czasie wycieczek, spacerów.
    • Przed wyjściem z przedszkola zakładamy chusty.

ZASADY ZACHOWANIA SIĘ W SALI

    • Bawimy  się zgodnie z innymi dziećmi - jesteśmy życzliwi, koleżeńscy, przyjacielscy.

Twoje uwagi i pomysły

Tagi