W ramach naszej witryny używamy plików cookies, aby zapewnić świadczenie usług na najwyższym poziomie. Jeśli będziesz kontynuować, uznamy, że zgadzasz się na korzystanie z plików cookies na naszej stronie. Możesz w każdej chwili dokonać zmiany ustawień dotyczących plików cookies w swojej przeglądarce internetowej. Kliknij po więcej szczegółów. AKCEPTUJĘ

Scenariusz zajęć Od pomysłu aż po dach czyli Raz dwa trzy, budujesz TY

Scenariusz zajęć Od pomysłu aż po dach czyli Raz dwa trzy, budujesz TY
5.0
1 ocena
Oceń

Scenariusz zajęć przedszkolnych

podopieczni będą mogli poczuć się jak Bob Budowniczy

Łączący w sobie ćwiczenia ruchowe, kreatywne, manualne oraz na spostrzegawczość 

Grupa:

 

  • 3-4-latki

 

 

Cele ogólne:

 

  • poszerzanie wiedzy na temat domów
  • doskonalenie motoryki małej

 

Cele operacyjne:

Dziecko:

 

  • utrwala poznane wcześniej kolory
  • rozumie i utrwala pojęcia: na, pod, u góry, na dole
  • rozwija sprawność ruchową
  • ćwiczy umiejętność wygrywania i przegrywania podczas zabawy
  • zna nazwy materiałów budowlanych
  • doskonali umiejętność uważnego słuchania oraz wyciągania wniosków z wysłuchanej historii
  • doskonali umiejętność naśladowania
  • doskonali umiejętność wykonywania pracy zgodnie z instrukcją nauczyciela
  • dba o estetykę swojej pracy

 

Metody pracy:

 

  • czynne: zadań stawianych dziecku, kierowania aktywnością
  • słowne: objaśnienia, instrukcje, opowiadanie, rozmowa
  • percepcyjne: pokaz ilustracji, prezentacja

 

Formy pracy:

 

  • indywidualna
  • z całą grupą

 

 

Środki dydaktyczne:

zestaw kolorowych klocków Duplo dla każdego dziecka, szarfy, zdjęcia domów

zbudowanych z różnych materiałów, Bajka „Trzy małe świnki”, ilustracje do bajki, nagranie piosenki

Spoko Loko pt. ”Mały domek”, zielone kartki A4, zestaw trzech trójkątów dla każdego dziecka, pocięta

rafia, kawałki patyczków i wykałaczki, małe pomarańczowe lub czerwone prostokąty wycięte z papieru,

kleje

 

 

Przebieg zajęć:

 

1. Przywitanie dzieci w kręgu piosenką „Witam Was”.


Witam Was, witam Was ( machanie ręką na powitanie)

Zaczynamy już czas (pokazujemy na rękę, jakby na zegarek)

Jestem ja, jesteś Ty (pokazywanie na siebie i na kolegów)

Raz, dwa, trzy (klaskanie)

 

2. Zabawa „Zbuduj tak jak ja”

 

  • każde dziecko ma taki sam zestaw klocków Duplo. Dzieci zgodnie z instrukcją nauczyciela budują budowlę (np. niebieski klocek na żółty, na górę kładziemy biały, na dół przyczepiamy różowy). Sprawdzenie poprawności budowli przez porównanie z budowlą nauczyciela.

 

 

3. Zabawa ruchowa „Murarz”

 

  • przez środek sali przebiega linia wyznaczona szarfami. Na środku stoi „Murarz” (poruszający się tylko po szarfach) – dzieci mają za zadanie przebiec przez linię, jednak murarz zbiera „Cegły”, więc musi złapać kogoś podczas przebiegania; złapana osoba staje się cegiełką i siada na linii z szarf, tworząc mur. Wygrywa ta osoba, która zostaje niezłapana do końca zabawy.

 

4. Zabawa dydaktyczna „Z czego ten dom jest wykonany?”

 

  • oglądanie zdjęć różnych rodzajów domów, omówienie materiałów, z jakich są one zrobione, próba wyjaśnienia, z jakiego materiału dom jest najtrwalszy.

 

5. „Trzy świnki”

 

  • wysłuchanie bajki wspartej ilustracjami. Omówienie każdego domku, jakości i materiału jego wykonania- zwrócenie uwagi na morał bajki.

 

 

6. Zabawa ruchowa z tańcem do piosenki Spoko Loko „Mały domek”

 

  • naśladowanie ruchów nauczyciela zgodnie z tekstem piosenki.

 

 

7. Zabawa plastyczna „Domki trzech świnek”

 

  • przyklejenie trójkątnych dachów, pod każdym dachem doklejanie innego materiału: pociętej rafii (jako słoma), połamanych patyczków i wykałaczek (jako drewno) oraz pocięte pomarańczowe lub czerwone prostokąty (jako cegły).

 

8. Zakończenie zajęć, wystawa prac.

 

Opracowała

Agata Baran

Twoje uwagi i pomysły

Tagi