Owocowe tańce - scenariusz zajęć dydaktycznych w grupie 3 latków

Jesteś nauczycielem wychowania przedszkolnego? Przygotowałeś scenariusz zajęć i chcesz podzielić się nim z innymi? Dajemy Ci taką możliwość!
Prezentowane poniżej materiały to Wasze scenariusze zajęć dla dzieci w przedszkolu!
Owocowe tańce - scenariusz zajęć dydaktycznych w grupie 3 latków
4.0
1 ocena
Oceń
{

TEMAT:

  • „Owocowe tańce” – utrwalenie wybranej przez nauczyciela zabawy ze śpiewem.


CELE OGÓLNE:

  • rozwijanie poczucia rytmu poprzez zabawy
  • doskonalenie przeliczania w dostępnym zakresie
  • zachęcanie do wspólnej zabawy
  • zapoznanie z pojęciem „para”


CELE SZCZEGÓŁOWE:

  • dziecko śpiewa piosenkę i porusza się w jej rytm
  • dziecko tańczy w parze
  • dziecko uczestniczy w zabawach z radością
  • dziecko jest świadome własnego ciała i jego możliwości,


METODY:

  • pokaz
  • praktyczne działanie – taniec, przeliczanie, kolorowanie
  • zabawa dydaktyczna
  • zabawy rytmiczne połączone z grą na instrumencie


FORMY PRACY:

  • indywidualna
  • grupowa
  • zbiorowa


POMOCE DYDAKTYCZNE:

  • ilustracja sadu
  • obrazki przedstawiające owoce
  • nagrania: „Pac gruszka”, „Małe, czerwone jabłuszko”
  • jabłka
  • liczmany – koła z zestawu figur
  • małe obręcze
  • instrumenty perkusyjne

 

PRZEBIEG


1. Powitanie – Piosenka „Wszyscy są...”.

2. Rozmowa kierowana na temat poznanych owoców, wskazywanie indywidualnie przez dzieci owoców zgodnie z instrukcja nauczyciela.

3. Zabawa przy piosence „Pac gruszka” – improwizacja ruchowa treści piosenki.

4. „Liczymy jabłka” – zabawa dydaktyczna w przeliczanie w dostępnym zakresie na materiale przyrodniczym i liczmanach. Dzieci układają koła w obręczach zgodnie ze wzorem. Przeliczają otrzymany zbiór kół – jabłek.

5. Zabawa taneczna przy piosence „Małe, czerwone jabłuszko” – taniec w parach. Dzieci połączone w pary improwizują ruchem treść piosenki: kręcą się w kółko, podskakują, tupią, itp.

6. Zabawa rytmiczna przy piosence „Małe czerwone jabłuszko” z użyciem instrumentów. Nauczyciel rytmizuje tekst piosenki poprzez wystukiwanie, wyklaskiwanie, itp. Następnie dzieci otrzymują instrumenty, po krótkich zabawach podejmują próby gry refrenu.

7. Zakończenie. Kolorowanie ilustracji jabłka. Pozytywna ocena prac.

Autor: Jolanta Oleksiak

Twoje uwagi i pomysły

Tagi