Ćwiczymy razem - scenariusz zajęć ruchowych dla grupy 4, 5 i 6 latków

Ćwiczymy razem - scenariusz zajęć ruchowych dla grupy 4, 5 i 6 latków
3.7
7 ocen
Oceń

Ćwiczymy razem.

CEL OGÓLNY:

  • Rozwijanie umiejętności współdziałania z partnerem podczas zajęć ruchowych



CELE OPERACYJNE:
Dziecko:

  • współdziała w parze z partnerem;
  • potrafi przystosować własne ruchy do ruchów partnera
  • dzieli się przestrzenią z innymi dziećmi


METODY:

  • twórcze: Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne
  • odtwórcze: bezpośredniej celowości ruchu

                  

FORMY:

  • praca w parach
  • praca indywidualna


ŚRODKI DYDAKTYCZNE:

  • nagrania magnetofonowe, medale


PRZEBIEG:

(Przed zajęciami nauczyciel lustruje i wietrzy salę)

1. Podanie celu zajęć, przypomnienie zasad obowiązujących podczas zajęć ruchowych w sali gimnastycznej.

2. „Wszyscy są…” – piosenka na powitanie – ekspresja ruchowa ze śpiewem.

3. „Kto potrafi?” – dzieci biegają przy muzyce, na przerwę w muzyce wykonują polecenia: Na podłodze zostają: dłonie i stopy, plecy, kolana i łokcie, itp.

4. „Masażyk” – jedno dziecko siada przed drugim plecami do niego. Dziecko wykonuje na plecach kolegi masażyk według wierszyka:

Idą słonie, przeszły konie,
Wiła się kręta rzeczka,
przeszła pani na szpileczkach,
Padał drobny deszczyk
Czujesz dreszczyk?


Następuje zamiana ról.

5. Kołyska – jedno dziecko siada za drugim i je obejmuje, po czym delikatnie kołysze. Następuje zamiana ról.

6. „Gwiazda” – jedno z dzieci leży na podłodze na plecach w pozycji gwiazdy (rozciągnięte ramiona, rozszerzone nogi). Drugie dziecko chodzi wokół, przekraczając ponad ramionami i nogami partnera. Zamiana ról.

7. „Most” – jedno dziecko w pozycji na czworaka, drugie przechodzi pod nim, przepełza, chodzi naokoło, itp. Zamiana ról.

8. „Głaz” – jedno z dzieci skulone przywiera do podłogi, drugie próbuje różnymi sposobami przepchnąć partnera. Zamiana ról.

9. „Winda” - dzieci stoją, opierając się o siebie plecami. Trzymając się pod ręce, próbują najpierw usiąść, a następnie wstać.

10. „Przepychanie” – dzieci siedzą plecami do siebie, odpychając się nogami od podłogi próbują przepchnąć partnera. Zamiana ról.

11. Leżenie na plecach z zamkniętymi oczami. Wskazywanie ręką kierunku skąd słychać dzwoneczek. (Nauczyciel zmienia swoje położenie w sali, po czym dzwoni dzwoneczkiem)

12. Ewaluacja – rozmowa z dziećmi na temat tego, co było trudne/łatwe, atrakcyjne, itp.

13. Dzieci dziękują sobie w parach za wspólną zabawę, wręczają sobie nawzajem medale.

Autor: Agata Więcek

Twoje uwagi i pomysły

Tagi