W ramach naszej witryny używamy plików cookies, aby zapewnić świadczenie usług na najwyższym poziomie. Jeśli będziesz kontynuować, uznamy, że zgadzasz się na korzystanie z plików cookies na naszej stronie. Możesz w każdej chwili dokonać zmiany ustawień dotyczących plików cookies w swojej przeglądarce internetowej. Kliknij po więcej szczegółów. AKCEPTUJĘ

Zapasy na zimę - scenariusz zajęć dydaktycznych w grupie 4 latków

Zapasy na zimę - scenariusz zajęć dydaktycznych w grupie 4 latków
Oceń

„Czym różnią się owoce od warzyw?" – zabawa badawcza

Grupa wiekowa: dzieci czteroletnie


Cele ogólne:
- rozróżnianie i nazywanie wybranych warzyw i owoców  (rosnących w Polsce)

- rozpoznawanie za pomocą zmysłu wzroku i dotyku
- kształtowanie pojęć przyrodniczych (owoce, warzywa)
- segregowanie owoców i warzyw
- wyodrębnianie charakterystycznych cech wybranych owoców i warzyw (kształt, barwa, zapach)
- zgodne działanie w zespole.

Cele operacyjne:
Dzieci
- rozpoznają i nazywają: jabłko, śliwka, marchewka, ziemniak
- dostrzegają cechę różniącą owoce i warzywa (pestka)
- segregują owoce i warzywa
- sprawnie łączą się w zespoły wg określonych zasad
- respektują podział obowiązków (ról) w zespołach
- wspólnie w zespole wyciągają wnioski
- wypowiadają się kolejno
- wzajemnie się słuchają
- chętnie wypowiadają się na temat swoich spostrzeżeń, samopoczucia.

Formy pracy:
- praca indywidualna

- praca w parach

- praca zespołowa 

- praca zbiorowa

Metody:
- czynne (samodzielne manipulowanie, eksperymentowanie z materiałem przyrodniczym)
- słowne (objaśnienie, rozmowa, umowa, polecenie, pochwała)
- oglądowe (pokaz, obserwacja)

Środki dydaktyczne:
dwa koszyki, papierowe tacki, plastikowe nożyki, napis: owoce, warzywa; plansze: : „Owoce”, „Warzywa” (w górnej części umieszczeni są przedstawiciele owoców i warzyw, natomiast w dolnej przekrój powyższych); owoce (śliwki, jabłka) oraz warzywa (marchewki, ziemniaki).

Autorzy: Beata Andrzejewska, Jadwiga Wąsowska

Pliki do pobrania

Twoje uwagi i pomysły

Tagi