"W Krasnolandii" scenariusz zajęć z wykorzystaniem bajki ekologicznej

"W Krasnolandii"
Cele ogólne:
- Kształtowanie wrażliwości na piękno otoczenia przyrodniczego;
- Wyrabianie poczucia odpowiedzialności za środowisko;
- Ocenianie zachowań służących i zagrażających zdrowiu.
Cele operacyjne:
Dziecko:
- wie, co zagraża środowisku;
- rozumie potrzebę ochrony środowiska;
- uczy się zachowań służących zdrowiu i chroniących środowisko;
- wypowiada się całym zdaniem na temat wysłuchanego tekstu;
- rozumie pojęcie „recykling”;
- tworzy symbole i znaki;
- zgodnie współpracuje w zespole;
- wykonuje pracę wg wzoru;
Grupa wiekowa:
- dzieci 5,6-letnie
Metody pracy:
- integracyjne;
- aktywizujące: burza mózgów;
- twórczego myślenia: „Poczta”;
- drama;
- zadań stawianych dziecku;
- samodzielnych doświadczeń;
- słowna, oglądowa.
Formy pracy:
- z całą grupą;
- w zespołach.
Bajka ekologiczna:
„W KRASNOLANDII”
Był sobie wielki, piękny park. W parku rosło mnóstwo ciekawych roślin: wspaniałe, potężne drzewa, kwitnące i pnące krzewy oraz wysokie i niziutkie kwiaty. Chętnie przebywały w nim ptaki, kolorowe owady, żabki, wiewiórki, jeże i inne drobne zwierzęta. Park był pachnący, zadbany i śpiewający. Chociaż zdarzało się, że gościły w nim osoby, które wyrzucały śmieci gdzie popadło, deptały klomby i trawniki, głośno się zachowywały, łamały gałęzie, nie szanowały zwyczajów mieszkańców.
ŚWIETNY SCENARIUSZ- DZIĘKUJĘ!