Przedszkole nr 75 (Warszawa)
Opis obiektu
Przedszkole nr 75 w Warszawie zlokalizowane jest w wolnostojącym, parterowym budynku. Jest to placówka, w której wykorzystujemy nowatorskie metody do pracy z dziećmi, dbając o ich harmonijny rozwój.
Warunki lokalowe
Sale zabaw wyposażone są w estetyczne kąciki do zabaw tematycznych, w liczne kolorowe, funkcjonalne i bezpieczne zabawki i pomoce dydaktyczne. W grupie IV, do pracy z dziećmi wykorzystywany jest komputer i tablica multimedialna.
Gabinet metodyczny jest bogato wyposażony w środki audiowizualne, flanelogramy o różnej o różnej tematyce, kukiełki, marionetki oraz liczne plansze, tablice graficzne, pomoce i gry dydaktyczne. W przedszkolnej bibliotece znajduje się ponad 1300 pozycji literatury pedagogicznej i dziecięcej. W najnowocześniejsze urządzenia biurowe wyposażony jest gabinet dyrektora, które w znaczący sposób ułatwiają pracę tak dyrektora jak i pozostałym pracownikom.
Ogród przedszkolny
Chlubą przedszkola jest piękny ogród, którego teren w całości przeznaczony jest do zabaw dla dzieci. Trawiaste place do zabaw otoczone są zielenią stanowiącą jednocześnie ochronę przed kurzem i hałasem. Każda grupa ma do dyspozycji teren wyposażony w dostosowany do wieku i możliwości dzieci trwały, bezpieczny i bardzo kolorowy sprzęt terenowy. Na terenie ogrodu rośnie duża liczba drzew umożliwiających dzieciom prowadzenie bezpośrednich obserwacji przyrodniczych we wszystkich porach roku.
Na szczególną uwagę zasługuje teren ogrodu prowadzący do głównego wejścia do przedszkola. Jest to miejsce zagospodarowane na wzór ogrodu botanicznego – oczko wodne, rośliny skalne, pergole z kwiatami, różnorodne drzewa i krzewy. Rodzice przychodzący po dzieci mogą odpocząć na ławeczkach ustawionych w najpiękniejszych zakątkach tej części ogrodu. Odbywają się tu również uroczystości przedszkolne: Dzień Ziemi, Święto wiosny, Pożegnanie przedszkolaka.
Metody pracy
Natomiast podstawową i najważniejszą formą aktywności dziecka jest zabawa, która jest dominującą w wychowaniu przedszkolnym. Nauczyciele w naszej placówce w planowaniu pracy wykorzystują szereg różnorodnych metod celem uatrakcyjnienia realizowanych sytuacji edukacyjnych.
Dobór metod zależy od indywidualnych możliwości dzieci oraz od tego, jakie umiejętności zaplanowaliśmy kształcić w danej chwili. Zatem najlepszymi metodami są te, które aktywizują i motywują dziecko oraz umożliwiają praktyczne zastosowanie zdobytej wiedzy. Zarówno wszystkie metody, jak i techniki służą wspomaganiu wszechstronnego rozwoju dziecka rozbudzając jego aktywność twórczą, zapewniając pozytywną motywację do podejmowania zadań, a tym samym rozwijają wiarę we własne siły i możliwości.
www.przedszkole-75.plGaleria
Program nauczania
Stosowane metody i formy pracy są nowoczesne i zapewniają wychowankom osiągnięcie sukcesów rozwojowych w atrakcyjny, twórczy i aktywny sposób.
Podstawowymi formami organizacyjnymi pracy jest działalność:
- indywidualna
- zespołowa
- zbiorowa (praca z całą grupą)
Najczęstsze stosowane metody to:
METODY CZYNNE:
- metoda samodzielnych doświadczeń
- metoda kierowana własną działalnością dziecka
- metoda zadań stawianych dziecku
METODY OGLĄDOWE:
- obserwacja i pokaz
- osobisty przykład nauczyciela
- udostępnianie sztuki- dzieła plastyczne, przedstawienia teatralne, ilustrowane artystyczne utwory literackie, koncerty muzyczne
METODY SŁOWNE:
- rozmowy
- opowiadania
- zagadki
- objaśnienia i instrukcje
- sposoby społecznego porozumiewania się
- metody żywego słowa
METODY AKTYWIZUJĄCE:
- burza mózgów,
- metoda projektów,
- gry dydaktyczne
Codzienne planowanie pracy pedagogicznej uwzględnia:
- podstawę wychowania przedszkolnego,
- cele wychowania i nauczania zawarte w planie rocznym oraz w programie wychowawczym przedszkola, w tygodniowych planach edukacyjnych,
- działania zorientowane na dziecko, aktualne pory roku, święta i uroczystości, tradycje przedszkola,
- ramowy rozkład dnia uwzględniający zalecenia zawarte w podstawie programowej wychowania przedszkolnego,
- przedszkole funkcjonuje od poniedziałku do piątku w godzinach od 7.00 do 18.00 uwzględniając potrzeby rodziców wychowanków oraz arkusz organizacyjny placówki.
Zajęcia dodatkowe:
- J. angielski
- Gimnastyka
- Rytmika