Światowy Dzień Pluszowego Misia - projekt edukacyjny

2.8
5 ocen
Dzień Pluszowego Misia to czas, by podkreślić, jak ważne są nasze przyjaźnie i relacje, a także nauczyć dzieci o opiece nad swoimi ulubionymi pluszowymi towarzyszami. To wyjątkowa okazja, by celebrować miłość i przywiązanie do naszych ukochanych pluszaków.
Forma realizacji:
- ośrodki pracy – dzieci przechodzą z sali do sali co 15 minut, zadania dostosowane do wieku dzieci.
Scenografia:
- dekoracja okolicznościowa, wystawa misiów przedszkolnych.
Cele projektu:
- zapoznanie z historią pluszowego misia;
- rozwijanie zainteresowań literatura dziecięcą;
- kształtowanie postaw społeczno-emocjonalnych warunkujących osiągnięcie dojrzałości szkolnej;
- integrowanie dzieci młodszych i starszych podczas wspólnie wykonywanych zabaw i zadań;
- rozwijanie aktywności twórczej.
Zadania prowadzące do realizacji celów:
- Czytanie przez nauczycielki bajek o przygodach patrona przedszkola Misia Uszatka.
- Gromadzenie wiadomości na temat pluszowych misiów, przyjaciół Misia Uszatka w oparciu o literaturę dziecięcą.
- Gromadzenie informacji na temat życia niedźwiedzi w ich naturalnym środowisku.
- Przygotowanie dekoracji i zadań.
- Zgromadzenie przedmiotów wykorzystywanych podczas realizacji zadań.
- Zorganizowanie wystawy na sali rytmicznej oraz w poszczególnych salach „Nasze pluszowe misie”.
Prezentacja projektu
I. SPOTKANIE NA SALI RYTMICZNEJ
Prowadząca:
Wita dzieci zgromadzone w sali rytmicznej – zaprasza do wspólnej zabawy:
„Dzień dobry, dzień dobry – Witam Was.
Zabawę już rozpocząć czas,
Uśmiechnij się, wyprostuj się
I do swego misia mocno przytul się”.
Prezentuje dzieciom fragment bajki pt. „W sklepie z zabawkami” ze zbioru „Przygody Misia Uszatka” Cz. Janczarskiego, na podstawie, którego dzieci odgadują „ Jak nazywa się najsławniejszy miś w Polsce?”. Dzieci wymieniają inne znane misie.
Zapoznaje dzieci z krótką historią pluszowego misia.
II. PROPOZYCJA DLA POSZCZEGÓLNYCH OŚRODKÓW PRACY
1. „Sala misiowego liczenia” – obszar edukacji matematycznej oraz w zakresie przygotowania do nauki pisania i czytania.
Cele:
- Porównywanie przyniesionych maskotek – stosowanie pojęć mały – średni – duży, gruby – chudy.
- Ustawianie misiów wg wzrostu (w grupach 5 osobowych).
- Grupowanie misiów ze względu na wielkość, kolor, tworzenie zbiorów.
- Przeliczanie poszczególnych elementów zboru.
- Porównywanie zbiorów: mniej – więcej – tyle samo.
- Doskonalenie analizy i syntezy wzrokowej;
- Rozwijanie logicznego myślenia;
- Rozwijanie umiejętności skupienia na zadaniu.
Przebieg zabawy:
- Powitanie dzieci piosenką
„Wszyscy są, witam Was,
zaczynamy już czas,
Jest mój miś, jesteś Ty,
raz, dwa, trzy.”
- „Misiowe matematyka”:
- 3 i 4-latki – określają wielkość swojego misia (mały – duży), tworzą zbiory misiów małych i dużych.
- 5 i 6-latki – określają wielkość i kolor swojego misia (mały – średni – duży), tworzą zbiory ze względu na wielkość i kolor, przeliczają poszczególne zbiory, porównują zbiory (więcej – mniej – tyle samo).
- „Przygoda małego misia” – układanie historyjki obrazkowej.
- Składanie obrazka z części – 4 postaci Misia Uszatka pocięte na części o różnym stopniu trudności.
- Podziękowanie dzieciom za wspólną zabawę – przejście do kolejnej sali.
2. „Sala misiowych malarzy” – obszar edukacji plastycznej.
Cele:
- Wyrabianie sprawności manualnej;
- Prawidłowe posługiwanie się kredką;
- Kształtowanie wrażliwości estetycznej;
- Rozwijanie inwencji twórczej.
Propozycje zadań: