Dywanotwarz - scenariusz warsztatów plastycznych dla 5 i 6-latków

Jesteś nauczycielem wychowania przedszkolnego? Przygotowałeś scenariusz zajęć i chcesz podzielić się nim z innymi? Dajemy Ci taką możliwość!
Prezentowane poniżej materiały to Wasze scenariusze zajęć dla dzieci w przedszkolu!
Dywanotwarz - scenariusz warsztatów plastycznych dla 5 i 6-latków
Oceń
{

MIEJSCE WARSZTATÓW:

  • pomieszczenie bądź otwarta przestrzeń


CZAS TRWANIA:

  • 1 godzina.


LICZBA UCZESTNIKÓW:

  • ok. 20 dzieci w wieku 5-6 lat.


CELE:

  • zapoznanie z techniką kolażu,
  • umiejętność posługiwania się fotografią w sposób artystyczny,
  • umiejętność pracy w grupie.


SŁOWA KLUCZE:

  • portret, fotografia, twarz.


MATERIAŁY:

  • tafle kartonowe o wcześniej dociętych kształtach, które po złożeniu tworzą kształt twarzy (2 sztuki 100x70cm), klej „magik” (kilka tubek), taśma klejąca dwustronna (3 sztuki), taśma klejąca malarska (1 szt.), nożyczki (ok. 20 szt.), czasopisma kobiece np. fryzjerskie, z modą itp., kserograficzne odbitki twarzy ludzkich, stary kapelusz lub płócienny worek.


TECHNIKA:

  • kolaż

 

PRZEBIEG ZAJĘĆ:


1. Powitanie.

2. Zapoznanie z kilkoma obrazami i fotografiami przedstawiającymi portrety.

3. Odwołanie się do wrażeń dzieci.

4. Rozmowa o portretach i o twarzy ludzkiej.
Czy wiecie jakie zdjęcia są w dokumentach? Co przedstawiają? Popatrzcie na siebie i powiedzcie, z jakich elementów składa się twarz człowieka?

5. Podział na 8 grup.
Każda grupa losuje z kapelusza treść zadania:
Grupa I – Na otrzymanej tafli kartonu wyklejcie „dywan włosisty” ze zdjęć włosów, fryzur.
Grupa II – Na otrzymanej tafli kartonu wyklejcie „dywan czołowy” wycinając ze zdjęć ludzkich twarzy fragmenty, które są między włosami a oczami.
Kolejno grupy III – VIII otrzymują podobne wskazówki dotyczące stworzenia dywanów: „naocznego”, „nosowego”, „ustnego”, „brodowego”, „policzkowego” i „usznego”.

6. Działanie dzieci.
Uczestnicy w grupach pracują na przygotowanych taflach kartonowych.

7. Zestawianie wykonanych dywanów w twarz, jakiej nigdy dzieci nie widziały.

 

PODSUMOWANIE: Wykonanie wspólnej fotografii artefaktu i jego autorów (zob. załącznik 1).

 

Autor: Arletta Piechnik

Pliki do pobrania

Twoje uwagi i pomysły

Tagi