Bezpieczne wakacje: scenariusz hospitacji dla dzieci

Wszystkie materiały w tej zakładce to teksty przesyłane przez osoby niezwiązane z Przedszkola.edu.pl. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za prezentowane treści.
Bezpieczne wakacje: scenariusz hospitacji dla dzieci
3.5
2 oceny
Oceń
Drukuj

Cel główny :

 

- wdrażanie dzieci do przestrzegania zasad i nienarażania się na niebezpieczeństwo w okresie wakacji;
- rozwijanie pamięci i uwagi.

Cele operacyjne (dziecko):

 

- zna zasady bezpieczeństwa;
- zna wybrane znaki ostrzegawcze, z jakimi może się spotkać w czasie wakacji;
- zna numery alarmowe;
- utrwala zdobyte informacje w czasie zabaw i sytuacjach edukacyjnych.

 

Metody pracy:

- czynna (zadań stawianych dziecku, kierowania aktywnością, metoda ćwiczeń);
- oglądowa (pokaz ilustracji);
- słowna (rozmowa, pogadanka).

Formy organizacyjne:

- zbiorowa;
- indywidualna;
- grupowa.

 

Środki dydaktyczne:

- ilustracje przedstawiające zasady bezpieczeństwa w trakcie wakacji; osiem uśmiechniętych buziek; rolki po papierze toaletowym; utwór instrumentalny „Skoczna muzyka”; ilustracje z numerami telefonów alarmowych; papier kolorowy; klej; sznurek; dyplomiki „Bezpieczny przedszkolak”.

Przebieg zajęć:

 

  • Powitanie.
  • Wypadkom zapobiegaj, zasad przestrzegaj – omówienie zasad bezpieczeństwa. Nauczyciel rozkłada na dywanie ilustracje i recytuje zasady. Dzieci przyporządkowują każdą  zasadę do odpowiedniej ilustracji, zaznaczając konkretną sytuację uśmiechniętą buźką.
  • Mali ratownicy – zabawa muzyczna połączona z nauką zasad . Dzieci dostają „megafony” (rolki po papierze toaletowym). Nauczyciel odtwarza utwór instrumentalny „Skoczna muzyka”, a dzieci tańczą z rolkami według pomysłu nauczyciela (na zmianę- w miejscu w obwodzie koła). Na przerwę w muzyce nauczyciel recytuje fragment po fragmencie wybraną zasadę, a dzieci chórem powtarzają  ją przez megafon – jak ratownicy na plaży.
  • Pomocne znaki – pokaz ilustracji. Na wakacjach warto zwracać uwagę na znaki, które informują, co wolno robić lub zakazują różnych aktywności  ze względu na możliwe niebezpieczeństwa. Nauczyciel prezentuje ilustracje ze znakami, a dzieci próbują same sformułować , co oznaczają konkretne znaki („obozowisko, „plaża strzeżona”, „punkt informacji turystycznej” , „schronisko młodzieżowe”, „zakaz kąpieli”, „zakaz rozpalania ognisk”). Dzieci porównują kształty i kolory znaków.
  • Na wakacjach – zabawa ruchowa. Dzieci udają się w podróż wakacyjną wykorzystując różne środki lokomocji. Nauczyciel  uprzednio informując co trzeba będzie zrobić podnosi ilustrację przedstawiającą  dany środek lokomocji, a dzieci naśladują dany środek transportu.
  • Ważne telefony – nauczyciel pokazuje ilustracje pojazdów pogotowia ratunkowego, straży pożarnej i policji oraz cyfry składające si ę na numery alarmowe. Dzieci próbują odgadnąć, który numer pasuje do danego pojazdu ratowniczego.
  • Wręczenie dyplomów.

 

  • Jeśli dzieci będą chciały stworzyć lornetki - ozdabianie papierem kolorowym rolek i  stworzenie lornetek.

 

Autor: Agnieszka Krawczyk

 

 

Skomentuj

Skomentuj jako pierwszy!

Tagi