Scenariusz - Zabawy z Kubusiem Puchatkiem

Jesteś nauczycielem wychowania przedszkolnego? Przygotowałeś scenariusz zajęć i chcesz podzielić się nim z innymi? Dajemy Ci taką możliwość!
Prezentowane poniżej materiały to Wasze scenariusze zajęć dla dzieci w przedszkolu!
Scenariusz - Zabawy z Kubusiem Puchatkiem
Oceń
{

Scenariusz - Zabawy z Kubusiem Puchatkiem

Scenariusz - Zabawy z Kubusiem Puchatkiem


Temat: Zabawy z Kubusiem Puchatkiem

 

Cele ogólne:

– podawanie imienia,

– rozwijanie mowy,

– kształtowanie poczucia przynależności do grupy,

– rozwijanie sprawności manualnych

 

Cele szczegółowe:

– podaje swoje imię,

– śpiewa piosenkę i ilustruje ją ruchem,

– wykonuje ćwiczenia usprawniające narządy mowy,

– uzupełnia schemat.

 

Metody: słowna, czynna, oglądowa

 

Formy pracy: zbiorowa, indywidualna, grupowa

Środki dydaktyczne: Maskotka Kubusia Puchatka, medale dla dzieci, opowiadanie

„Śniadanie Puchatka”, karty z rysunkiem misia, naklejnki (koszulka misia)

 

Przebieg zajęć:

 

1.Powitanie – zagadka dla dzieci wprowadzenie do zajęcia

 

– maskotka Kubusia Puchatka

Kto ja jestem? Chyba wiecie.

Najpiękniejszy miś na świecie.

Mam pękaty brzuszek,

a na nim czerwony ciuszek.

Wcinam, wcinam słodki miód.

I przyjaciół wciąż mam w bród.

 

2.Zabawa integracyjna „ Jak masz na imię”- dzieci witając się z misiem - maskotką podają swoje imię.

 

3. Zabawa ruchowa ze śpiewem. „Niedźwiadek”.

Dzieci pokazują na te części ciała , które wymienia się w piosence . Piosenkę śpiewa się dwa  2 razy : raz wolniej , raz szybciej.

 

Jedna łapka, druga łapka.

Ja jestem niedźwiadek.

Jedna nóżka, druga nóżka.

A to jest podbródek.

Lubię miodek, kocham miodek.

I kradnę go pszczółką.

Jedną łapką, drugą łapką.

Albo ciągnę rurką.

 

4. Zaproszenie do „Zaczarowanego lasu” – zabawa ruchowa dla wszystkich dzieci .

 

Aby wejść do „lasu” musimy:

 

- przejść przez wysoką trawę ( unosimy wysoko kolana )

- przeskakujemy przez kałuże,

- idziemy przez most (dudnienie obrzuch),

- wypatrujemy ptaków,

- nasłuchujemy odgłosów zwierząt,

- nasłuchujemy szumu wiatru (szy-szy-szy),

- chowamy się przed wiatrem (siadamy po turecku).

Dotarliśmy do lasu, w którym mieszka Kubuś Puchatek.

 

5. Ćwiczenia artykulacyjne na podstawie opowiadania „Śniadanie Puchatka” (załącznik nr1).

 

6. Zabawa muzyczno- ruchowa „Przebudzenie misia”

 

Dzieci – misie leżą na podłodze z zamkniętymi oczami. Dźwięki melodii piosenki(„Dwa malutkie misie”) są sygnałem do przebudzenia – misie wstają, przeciągają się, gimnastykują się; podskakują na obu nogach, a potem na jednej i na drugiej nodze(na zmianę).

 

7.„ Co brakuje misiowi” – dorysowywanie (i doklejanie) brakujących elementów misiowi.

 

Dzieci zajmują wygodną pozycję na dywanie, nauczyciel rozdaje dzieciom kartki z postacią misia, zadaniem dzieci jest dorysowanie, dokończenie postaci misia(oczy) i doklejenie czerwonej koszulki. W tle słychać muzykę relaksacyjną. Po skończonej pracy dzieci porównują swoją postać z zawieszonym misiem na tablicy.

 

8.Pożegnanie z misiem, podziękowanie misiowi za wspólną zabawę, rozdanie przez misia prezentów – misiowych medali.

 

Załącznik 1

Twoje uwagi i pomysły

Tagi