W ramach naszej witryny używamy plików cookies, aby zapewnić świadczenie usług na najwyższym poziomie. Jeśli będziesz kontynuować, uznamy, że zgadzasz się na korzystanie z plików cookies na naszej stronie. Możesz w każdej chwili dokonać zmiany ustawień dotyczących plików cookies w swojej przeglądarce internetowej. Kliknij po więcej szczegółów. AKCEPTUJĘ

„W bocianim gnieździe” - scenariusz zajęć dla dzieci 2 letnich

„W bocianim gnieździe” - scenariusz zajęć dla dzieci 2 letnich
4.0
2 oceny
Oceń

SCENARIUSZ ZAJĘĆ Z EDUKACJI ZINTEGROWANEJ

 

Temat: „W bocianim gnieździe”- historyjka obrazkowa; zapoznanie z wyglądem bociana.

Cele ogólne:

 

- wspomaganie rozwoju mowy dzieci,

- wychowanie dla poszanowania roślin i zwierząt.

Cele szczegółowe:

 

dziecko:

- próbuje odpowiadać na pytania dotyczące historyjki obrazkowej,

- wzbogaca słownik o nowe wyrazy: dziób, skrzydła, gniazdo,

- zna charakterystyczne cechy budowy ptaków,

- wie, jak wygląda bocian- ma długie czerwone nogi i dziób, biało-czarne skrzydła,

- bierze udział w zabawie ruchowej;

 

Metody pracy:

 

- słowna,

- oglądowa.

Formy pracy:

 

- zbiorowa.

Pomoce dydaktyczne: ilustracje zwierząt: pies, koń, bocian, historyjka obrazkowa-W bocianim gnieździe, obręcze dla każdego dziecka, gałązki, mech, piórka, maskotka bociana.


Treści programowe: „Nasze przedszkole”. Program edukacji przedszkolnej wspomagający rozwój aktywności dzieci. - Małgorzata Kwaśniewska, Wiesława Żaba-Żabińska, MAC Edukacja, Kielce 2014.

Przebieg zajęcia

I Część wstępna

1. „Wszyscy są” - powitanie piosenką.

2. „Słonko marcowe”- ilustrowanie ruchem treści wiersza.


II Część główna

3. „Jak wyglądają ptaki” - wypowiedzi dzieci.

Nauczycielka umieszcza na tablicy sylwety zwierząt. Wskazując kolejno ilustracje pyta, czy to zwierzę jest ptakiem? Następnie pyta czy wiedzą, co to za ptak? Razem z nauczycielką wymieniają cechy charakterystyczne budowy ptaków: dziób, skrzydła, nogi zakończone pazurami, ciało pokryte piórami.

4. „Bocian”- omówienie wyglądu bociana.

 

Nauczycielka pokazuje bociana-maskotkę i zadaje pytania dotyczące jego wyglądu.

 

- Jakiego koloru jest dziób bociana?
- Jakiego koloru bocian ma nogi?
- Jakiego koloru są pióra bociana?

5. „W bocianim gnieździe”- słuchanie historyjki obrazkowej.

 

Nauczycielka czyta historyjkę obrazkową umieszczając na tablicy ilustracje. Po wysłuchaniu historyjki, dzieci próbują powiedzieć co było najpierw, potem i na końcu.

6. „Bociany do gniazda” - zabawa orientacyjno-porządkowa z elementem równowagi.

 

Dzieci-bociany biegają po sali machając rękoma-skrzydłami. Na hasło bociany do gniazd - dzieci wchodzą do obręczy, stają raz na jednej, raz na drugiej nodze.

7. „Bocianie gniazdo”- wspólne zrobienie gniazda dla bocianów.

III Zakończenie

8. Położenie gniazdka i bocianów w kąciku przyrody.

9. Podziękowanie dzieciom za udział w zajęciach.

 

 

Opracowanie: mgr Joanna Gasek

 

Twoje uwagi i pomysły

Tagi