W ramach naszej witryny używamy plików cookies, aby zapewnić świadczenie usług na najwyższym poziomie. Jeśli będziesz kontynuować, uznamy, że zgadzasz się na korzystanie z plików cookies na naszej stronie. Możesz w każdej chwili dokonać zmiany ustawień dotyczących plików cookies w swojej przeglądarce internetowej. Kliknij po więcej szczegółów. AKCEPTUJĘ

Scenariusz zajęć dydaktycznych w grupie 6 latków - Zagadkowe zajęcia

Scenariusz zajęć dydaktycznych w grupie 6 latków - Zagadkowe zajęcia
3.7
6 ocen
Oceń

Zagadkowe zajęcia.

Cele zajęć:

  • potrafi zaśpiewać piosenkę,
  • koncentruje uwagę i pamięć,
  • rozwija spostrzegawczość i logiczne myślenie,
  • wzbogaca słownictwo czynne i bierne,
  • rozwiązuje różne zadania i zagadki,
  • doskonali umiejętność czytania,
  • aktywnie uczestniczy w zajęciach,
  • czerpie radość ze wspólnej zabawy.


Metody:

  • zadań stawianych do wykonania,
  • samodzielnych doświadczeń,
  • rozmowa,
  • objaśnienia,
  • pokaz,
  • obserwacja,
  • aktywizujące „burza mózgów”,
  • nagrody.


Formy aktywności dziecka:

  • muzyczna,
  • językowa,
  • ruchowa,
  • plastyczna,
  • zabawowo–zadaniowa.


Formy prac:

  • z całą grupą,
  •  indywidualna.


Środki dydaktyczne:
puzzle w kopertach, zagadki, ilustracje do zaga-dek, nagranie magnetofonowe, magnetofon, bębenek, napis z sylabą „sza”, „lizaki” z napisem TAK, NIE; ilustracja z zagadką rysunkową, karty do pracy indywidualnej, kredki, dyplomy dla dzieci.

PRZEBIEG ZAJĘĆ
1. Powitanie dzieci piosenką  „Przedszkolaczek”.

2. Integracja grupy – wzajemne witanie się dzieci, które są wyspane, mają dobry humo , ubrane są w różowe ubranie, itp.

3. „Układamy puzzle” - dzieci otrzymują koperty z puzzlami, układają oraz odczytują napis „Zagadki”.

4. „Rozwiązujemy zagadki” - dzieci słuchają czytane przez nauczycielkę zagadki, podają ustne rozwiązania i wybierają ilustrację będącą rozwią-zaniem zagadki.

5. „Sylaby i głoski” - dzieci dzielą wyrazy (rozwiązania zagadek) na sylaby, głoski, przeliczają ich liczbę.
6. „Figurki” - zabawa ruchowa – dzieci poruszają się po sali w rytm bębenka, na hasło „figurki” dzieci zatrzymują się w bezruchu.

7. „Znamy wyrazy” - nauczycielka podaje ustny opis jakiegoś przedmiotu, (owocu, rośliny, itp.) dzieci odgadują jego nazwę.

8. „Burza mózgów” - dzieci podają skojarzenia, wyrazy związane z sylabą „sza”.

9. „Tak - nie” - dzieci oceniają poprawność zdań poprzez podnoszenie lizaka z napisem TAK lub NIE:
Krowa daje zielone mleko;
Imię Ewa ma 4 sylaby;
Baran rozpoczyna się głoską „b”;
Cebula jest owocem;
Drzewo rośnie w lesie;
Muchomory to grzyby trujące;
3 + 2 = 6.

10. „Zagadka rysunkowa” - na tablicy przypięty jest rysunek 5 sukienek. Zadaniem dzieci jest odszukanie sukienki Kasi wg instrukcji nauczycielki.

11. Karta pracy „Pajacyk” - dzieci siadają do stolików, otrzymują karty pracy indywidualnej – kolorują pajacyka wg podanego kodu liczbowego.

12. Zakończenie zajęć – podsumowanie pracy dzieci, wręczenie 3 dyplomów dla najaktywniejszych dzieci „Mistrz zagadek”.

Autor: Dagmara Hawryło

Twoje uwagi i pomysły

Tagi