W ramach naszej witryny używamy plików cookies, aby zapewnić świadczenie usług na najwyższym poziomie. Jeśli będziesz kontynuować, uznamy, że zgadzasz się na korzystanie z plików cookies na naszej stronie. Możesz w każdej chwili dokonać zmiany ustawień dotyczących plików cookies w swojej przeglądarce internetowej. Kliknij po więcej szczegółów. AKCEPTUJĘ

Scenariusz zajęć otwartych W krainie magicznego drzewa - strona 2

 

W Krainie Magicznego Drzewa używamy tylko pięknych słów. Często mówimy m-o-t-y-l,  

G-w-i-a-z-d-a, s-e-r-c-e, m-y-sz-k-a. Lubimy mówić m-i-,ś, l-a-l-k-a,  p-i-ł-k-a, r-o-w-e-r, 

h-u-ś-t-a-w-k-a. W naszych domach żyją z nami   p-s-y, k-o-t-y i k-r-ó-l-i-ki.

 

 

  • Po wykonaniu pierwszego zadania, dzieci otrzymują pierwszą literę magicznego słowa: M. Zawieszenie litery M w widocznym miejscu. Wyświetlenie drugiego obrazu drzewa- posiadającego na gałęziach liście.

 

5. Zabawa relaksacyjna „namaluj z zamkniętymi oczami”

 

  • dzieci leżą na plecach na dywanie z zamkniętymi oczami. 
  • W tle słychać muzykę relaksacyjną. 
  • Dzieci słuchają opowieści

 

 

Wyobraźcie sobie, że leżycie na ciepłej, miękkiej trawie pod magicznym drzewem. Jest wam wygodnie, ciepło i miło. Niewidzialnym pędzlem malujecie w powietrzu — kolorową tęczę, kwiaty, motyle, słońce. ”Oglądacie” oczami wyobraźni namalowane w powietrzu obrazki i wysyłacie je w myślach do magicznego drzewa.

 

 

  • Uzyskanie przez grupę drugiej litery szyfru: A i zawieszenie jej obok litery M. Wyświetlenie trzeciego obrazu drzewa- posiadającego już liście oraz kwiaty.

 

6. „Odżywianie drzewa”

 

  • wykonanie zadań matematycznych zawierających znaki <,>,= w darze dla drzewa, które potrzebuje wiedzy, aby się rozwijać. Wykonane zadania dzieci wkładają do koszyczka pod wyświetlonym drzewem.
  • Zdobycie kolejnej litery z hasła: G i zawieszenie obok sylaby MA. Wyświetlenie czwartego obrazu posiadającego liście, kwiaty i owoce.

 

7. Zabawa w zespołach „rzeźbimy drzewo”

 

  • Zabawa w zespołach 4- osobowych. Jedno dziecko z zespołu jest rzeźbiarzem, a pozostałe dzieci to „materiał do rzeźbienia”. 
  • Rzeźbiarz tworzy z dzieci jedno wspólne drzewo, ustawiając w odpowiedniej pozycji ręce i nogi kolegów.  Gdy rzeźby są gotowe, rzeźbiarze umieszczają w rękach dzieci- drzewa papierowe listki, aby ukończyć swe dzieło i wyruszają na wystawę podziwiać drzewa innych rzeźbiarzy.
  • Grupa otrzymuje kolejną literę hasła: I. Zawieszenie litery obok liter MAG. Wyświetlenie piątego obrazu drzewa posiadającego liście, kwiaty, owoce oraz roztaczającą się wokół drzewa magię.

 

8. Podróżnicy otrzymują kartki z sylwetami drzew i liniaturą.

 

  • Zadaniem dzieci jest pokolorować drzewo, ozdobić je kwiatami, liśćmi, owocami oraz napisać w liniaturze napis „magia” po śladzie, a następnie samodzielnie.
  • Po wykonanym zadaniu dzieci otrzymują ostatnią literę hasła „magia. Wspólnie odczytują napis.

 

9. Dziękują drzewianom za miłą gościnę i wracają samolotem do domu.

 

 

10. Na koniec zajęć dzieci oceniają zajęcia- kciuk w górę- podobały się, kciuk w dół- nie podobały się. 

 

  • Podziękowanie za wspólne zajęcia. 
  • Chętne dzieci po powrocie do Polski ozdabiają plakat drzewa według własnego pomysłu.
  • Plakaty wywieszane zostają w wyeksponowanym miejscu Sali.

Opracowała 

 

Jolanta Szendzielorz

Pliki do pobrania

Twoje uwagi i pomysły

Tagi