Światowy Dzień Pluszowego Misia - projekt edukacyjny

Jesteś nauczycielem wychowania przedszkolnego? Przygotowałeś scenariusz zajęć i chcesz podzielić się nim z innymi? Dajemy Ci taką możliwość!
Prezentowane poniżej materiały to Wasze scenariusze zajęć dla dzieci w przedszkolu!
Światowy Dzień Pluszowego Misia - projekt edukacyjny
2.3
4 oceny
Oceń
{

Forma realizacji:

  • ośrodki pracy – dzieci przechodzą z sali do sali co 15 minut, zadania dostosowane do wieku dzieci.

Scenografia:

  • dekoracja okolicznościowa, wystawa misiów przedszkolnych.

Cele projektu:

  • zapoznanie z historią pluszowego misia;
  • rozwijanie zainteresowań literatura dziecięcą;
  • kształtowanie postaw społeczno-emocjonalnych warunkujących osiągnięcie dojrzałości szkolnej;
  • integrowanie dzieci młodszych i starszych podczas wspólnie wykonywanych zabaw i zadań;
  • rozwijanie aktywności twórczej.

Zadania prowadzące do realizacji celów:

  • Czytanie przez nauczycielki bajek o przygodach patrona przedszkola Misia Uszatka.
  • Gromadzenie wiadomości na temat pluszowych misiów, przyjaciół Misia Uszatka w oparciu o literaturę dziecięcą.
  • Gromadzenie informacji na temat życia niedźwiedzi w ich naturalnym środowisku.
  • Przygotowanie dekoracji i zadań.
  • Zgromadzenie przedmiotów wykorzystywanych podczas realizacji zadań.
  • Zorganizowanie wystawy na sali rytmicznej oraz w poszczególnych salach „Nasze pluszowe misie”.

 

Prezentacja projektu


I. SPOTKANIE NA SALI RYTMICZNEJ

Prowadząca:
Wita dzieci zgromadzone w sali rytmicznej – zaprasza do wspólnej zabawy:
„Dzień dobry, dzień dobry – Witam Was.
Zabawę już rozpocząć czas,
Uśmiechnij się, wyprostuj się
I do swego misia mocno przytul się”.
Prezentuje dzieciom fragment bajki pt. „W sklepie z zabawkami” ze zbioru „Przygody Misia Uszatka” Cz. Janczarskiego, na podstawie, którego dzieci odgadują „ Jak nazywa się najsławniejszy miś w Polsce?”. Dzieci wymieniają inne znane misie.
Zapoznaje dzieci z krótką historią pluszowego misia.

II. PROPOZYCJA DLA POSZCZEGÓLNYCH OŚRODKÓW PRACY

1. „Sala misiowego liczenia” – obszar edukacji matematycznej oraz w zakresie przygotowania do nauki pisania i czytania.

Cele:

  • Porównywanie przyniesionych maskotek – stosowanie pojęć mały – średni – duży, gruby – chudy.
  • Ustawianie misiów wg wzrostu (w grupach 5 osobowych).
  • Grupowanie misiów ze względu na wielkość,  kolor, tworzenie zbiorów.
  • Przeliczanie poszczególnych elementów zboru.
  • Porównywanie zbiorów: mniej – więcej – tyle samo.
  • Doskonalenie analizy i syntezy wzrokowej;
  • Rozwijanie logicznego myślenia;
  • Rozwijanie umiejętności skupienia na zadaniu.

Przebieg zabawy:

  • Powitanie dzieci piosenką

„Wszyscy są, witam Was,
zaczynamy już czas,
Jest mój miś, jesteś Ty,
raz, dwa, trzy.”

  • „Misiowe matematyka”:
  • 3 i 4-latki – określają wielkość swojego misia (mały – duży), tworzą zbiory misiów małych i dużych.
  • 5 i 6-latki – określają wielkość i kolor swojego misia (mały – średni – duży), tworzą zbiory ze względu na wielkość i kolor, przeliczają poszczególne zbiory, porównują zbiory (więcej – mniej – tyle samo).                
  • „Przygoda małego misia” – układanie historyjki obrazkowej.
  • Składanie obrazka z części – 4 postaci Misia Uszatka pocięte na części o różnym stopniu trudności.
  •  Podziękowanie dzieciom za wspólną zabawę – przejście do kolejnej sali.

2. „Sala misiowych malarzy” – obszar edukacji plastycznej.

Cele:

  • Wyrabianie sprawności manualnej;
  • Prawidłowe posługiwanie się kredką;
  • Kształtowanie wrażliwości estetycznej;
  • Rozwijanie inwencji twórczej.

Twoje uwagi i pomysły

Tagi