W ramach naszej witryny używamy plików cookies, aby zapewnić świadczenie usług na najwyższym poziomie. Jeśli będziesz kontynuować, uznamy, że zgadzasz się na korzystanie z plików cookies na naszej stronie. Możesz w każdej chwili dokonać zmiany ustawień dotyczących plików cookies w swojej przeglądarce internetowej. Kliknij po więcej szczegółów. AKCEPTUJĘ

Andrzejkowy scenariusz zabaw dla dzieci

Andrzejkowy scenariusz zabaw dla dzieci
3.3
7 ocen
Oceń

Scenariusz Andrzejek

Cele ogólne:

 

- zapoznanie ze zwyczajami związanymi z tradycją andrzejek;
- pogłębianie więzi rodzinnych przez wspólną zabawę;
- wspomaganie rozwoju mowy;
- kształtowanie umiejętności logicznego myślenia.

Cele szczegółowe:

- stworzenie atmosfery zaciekawienia oraz zapoznanie dzieci z wróżbami andrzejkowymi;
- utrwalenie umiejętności dzielenia wyrazów na sylaby oraz formułowania dłuższych wypowiedzi na zadany temat;
- rozwijanie umiejętności łączenia elementów w całość bez wzoru oraz układania elementów według określonego wzoru;

 

Metody pracy z dziećmi:

 

- czynne (samodzielnych doświadczeń oraz kierowania aktywnością dzieci);
- słowne (opowiadanie, instrukcje).

Formy organizacyjne pracy z dziećmi:

- indywidualna;
- grupowa;
- zbiorowa.

 

Środki dydaktyczne:

 

dekoracja sali – kartonowe nietoperze, do których dołączone są koperty z cyframi (od 1 do 8) z treścią listów i zadań; ilustracje obrazujące popularne wróżby andrzejkowe; pocięte obrazki (dla każdego dziecka); pudełko; karteczki związane z andrzejkami (do sylabizowania); pudełko w kwiatki; kartki ze wzorami do ułożenia z patyczków; patyczki; karty pracy z krzyżówką obrazkową; karteczki w sześciu kolorach; miska z wodą; wosk; klucz; pudełko z obrazkami symbolizującymi różne zawody; dwa serca z tektury z wypisanymi imionami; pisak; jabłka i obieraczki. Sala przygotowana na przybycie dzieci, w bezpiecznych miejscach zapalone świece, sala przystrojona w koty, nietoperze i klucze.

Opis przebiegu zajęć:

Czarownica z Łysej Góry – odczytanie listu z koperty nr 1, wykonanie zadań opisanych w kopercie.

Tajemnicza koperta – rozmowa inspirowana ilustracjami-nauczyciel wyjmuje kolejny list z koperty nr 2 i odczytuje go. Wykonanie zadań.

Andrzejkowe puzzle – układanie w całość pociętych obrazków z koperty nr 3. Czytanie kolejnego listu, wykonanie zadania.

Srebrne pudełko – dzielenie wyrazów na sylaby (koperta nr 4). Dzieci otrzymują list od czarownicy z Łysej Góry. Nauczyciel recytuje wyliczankę:

Jeden, dwa, jeden, dwa
Kto tu przyjdzie, powiem ja!
Trzy i cztery, trzy i cztery
Już wyliczam te numery!
Pięć i sześć, pięć i sześć
Już mówimy sobie „cześć”!
Siedem, osiem, dziewięć, dziesięć,
Ty pudełko nam przyniesiesz!


W srebrnym pudełku znajduje się kartka z zadaniem dla chętnych dzieci, losowanie obrazka, wykonanie zadania.

Pudełko w kwiaty – (koperta nr 5). układanie patyczków według wzoru.

Głowa, ramiona – zabawa ruchowa (koperta nr 6). Dzieci otrzymują następną wiadomość.

Krzyżówka - (koperta nr 7). Para, która jako pierwsza wykona zadanie, wstaje i wypowiada hasło na głos.

Andrzejkowe wróżby – odczytanie kolejnej koperty nr 8, w której są propozycje wróżb.

 

 

Autorzy: Agnieszka Krawczyk i Angelika Dąbek

 

 

Twoje uwagi i pomysły

Tagi