W ramach naszej witryny używamy plików cookies, aby zapewnić świadczenie usług na najwyższym poziomie. Jeśli będziesz kontynuować, uznamy, że zgadzasz się na korzystanie z plików cookies na naszej stronie. Możesz w każdej chwili dokonać zmiany ustawień dotyczących plików cookies w swojej przeglądarce internetowej. Kliknij po więcej szczegółów. AKCEPTUJĘ

Poznajemy Łańcut i Rezerwat Husówka - scenariusz wycieczki autokarowej

Poznajemy Łańcut i Rezerwat Husówka - scenariusz wycieczki autokarowej
Oceń

Scenariusz wycieczki do Łańcuta i „Rezerwatu  Husówka” w dniu 30.05.2011r.

Cykl zajęć:
„Poznajemy nasz region”

Blok tematyczny:

„Poznajemy budynki i tereny naszego regionu”

Cele ogólne:

  • zapoznanie dzieci z miastem Łańcut, zamkiem Lubomirskich i Potockich, a także otaczającym go parkiem,
  • zapoznanie z historią zamku, i historią pomnika lwa,
  • zapoznanie z historia gatunku roślin Ginko biloba,
  • poznanie charakterystycznych cech krajobrazu - parku, rezerwatu,
  • zapoznanie dzieci z ochroną roślin,
  • zapoznanie dzieci z recyklingiem odpadów,
  • budzenie poczucia dumy z  osiągnięć regionu,
  • wzbogacanie wiedzy geograficzno-przyrodniczej, historycznej naszego regionu,
  • wdrażanie do kulturalnego zachowania się podczas jazdy autokarem, a także w czasie pobytu w parku i rezerwacie przyrody,
  • wdrażanie do przestrzegania reguł ustalonych z nauczycielem.


Cele operacyjne (dziecko):

  • zna historię zamku i historię pomnika lwa,
  • zna ciekawe miejsca w  swoim regionie,
  • zna miasto Łańcut,
  • zna historie gatunku roślin Ginko biloba,
  • wie jak chronić przyrodę,
  • wie na czym polega recykling surowców odpadowych,
  • wie gdzie można odpoczywać,
  • przejawia poczucie tożsamości regionalnej,
  • przestrzega reguł wcześniej ustalonych z nauczycielka,
  • kulturalnie zachowuje się podczas wycieczki.


Przebieg wycieczki.
1. Przypomnienie dzieciom zasad zachowania się podczas wycieczki, a także w parku, rezerwacie przyrody.
2. Wyjście do szatni – zwracanie uwagi na kolejność ubierania się.
3. Rozpoczęcie trasy wycieczki opowieścią „Co znaczy EKO” – przekazanej przez przewodnika.
4. Wyjazd autokarem do Łańcuta.

  • wejście do parku otaczającego zamek Lubomirskich i Potockich ,
  • zabawa „Razem posprzątajmy Świat” i „ Wesołe segregowanie”,
  • apoznanie z historią zamku i historią pomnika lwa - opowieść o ginących gatunkach, „Czerwonej Księdze” i roli wszystkich organizmów w ekosystemie,
  • oglądanie dostojnego okazu Ginko biloba,
  • zwiedzanie świątyni dumania - kiedyś zacisznego miejsca w parku pałacowym, zakładanie  na głowę „Czapki niemówki”,
  • opowiadanie przez przewodnika historii ochrony cisa  w Polsce, podanie ciekawostek z biologii, wykorzystanie gatunku.

5. Wyjazd do Husowa.

  • po drodze obserwowanie budynków POM- u zakładu recyklingu surowców odpadowych (do 2002r.)
  • przyjazd do rezerwatu „Husówka” założonego w 1995r. dla ochrony kłokoczki południowej,
  • poznanie leśnych przyjaciół w zabawie „ Mój przyjaciel drzewo”,
  • spacer ścieżką dydaktyczna rezerwatu – zabawa „Nieśmiertelne odpady”, ćwiczenia „Dzikie wysypisko”,
  • zabawy ruchowe na łące w starym sadzie „Malowane naturą”, „Mozaika”.

6. Ognisko obok gajówki w Nadleśnictwie Kańczuga.

  • zorganizowanie przez przewodnika zabawy „Zapachowy koktajl”, a także  wysłuchanie anegdoty  „Cola spod Grunwaldu”.

7. Zakończenie - zorganizowanie zabawy: „ Slalom odpadowy”, „Odpadowe  pokazywanki”.
8. Podsumowanie – „Turniej wiedzy…nie tylko o odpadach opakowaniowych”

  • wręczenie indywidualnych certyfikatów z udziału w wyprawie oraz dyplomu dla przedszkola.

9. Powrót do przedszkola.

  • zabawa ewaluacyjna w autokarze „ Gdyby ten dzień był filmem/książką” i „Jak zanurzyłeś się w jeziorze”,
  • rozdanie dzieciom „Eko ankiety”.

10. Przyjazd do przedszkola.

Autor: Elżbieta Kowal

Twoje uwagi i pomysły

Tagi