Scenariusz zajęć- Smaki i zapachy Ziemi

Jesteś nauczycielem wychowania przedszkolnego? Przygotowałeś scenariusz zajęć i chcesz podzielić się nim z innymi? Dajemy Ci taką możliwość!
Prezentowane poniżej materiały to Wasze scenariusze zajęć dla dzieci w przedszkolu!
Scenariusz zajęć- Smaki i zapachy Ziemi
5.0
1 ocena
Oceń
{

Scenariusz zajęć- Smaki i zapachy Ziemi

DATA: 06.10.2015 r. 

 

PROWADZĄCA: Beata Włodarz 

 

Temat bloku: Smaki i zapachy Ziemi  

 

Temat dnia: Wyczarowane z pestek 

 

Cele ogólne : 

 

- doskonalenie wiedzy na temat darów jesieni 

 

Cele szczegółowe: 

 

- segreguje warzywa i owoce, nadając nazwy wyodrębnionym grupom,  

 

– przelicza liczebnikami głównymi,  

 

– tworzy zbiory o podanej liczebności,  

 

– wykorzystuje nasiona w pracach plastycznych. 

 

Formy pracy: indywidualna, zbiorowa.  

 

Metody pracy: czynne: samodzielnych doświadczeń, kierowania własną działalnością dziecka, zadań stawianych dziecku, oglądowe: obserwacja i pokaz, słowne: objaśnienia i instrukcje.  

 

Pomoce dydaktyczne: dwie szarfy w różnych kolorach, cerata, warzywa (marchewka, pietruszka, ogórek, ziemniak, rzodkiewka), owoce (jabłko, gruszka, cytryna, śliwka), pojemniki i nasiona fasoli (po sześć dla każdego dziecka), kartony z bloku technicznego lub tekturki, klej wikol, pestki dyni, czarny flamaster, farby, cienkie pędzle 

 

PRZEBIEG ZAJĘĆ: 

 

1. Zabawy konstrukcyjne. Szukanie pestek w różnych owocach, strąkach, porównywanie ich kształtu, wielkości.  

 

2. „Warzywno-owocowe zbiory” – zabawa dydaktyczna, segregowanie, tworzenie zbiorów, przeliczanie na konkretnym materiale. Nauczyciel układa na ceracie rozłożonej na dywanie pięć warzyw i cztery owoce oraz dwie szarfy w różnych kolorach. Następnie pyta dzieci, jak można posegregować zebrane produkty. Wybrane dzieci układają warzywa w jednej szarfie, a owoce w drugiej. Cała grupa podaje nazwy wskazanych zbiorów: „owoce”, „warzywa”. Dzieci głośno przeliczają elementy zbiorów, wskazują, gdzie jest więcej, a gdzie mniej. Na koniec każde dziecko otrzymuje pojemnik i sześć nasion fasoli, po czym układa nasiona zgodnie z poleceniem nauczyciela: np. Ułóż cztery nasiona w rzędzie; Ułóż koło z sześciu nasion; Ułóż dwa rzędy po trzy nasiona; Ułóż węża ze wszystkich nasion.  


3. „Kolorowy wąż” – wykonanie pracy plastycznej z wykorzystaniem pestek dyni, doskonalenie sprawności manualnej; ćwiczenia artykulacyjne. Dzieci rysują na sztywnych kartonach długą pofalowaną linię, która ma przypominać węża. Przyklejają do niej jedna za drugą pestki dyni. Na pierwszej pestce rysują flamastrem oczy. Pozostałe pestki malują farbami na różne kolory, korzystając z cieniutkich pędzelków. Gotowe prace układają na środku sali, po czym stają wokół nich, biorą się za ręce i idą powoli, wypowiadając wyraźnie rymowankę: Pełznie wąż, pełznie wąż, powolutku pełznie wciąż, raz do przodu, raz do tyłu, tam, gdzie jeszcze go nie było. 

 

4. Zabawy ruchowe. 


5. Zakończenie zajęć 

 

Opracowała:   Beata Włodarz 

Twoje uwagi i pomysły

Tagi