Scenariusz: Owocowe rytmy-dostrzeganie w ciągu owoców i ich kontynuowanie

Scenariusz zajęć dla dzieci czteroletnich
Prowadząca: Henryka Artymiuk
Temat: Owocowe rytmy-dostrzeganie w ciągu owoców i ich kontynuowanie
Cele ogólne dydaktyczne : Dostrzeganie rytmicznej organizacji w przestrzeni
Wychowawcze: kulturalne spożywanie owoców, przestrzeganie zasad podczas zabaw ruchowych
Cele szczegółowe: dziecko dostrzega rytm i kontynuuje go, nazywa owoce , dzieli je na sylaby, potrafi ustawić się w parze, zna właściwości odżywcze owoców( witaminy, zdrowa żywność)
Formy pracy: zajęcie zorganizowane z cały zespołem, indywidualna, grupowa zasada stopniowania trudności ( dla dziecka zdolnego)
Metody:
metoda Opowieści ruchowej,( J.G Thulino)
metoda improwizacji ruchowej (elementy Rudolfa Labana)
Słowna- objaśnień, metody żywego słowa
Czynne : Zadań stawianych do wykonania
Środki dydaktyczne: owoce, talerzyki, wiersz, Obrazki owoców jabłko, śliwka, gruszka, Piosenka Jesień , medale.
Opracowała: Henryka Artymiuk