W ramach naszej witryny używamy plików cookies, aby zapewnić świadczenie usług na najwyższym poziomie. Jeśli będziesz kontynuować, uznamy, że zgadzasz się na korzystanie z plików cookies na naszej stronie. Możesz w każdej chwili dokonać zmiany ustawień dotyczących plików cookies w swojej przeglądarce internetowej. Kliknij po więcej szczegółów. AKCEPTUJĘ

Projekt edukacyjny dla 3 latków z kręgu tematycznego - „Święto Ziemi” - strona 2


3. Rozmowa na temat segregowania odpadów - prezentacja kontenerów w odpowiednich kolorach, segregowanie odpadów, przeliczanie ilustracji danego rodzaju (na podstawie opowiadania „Nieszczęśliwy kosz” autor nieznany).
4. Wykonanie dużego plakatu „Pani Ziemi” - wypowiedzi dzieci na temat wyobrażeń Pani Ziemi, wybieranie spośród rożnych ilustracji powycinanych z czasopism pasujących do Pani Ziemi, naklejanie ich na suknię Pani Ziemi.
5. Ogłoszenie czwartego dnia projektu „Dniem Zielonym” - wszystkie dzieci i rodzice przychodzą na zielono ubrani do przedszkola.

6. Posadzenie w ogrodzie przedszkolnym cebulek - obserwacja ich wzrostu.
 
Cele operacyjne (dziecko):

 

- ogląda środowisko czyste i zaśmiecone, wypowiada się na temat ilustracji,
- formułuje krótkie wnioski,
- wysuwa propozycje dotyczące sposobów dbania o nasze środowisko,
- wie, że ziemia to kula,
- słucha uważnie opowiadania,
- wypowiada się na temat jego treści,
- rozpoznaje kolory,
- odpowiednio segreguje śmieci,
- wie, jakie śmieci należy wrzucić do danego kontenera,
- sprawnie przelicza do 4 i więcej,
- aktywnie uczestniczy w zabawach ruchowych,
- sprawnie posługuje się klejem,
- wybiera ilustracje związane z czystą przyrodą,
- stara się dbać o porządek w miejscu pracy,
- nazywa przybory używane w ogrodzie,
- asystentuje przy sadzeniu cebulek,
- obserwuje wzrost cebuli w ogrodzie.

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

2. dzień: Znaczenie wody na Ziemi

 

Zajęcia poranne:

 

1. Doświadczenia z wodą: co się stanie z przedmiotami, gdy je zmieszamy z wodą? - papier, farba, mąka itp.
2. Zabawy ruchowe przy muzyce.

 

Zajęcia:

 

1. Obejrzenie fragmentu bajki na DVD „ Kropelka”.
2. Rozmowa z dziećmi nt. znaczenia wody w przyrodzie - oglądanie i omawianie ilustracji.
3. Rozmowa na podstawie ilustracji i plakatów „Jak należy dbać o wodę?”. „Do czego woda jest na Ziemi potrzeba?”.

4. Zabawy ruchowe „Skaczemy przez kałużę”, „Powódź”.
5. Wykonanie doświadczenia z gęstością kilku cieczy oraz na podstawie ciężkości przedmiotów: „Co pływa, co tonie ?” .
6. Wykonanie ogródka na oknie: zasianie rzeżuchy, zasianie kiełek w kiełkownicy - prowadzenie codziennej obserwacji.
 
Cele operacyjne (dziecko):

 

-ogląda fragment bajki,
-wypowiada się na temat obejrzanej bajki,
-ogląda ilustracje dotyczące znaczenia wody dla ziemi,
-wie jakie znaczenie ma woda dla ziemi,
-wie, jak należy oszczędzać wodę,
-rozwija mowę,
-wzbogaca słownictwo o nowe zwroty,
-wrzuca rożne przedmioty do rożnych cieczy i obserwuje ich zachowanie,
-asystuje przy doświadczeniach,
-bawi się zgodnie w grupie,
-bierze aktywny udział w zabawach,
-wykonuje doświadczenie,
-bierze udział w przygotowaniu zielonego ogródka.

 

----------------------------------------------------------------------------------------------

 

3. dzień: Sprzątamy świat

 

Zajęcia poranne:

 

1.Omówienie etapów wzrostu fasoli na podstawie ilustracji, omówienie warunków jakich potrzebuje fasola do wzrostu.
2. Założenie w sali hodowli fasoli.

 

Zajęcia:

 

1. Zabawa - powitanka „Witam Was”.
2. „Co wy na to?”- nawiązanie do tematu zanieczyszczenia środowiska. Oglądanie i omawianie różnych ilustracji (dymiący komin, śmieci, ścieki)- wysuwanie wniosków.
3. Rozmowa z dziećmi o środowisku naturalnym i jego ochronie. Zastanowienie się, co możemy zrobić, żeby poprawić stan środowiska naturalnego.

4. Gra zręcznościowa „Celuj do kosza” - rzucanie kul zwiniętych gazet.

Twoje uwagi i pomysły

Tagi