W ramach naszej witryny używamy plików cookies, aby zapewnić świadczenie usług na najwyższym poziomie. Jeśli będziesz kontynuować, uznamy, że zgadzasz się na korzystanie z plików cookies na naszej stronie. Możesz w każdej chwili dokonać zmiany ustawień dotyczących plików cookies w swojej przeglądarce internetowej. Kliknij po więcej szczegółów. AKCEPTUJĘ

„Me and my family” - scenariusz zajęć z języka angielskiego dla 5-6-latków

„Me and my family” - scenariusz zajęć z języka angielskiego dla 5-6-latków
3.5
2 oceny
Oceń

Temat zajęć: Me and my family - Ja i moja rodzina

Grupa wiekowa: 5, 6-latki / 24 dzieci

 

Czas zajęć: 30 min

Cel ogólny:

 

  •  utrwalanie nabytego słownictwa w języku angielskim
  •  poszerza wiedzę o nazwy członków rodziny

Cele operacyjne:
Dziecko:

 

  •  śpiewa piosenki w języku angielskim
  •  aktywnie uczestniczy w zabawach na tablicy interaktywnej
  •  utrwala nabyte słownictwo (liczby, kolory, części ciała, zwroty)
  •  poznaje nowe słówka, wyrażenia w języku obcym

Metody:

 

  •  czynna - zadań stawianych dziecku,
  •  słowna - objaśnienia, metody żywego słowa,
  •  oglądowa – obserwacji i pokazu.

 

Metody stosowane w nauce języka angielskiego:

 

  •  komunikacyjna (the communicative approach)
  •  bezpośrednia (the direct method)
  •  TPR (Total Psyhical Response)
  •  audiowizualna

Formy pracy:

 

  •  indywidualna
  •  zbiorowa

Środki dydaktyczne: karty obrazkowe – flashcards (mama, tata, siostra, brat, dziecko, ciocia, wujek, babcia, dziadek), tablica multimedialna, zielone liście wycięte z papieru, 2 koszyczki z wesołą i smutną miną (naklejone obrazki), kolorowanki do uzupełnienia, kredki.

 

 

Przebieg zajęć:

 

1. Powitanie. Nauczyciel podpowiada dzieciom, że można przywitać się w inny sposób niż zwykle: Say hello with your knees, say hello with your heads… Dzieci stojące w rozsypce na dywanie, witają się różnymi częściami ciała.

2. Piosenka „Open shut them” (autor: Super Simple Songs): prezentacja piosenki na tablicy multimedialnej - dzieci śpiewają i naśladują ruchy postaci.

3. Nauka słownictwa.

 

Nauczyciel prezentuje karty obrazkowe/flascards. Przedszkolaki utrwalają poznane wcześniej nazwy członków rodziny: mummy/mother, daddy/father, brother, sister, baby, family. Dzieci uczą się nowych słówek: uncle, aunt, grandma, grandpa. Dzieci powtarzają nowe słowa kilkakrotnie (ubarwiając zajęcia, nauczyciel powtarzając słówka może zmieniać głos, np. ton głosu aby sama nauka odbyła się w zabawny i bardziej atrakcyjny dla dzieci sposób).

 

Kolejny etap wprowadzania słownictwa przez zabawę:
- what’s missing – czego brakuje – nauczyciel ukrywa karty w taki sposób aby jej róg wystawał za jego częścią ciała np. karta flashcard baby ukryta za jego nogą/częściowo widoczna przez dzieci, inny pomysł: nauczyciel wymachuje energicznym ruchem kartą w taki sposób aby dziecko mogło dostrzec co znajdowało się na obrazku i wypowiedziało właściwe słowo.

 

4. Zabawy ruchowe odtwarzane na tablicy multimedialnej (wybór dzieci). Nauczyciel proponuje zabawy ruchowe z wykorzystaniem tablicy (piosenki poznane wcześniej), dzieci dokonują wyboru najbardziej atrakcyjnej dla nich piosenki.

 

Propozycje:
- Action song / The Singing Walrung
- Head Shoulders, Knees and Toes / Super Simple Songs
- Baby Shark / Animals Songs/ Pinkfong Songs for Children
- Finger Family / Muffin songs

5. Zabawy z tablica interaktywną. Prezentacja programu dla dzieci „Angielski dla dzieci”/LK Avalon Compedia:

 

Ćwiczenia pamięci i utrwalanie nabytego słownictwa. Dzieci aktywnie uczestniczą  w grach i zabawach na tablicy multimedialnej.

 

Zastosowane zakładki z grami:

 

  • Colours – bingo
  • Call to my family member
  • Count  family members
  • Body parts

6. Kolorowanie obrazków. Dzieci wybierają kolorowankę – ramkę, w której należy narysować swoją rodzinę. Przydatne zwroty: Sit on your chairs (usiądźcie na swoich krzesłach), draw your family (narysujcie swoją rodzinę), take your crayons (zabierzcie swoje kredki), write your name (podpiszcie się).

Twoje uwagi i pomysły

Tagi